Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450d huren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450d huren

    Mijn vast toestel is een canon 450d. Die is nu binnen ter reparatie van een knop die bleef zitten. Nu komt Murphy erbij kijken, want 10 mei vertrek ik voor 2 weken op reis, en mijn toestel zal volgens canon nog niet klaar zijn.
    Nu is de vraag: heeft er iemand weet van waar ik een 450d voor 2 weken zou kunnen huren?
    mvg,
    Jochen
    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

  • #2
    Re: 450d huren

    zou je dat wel doen? aan de prijs bij konijn 25 eur voor de 1e dag, en 12.5 voor de volgende, komt dat op 187 eur voor 14 dagen
    als je dan nog de dag voor vertrek, en de dag na thuiskomst bijrekend, lig je aan 213 eur
    de andere site's die ik vond kwamen daar nog ruimschoots boven, met een topper van 180 eur per week

    voor 400 eur vind je al een 2e handse 40d
    en daar zal je langer plezier aan hebben dan omgerekend 31dagen huur

    of hier een 400d met grip en 2 batterijen 350eur http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ip-258068.html
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

    Comment


    • #3
      Re: 450d huren

      Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
      zou je dat wel doen? aan de prijs bij konijn 25 eur voor de 1e dag, en 12.5 voor de volgende, komt dat op 187 eur voor 14 dagen
      als je dan nog de dag voor vertrek, en de dag na thuiskomst bijrekend, lig je aan 213 eur
      de andere site's die ik vond kwamen daar nog ruimschoots boven, met een topper van 180 eur per week

      voor 400 eur vind je al een 2e handse 40d
      en daar zal je langer plezier aan hebben dan omgerekend 31dagen huur

      of hier een 400d met grip en 2 batterijen 350eur http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ip-258068.html
      400 euro voor een 2dehands 40D?
      Die mag je me eens tonen!

      Comment


      • #4
        Re: 450d huren

        Mannen, ik zoek wel degelijk een 450d. Mijn onderwaterhuis is voor een 450d, en daar past geen enkel ander in.
        Krefel heeft me goed bij mijn kl*ten. Eerst ging ik hem terughebben voor ik op vakantie vertrok, tot als het zover was. Voor volgende week heb ik hem zeker niet terug. pff...
        [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
        [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

        Comment


        • #5
          Re: 450d huren

          Een 400D past daar ook niet in?
          Mhumm.. Iemand zoeken met een 450D?

          Comment


          • #6
            Re: 450d huren

            Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
            Krefel heeft me goed bij mijn kl*ten. Eerst ging ik hem terughebben voor ik op vakantie vertrok, tot als het zover was.
            en mijn toestel zal volgens canon nog niet klaar zijn
            Ligt het nu aan Krëfel, aan Canon of aan de hersteldienst? Of heb je het misschien zelf wat verkeerd ingeschat?
            Als je zoiets binnen doet moet je toch al snel op 3 weken of meer tellen. De winkel stuurt het naar hun depot, van daaruit naar de hersteldienst, dan terug naar het depot, terug naar de winkel en op de hoop toe zit er een feestdag tussen.
            De hersteldienst van Canon geeft meestal als referentie 10 werkdagen op van zodra het bij hun ingeschreven is maar daar is geen transport bijgerekend.

            Misschien vertrek jij gewoon te vroeg op reis? Zou je niemand in je plaats laten gaan?
            Ik heb nog wat tijd.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: 450d huren

              Wel degelijk Krefel. Ik heb mijn toestel binnengedaan de 8ste april. Het toestel ging terug zijn binnen 3 a 4 weken. Voor mij was dit ok, aangezien ik de 10de mei vertrek. Als ik nu vraag hoe de status is van mijn toestel zeggen ze dat ik het zeker niet zal terughebben tegen mijn vertrek. Hadden ze dit meteen gezegd had ik gewacht van toestel binnengeven...
              [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
              [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

              Comment


              • #8
                Re: 450d huren

                Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                Wel degelijk Krefel. Ik heb mijn toestel binnengedaan de 8ste april. Het toestel ging terug zijn binnen 3 a 4 weken. Voor mij was dit ok, aangezien ik de 10de mei vertrek. Als ik nu vraag hoe de status is van mijn toestel zeggen ze dat ik het zeker niet zal terughebben tegen mijn vertrek. Hadden ze dit meteen gezegd had ik gewacht van toestel binnengeven...
                Ze kunnen ook moeilijk iets geven dat ze niet hebben hé ...
                Soms loopt de herstelperiode ook langer uit bij de hersteldienst van Canon door achterstand. Ik ben ook al eens een toestel 8 weken kwijt geweest niettegenstaande er 2 à 3 weken werd voorspeld door een officiële dealer.
                Ik kan van hieruit niet zeggen waar het probleem bij u ligt maar als als 3 weken het gemiddelde is dat Krëfel ondervindt dan zullen zij u die info geven, als het dan onverwacht eens twee weken langer duurt ligt dat daarom niet specifiek aan hun.
                Nogmaals, het verlengd WE met de feestdag zal automatisch ook al wel voor vertraging zorgen alsook het feit dat velen nu een toestel laten onderhouden voor de zomervakantie. Het valt meestal slecht uit als je het absoluut nodig hebt, dan komt er altijd iets onverwacht tussen. Da's zoals De Post, die staken ook net als je iets belangrijk verwacht.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: 450d huren

                  Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                  Hadden ze dit meteen gezegd had ik gewacht van toestel binnengeven...
                  Zonder advocaat van de duivel te willen spelen he, ik krijg hier de indruk dat het mankement niet onoverkomelijk was. Persoonlijk zou ik dan het zekere voor het onzekere genomen hebben en de camera bijgehouden hebben tot na mijn vakantie.
                  Een toestel binnen brengen voor reparatie terwijl je het een aantal weken later echt nodig hebt, is altijd een risico als het toestel zelf eigenlijk nog werkt.

                  Voor zover ik weet is kamera-express 1 van de goedkoopste voor het verhuren van materiaal.
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                  Comment


                  • #10
                    Re: 450d huren

                    heb je aan hun al gevraagd voor een vervangend toestel?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: 450d huren

                      Een nieuwe of 2de handse 450D kopen en na de vakantie weer verkopen, dat zal minder kosten als de huurprijs, bij de 2de handse heb je nog kans op winst.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 450d huren

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Een nieuwe of 2de handse 450D kopen en na de vakantie weer verkopen, dat zal minder kosten als de huurprijs, bij de 2de handse heb je nog kans op winst.
                        De beste oplossing...
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment


                        • #13
                          Re: 450d huren

                          mja, zal es kijken voor een 2dehands denk ik.
                          Blijkbaar zijn er dus nog gevallen waar de herstelperiode uitoopt. En blijkbaar ben ik te goedgelovig als ik iets geloof wat ze mij zeggen. Als ik een termijn beloof aan een klant, dan is da zo...
                          Vervangtoestellen hebben ze niet.
                          Beste keuze zal dus zijn ergens een 2dehands toestel op kop tikken, zal maar beginnen rondkijken...
                          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                          Comment


                          • #14
                            Re: 450d huren

                            Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                            Als ik een termijn beloof aan een klant, dan is da zo...
                            Wil ik best geloven als jij "zelf" de service moet geven en nooit afhankelijk bent van derden.
                            Maar als jij dit ook elders moet laten uitvoeren en die laten u onverwacht langer wachten dan jij gewoon bent, dan heb jij ondertussen aan jouw klant ook "ongewild" een verkeerde termijn meegedeeld.
                            Dus toch even opletten wie je hiervan iets verwijt ...
                            Krëfel maakt die toestellen ook niet zelf ... zij sturen die door naar een hersteldienst.
                            De langere herstelperiode moet je dan niet altijd aan Krëfel verwijten maar soms ook aan de hersteldienst. Had je via een andere winkel gepasseerd die met dezelfde hersteldienst werkt, dan had je "misschien" een identiek probleem gekend.
                            Er zijn natuurlijk ook gevallen waar de winkel in de fout gaat en die de schuld doorschuift naar de hersteldienst ... moeilijk om daar een uitsluitsel te doen zonder effectief bewijs.
                            Ik heb in een ander topic al eens uitgelegd hoe dikwijls ik lang moest wachten op een herstelling, daar was het eigenlijk omgekeerd ... de winkel zei dat Canon-herstellingen heel lang duurden bij ETB en dat alles bij hem direct verzonden werd na inlevering. Na de zoveelste langdurige herstelling had ik een klacht gestuurd naar Canon ... tot zij met het bewijs kwamen dat de winkel (officiële Canon-dealer) meer dan anderhalve week gewacht had om het toestel op te sturen en dat het toestel al meer dan een week bij hem was voordat hij mij verwittigde dat het binnen was ... dat zijn bijna drie weken verloren door de dealer zelf.
                            Dus ja ... waar ligt het precies in uw geval?
                            Eigenlijk moet ge voor uzelf uitmaken dat je nooit kunt tellen op een snelle herstelling, het kan zijn dat ze er direct aan beginnen en dat een vervangstuk niet op voorraad is ... dan moet je ook onverwacht langer wachten.
                            Zoals door anderen al aangehaald ... best op zeker spelen en niets laten herstellen als het niet 100% dringend is en je het absoluut moet hebben.
                            Nu ja, als het volledig stuk is heb je geen keuze natuurlijk.
                            Hopelijk gebeurt toch het onverwachte en bellen ze u dinsdag of zo om te zeggen dat het binnen is.
                            Last edited by VerSeg; 1 mei 2009, 02:33.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X