Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus fotografie

    Hey,

    Binnenkort verjaar ik en mijn vriendin wou me een cursus fotografie cadeau doen omdat ik nu bijna 2 weken mijn eerste DSLR heb.
    Ik heb wel het boek van de a300/a350 wat heel goed is, maar praktijk van een echte kenner is toch wel heel handig (zoals voorbeelden voor manuele witbalans, stops etc).

    Ik heb al gezocht maar ik vind echt geen geschikte cursussen.
    Wat ik wil is een inleiding en echte uitleg over de mogelijkheden van DSLR technieken met praktijkoefeningen en eventueel de nabewerking op PC!

    Dit kan enkel door de week na mijn werk (dus vanaf 18u pas) of hele dag in het weekend, en in de regio Tienen, Leuven, St Truiden.

    iemand een goeie tip? Want ik zou dit echt wel graag willen doen!
    Canon 5D2 en wat glas

  • #2
    Re: Cursus fotografie

    loop eens een dagje met een ervaren BDer mee, veel goedkoper dan een cursus hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Cursus fotografie

      in die regio in Aarschot bij http://www.cvohageland.be kan je terecht voor twee cursussen digitale fotografie

      deel 1 (16 weken):
      voor iedereen, zowel compactcamera als DSLR gebruikers, er wordt een theoretische basis gelegd vanaf het begin: er is geen enkele voorkennis gevraagd. De nadruk is hoe je meer uit je camera kan halen, ongeacht welke camera je hebt. Naast fotografie die de helft van de cursus omvat is er eveneens aandacht voor huis-tuin-keuken verwerking van digitale beelden in bv; een multimediapresentatie

      deel 2 (16 weken):
      Voor DSLR gebruikers die een basiskennis hebben: weten wat ISO, diafragma en sluitertijd zijn. De theorie wordt terug van het begin opgerakeld, maar er wordt overal dieper op ingegaan. (belichting, flitstechniek, compositie, ..) er is tevens aandacht voro RAW-bewerking. deze les vraagt iets meer "huiswerk" en is meer praktijkgericht

      De lessen worden gegeven door ervaren fotografen.
      de volgende sessies beginnen wel pas in september.

      Comment


      • #4
        Re: Cursus fotografie

        Wel, ik kan zeker de cursus Digitaal aanraden van het CVO in Leuven of Landen. Echt een aanrader!
        De eerste module gaat echt over de basis zoals diafragma, etc en, nog belangrijker, het leren "kijken" . Vooral dat leren kijken voor je nog maar je foto maakt heeft bij mij heel veel verschil gemaakt. Aangezien dit echt de basis is gaat het wel soms nogal traag vooruit.

        De tweede module, die ik nu volg, gaat al een pak sneller en daar leer je zaken zoals flitstechniek, het beginnen in een studio, basis photoshop, stops, etc.

        Comment


        • #5
          Re: Cursus fotografie

          Hoi,

          Als je weinig tijd hebt en dus flexibel wilt zijn, kijk dan eens bij Fotoforce.

          Gr. X.

          Comment


          • #6
            Re: Cursus fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door DrBob Bekijk bericht
            Wel, ik kan zeker de cursus Digitaal aanraden van het CVO in Leuven of Landen. Echt een aanrader!
            De eerste module gaat echt over de basis zoals diafragma, etc en, nog belangrijker, het leren "kijken" . Vooral dat leren kijken voor je nog maar je foto maakt heeft bij mij heel veel verschil gemaakt. Aangezien dit echt de basis is gaat het wel soms nogal traag vooruit.

            De tweede module, die ik nu volg, gaat al een pak sneller en daar leer je zaken zoals flitstechniek, het beginnen in een studio, basis photoshop, stops, etc.

            Dit zal in gedachten houden..
            heb je een linkje naar Landen bv? want ik woon in Overwinden!

            En een dagje met ervaren BD'r.. Wie wil deze taak op zich nemen? ik denk niet teveel é
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Cursus fotografie

              [MOD]
              Even verplaatst naar een geschikter forumdeel

              Comment


              • #8
                Re: Cursus fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht

                En een dagje met ervaren BD'r.. Wie wil deze taak op zich nemen? ik denk niet teveel é
                een keer mee gaan met een SD zou ook kunnen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Cursus fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door DrBob Bekijk bericht
                  Wel, ik kan zeker de cursus Digitaal aanraden van het CVO in Leuven of Landen. Echt een aanrader!
                  De eerste module gaat echt over de basis zoals diafragma, etc en, nog belangrijker, het leren "kijken" . Vooral dat leren kijken voor je nog maar je foto maakt heeft bij mij heel veel verschil gemaakt. Aangezien dit echt de basis is gaat het wel soms nogal traag vooruit.

                  De tweede module, die ik nu volg, gaat al een pak sneller en daar leer je zaken zoals flitstechniek, het beginnen in een studio, basis photoshop, stops, etc.
                  Kan ik enkel maar beamen. Bonus : diegene die de lessen verzorgd is iemand die begaan is met het overbrengen van zijn hobby/beroep/passie en die zijn leerlingen kan motiveren. Diegenen die de cursus volgen denken er ook zo over. Een aanrader dus. Ter info : ik volg de cursus in Leuven.

                  Slu !

                  Tjerri

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cursus fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Kan ik enkel maar beamen. Bonus : diegene die de lessen verzorgd is iemand die begaan is met het overbrengen van zijn hobby/beroep/passie en die zijn leerlingen kan motiveren. Diegenen die de cursus volgen denken er ook zo over. Een aanrader dus. Ter info : ik volg de cursus in Leuven.

                    Slu !

                    Tjerri
                    Heb je hier ergens een linkje voor??

                    En wat is SD?
                    Canon 5D2 en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cursus fotografie



                      BINGO
                      Canon 5D2 en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cursus fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                        En wat is SD?
                        SD = Shooting Day, er bestaat een apart subforum voor. Kijk maar eens even.
                        Mvg,David
                        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                        Comment

                        Working...
                        X