Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op alle foto's aub?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op alle foto's aub?

    Hoi,

    Ik heb mijn foto voor de Challenge pas laat ingestuurd, ik had wat moeite met de foto goed te krijgen, of laat ik zeggen mijn idee op foto te krijgen zoals ik wou.

    Nu zie ik dat de foto die ik heb ingestuurd nog niet de helft van het aantal stemmen heeft dat de eerste inzending heeft gekregen.

    Ik vrees uiteraard zo veel stemmen mis te lopen en geen goede score te halen juist omdat ik zo laat heb ingestuurd. Dat zou ik jammer vinden.

    Een mindere score omdat de foto niet in de smaak valt is ook jammer, maar dan wel eerlijk

    Mag ik de stemmers dan ook zeer nederig vragen om op alle foto's te stemmen?
    Het is NIET de bedoeling een hele polemiek los te weken met deze vraag.
    Ik stel de werking van de Challenge helemaal niet in vraag.

    In tegendeel, ik wil de hele organisatie en vooral Spooky die alle foto's toch maar even moet valideren, van harte feliciteren! Want ondanks alle commentaar dat de Challenge krijgt, het werkt wel altijd

    Hartelijk dank,
    Peeke
    ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

  • #2
    Re: Op alle foto's aub?

    Weinig stemmers met hoge punten levert ook een mooi gemiddelde op hoor!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Op alle foto's aub?

      je hebt er soms die bij de laaste zijn om in te sturen maar toch heel hoog eindigen of zelfs het podium halen hoor
      dus niet bang zijn je foto zal naar behoren worden beoordeeld en zijn punten krijgen
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: Op alle foto's aub?

        stemmen ronselen op BD?
        somethings wrong, mate ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Op alle foto's aub?

          Opgepast met dergelijke oproepen. Door een dergelijke oproep kan Uw eigen identiteit verraden worden waardoor U het gevaar loopt dat Uw foto op deze basis gediskwalificeerd wordt wegens het niet naleven van art 9 van de Challenge Rules.

          Art 9 van de Challenge Rules dat zegt :

          Het anoniem insturen van uw foto wordt sterk aangemoedigd (en aangeraden).

          Art 9 van het topic (in het Challenge Forum)
          Belangrijk: Gebruik van dit forum ( & challenge reglement) welke is opgesteld door Sven nog duidelijker en zegt het volgende:

          De foto moet anoniem zijn. Dit wil o.a. zeggen dat er geen signatuur in de foto mag voorkomen en dat de foto niet elders op het forum of op andere forums mag getoond worden voor het bekendmaken van de resultaten.

          U maakt zich verder onnodig ongerust over het aantal stemmen:

          1. gezien de meesten pas na het afsluiten van de Challenge punten geven aan de Challenge.

          2. Niet het aantal stemmen de winnaar bepalen maar wel het gemiddelde van de gegeven punten. Strikt genomen kan met het huidige punten systeem de deelnemer met het minst aantal gekregen punten de winnaar worden.

          vb: stel een deelnemer krijgt van 50 puntengevers een totaal aan punten gelijk aan 400 punten. Het punten gemiddelde van deze deelnemers zal dan gelijk zijn aan 400 : 50 = 8 wat een zeer behoorlijke score is.

          stel een ander deelnemer (extreem voorbeeld) krijgt maar van 2 deelnemers punten namelijk een 10 en een 9. Totaal van de punten = 10 + 9 = 19. Het gemiddelde voor deze deelnemer = 19 : 2 = 9,50.

          De deelnemer welke maar van 2 puntengevers punten kreeg is hier de winnaar.

          Al verdiend naar mijn gevoel de deelnemer met 50 punten beoordelingen winnaar te zijn omdat de puntenbeoordeling voor deze deelnemer veel correcter is.

          Wiskundig gezien zal volgens de huidige voorschriften de deelnemer met de 2 punten beoordeling uiteraard winnaar worden.

          De Challenge werkgroep heeft momenteel een punten systeem uitgewerkt waar dit extreme voorbeeld niet meer mogelijk zou mogen zijn. Het mogelijk nieuwe puntensysteem is momenteel nog in een testfase.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Op alle foto's aub?

            Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
            Opgepast met dergelijke oproepen. Door een dergelijke oproep kan Uw eigen identiteit verraden worden waardoor U het gevaar loopt dat Uw foto op deze basis gediskwalificeerd wordt wegens het niet naleven van art 9 van de Challenge Rules.

            Art 9 van de Challenge Rules dat zegt :

            Het anoniem insturen van uw foto wordt sterk aangemoedigd (en aangeraden).

            Art 9 van het topic (in het Challenge Forum)
            Belangrijk: Gebruik van dit forum ( & challenge reglement) welke is opgesteld door Sven nog duidelijker en zegt het volgende:

            De foto moet anoniem zijn. Dit wil o.a. zeggen dat er geen signatuur in de foto mag voorkomen en dat de foto niet elders op het forum of op andere forums mag getoond worden voor het bekendmaken van de resultaten.

            Spooky, weet dat ik je werk nooit in twijfel zal trekken hé
            Maar als jij met deze omschrijving weet welke mijn foto is dan ben je toch een beetje helderziende volgens mij

            Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
            U maakt zich verder onnodig ongerust over het aantal stemmen:

            1. gezien de meesten pas na het afsluiten van de Challenge punten geven aan de Challenge.

            2. Niet het aantal stemmen de winnaar bepalen maar wel het gemiddelde van de gegeven punten. Strikt genomen kan met het huidige punten systeem de deelnemer met het minst aantal gekregen punten de winnaar worden.

            vb: stel een deelnemer krijgt van 50 puntengevers een totaal aan punten gelijk aan 400 punten. Het punten gemiddelde van deze deelnemers zal dan gelijk zijn aan 400 : 50 = 8 wat een zeer behoorlijke score is.

            stel een ander deelnemer (extreem voorbeeld) krijgt maar van 2 deelnemers punten namelijk een 10 en een 9. Totaal van de punten = 10 + 9 = 19. Het gemiddelde voor deze deelnemer = 19 : 2 = 9,50.

            De deelnemer welke maar van 2 puntengevers punten kreeg is hier de winnaar.

            Al verdiend naar mijn gevoel de deelnemer met 50 punten beoordelingen winnaar te zijn omdat de puntenbeoordeling voor deze deelnemer veel correcter is.

            Wiskundig gezien zal volgens de huidige voorschriften de deelnemer met de 2 punten beoordeling uiteraard winnaar worden.

            De Challenge werkgroep heeft momenteel een punten systeem uitgewerkt waar dit extreme voorbeeld niet meer mogelijk zou mogen zijn. Het mogelijk nieuwe puntensysteem is momenteel nog in een testfase.
            Bedankt voor deze verduidelijking!
            We zullen wel zien wat het geeft binnen een paar dagen hé
            ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

            Comment


            • #7
              Re: Op alle foto's aub?

              Neen hoor ik zou niet kunnen hebben achterhalen welke foto van U is. Maar ik wilde alleen maar Uw aandacht vestigen dat in bepaalde omstandigheden het wel mogelijk zou zijn aan de hand van Uw uitspraak te achterhalen welke foto bij U past.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Op alle foto's aub?

                Ik heb mijn foto voor de Challenge pas laat ingestuurd, ik had wat moeite met de foto goed te krijgen
                Nu zie ik dat de foto die ik heb ingestuurd nog niet de helft van het aantal stemmen heeft dat de eerste inzending heeft gekregen
                Ja, de foto er met 100% zekerheid uithalen is onmogelijk maar het lijkt toch alsof de grens van het toelaatbare net niet overschreden is
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                Comment


                • #9
                  Re: Op alle foto's aub?

                  Ik kan erin komen wat peeke schrijft. Ik weet dat er een gemiddelde genomen wordt en dat het aantal stemmen niet zo'n grote rol speelt maar ik snap gewoon niet dat er zoveel mensen er in het begin opvliegen om te stemmen en dan nooit meer terug komen kijken( of stemmen) Meestal ligt dit rond de 50% ?? da's toch heel veel. (vb de laatste foto krijgt 70 stemmen en de eerst geplaatste 105). Zelf geef ik een score ongeveer in de helfd van de maand en dan nog eens als alle foto's binnen zijn. En daarna pas ik de scores nog wat aan omdat een foto waar je de eerste keer "waw" tegen zegt, na het zien van alle inzendingen soms toch iets minder is en soms omgekeerd. Daarom denk ik dat een goede foto die in het begin geplaatst wordt misschien wel wat meer "waw" stemmen krijgt en zo toch ietsje bevoordeligd is, daarintegen denk ik (maar dit is een eigen mening) dat degenen die in de laatste week hun stem uitbrengen aan alle foto's eerder degenen zijn die de foto's wat kritiser bekijken. Kweet t'zal nu ook niet zo'n verschil uitmaken en ik lig er ook niet van wakker hoor, maar het is iets wat me ook al opgevallen was.
                  Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op alle foto's aub?

                    Hey juppekes

                    Ik geef maar punten aan alle foto's nadat alle inzendingen er staan.

                    Ik geef ook punten volgens eigen gevoel vooraleer ik de commentaar lees op de foto's

                    Ik geef ook alleen maar punten in de challenge als ik zelf meegedaan heb
                    Bootjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op alle foto's aub?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes

                      Ik geef maar punten aan alle foto's nadat alle inzendingen er staan.
                      Ikke ook ,
                      Pas als alle foto's erop staan begin ik aan punten geven
                      En dat duurt soms wel een tijdje
                      Grts Maddy
                      zero

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op alle foto's aub?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        Hey juppekes

                        Ik geef maar punten aan alle foto's nadat alle inzendingen er staan.

                        Ik geef ook punten volgens eigen gevoel vooraleer ik de commentaar lees op de foto's

                        Ik geef ook alleen maar punten in de challenge als ik zelf meegedaan heb
                        1) ik ook, maar da's omdat ik in het kader van de werkgroep Challenge bepaalde systemen op hun waarde test. Ik ben ook voorstander om ALLE foto's te scoren. In tegenstelling tot wat de huidige Rules zeggen ("Bedenk dat het dus niet de bedoeling is om met de cijfers 1 tot en met 10 een rangorde aan te geven."), gebruik ik de punten toch een beetje als een rankingsysteem.

                        2) ik ook, omdat het commentaar toch je persoonlijk oordeel kan beïnvloeden.

                        3) ik waarschijnlijk ook, maar omdat ik het laatste jaar altijd heb meegedaan (en van plan ben dat nog enige tijd vol te houden), kan ik niet echt zeggen wat ik zou doen, mocht ik zelf niet (meer?) deelnemen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op alle foto's aub?

                          Ik probeer altijd punten te geven, ik neem maar heeel af en toe deel, omdat ik vaak een goed idee heb, maar strand op de uitvoerbaarheid.
                          Zo ook voor de foto van deze maand, ik heb mijn idee moeten bijschaven omdat het niet uitvoerbaar was zoals ik het eerst gedacht had, jammer, want dan was het veel beter geweest

                          Maar goed, de punten, ik geef punten op twee vlakken
                          1. Voldoet de foto( voor mij) aan de opdracht van de Challenge?
                          2. Is de foto( ook weer voor mij) een goede foto?

                          Deze twee samen geven de eindscore.

                          Vaak ga ik daarna nog even kijken in het overzicht, soms zie ik dan een foto die ik beter vind lager staan dan een andere, dan pas ik soms nog wat aan.

                          Ook ik lees de commentaren niet voor ik de foto beoordeel, ik probeer dat zo objectief mogelijk te doen.

                          Greetz,
                          Peeke
                          ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op alle foto's aub?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                            ........ ik neem maar heeel af en toe deel, omdat ik vaak een goed idee heb, maar strand op de uitvoerbaarheid.
                            Ik ken dit probleem, jammer dat ik geen foto's kan maken van mijn gedachten
                            Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op alle foto's aub?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                              Ik ken dit probleem, jammer dat ik geen foto's kan maken van mijn gedachten
                              Gij hebt dan ook nogal ideeën soms (zoals bv van die ooievaar!)
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X