Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verdwenen bij Oypo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verdwenen bij Oypo

    Kreeg een mail van OYPO dat al de geplaatste foto's verloren zijn gegaan.
    En daar ik na het plaatsen bij OYPO de meeste foto's wis op de pc, zijn er wel veel in rook opgegaan.
    Nog mensen met dit probleem, dacht toch dat zij als profesioneel ergens een back up mochten hebben.
    Weet iemand een betere plaats (veiligere) om fotos te verkopen, maar wel iets zoals het oypo systeem, want is meestal groot formaat prints op canvas of tuinfolie die gevraagd wordt, en zelf heb je er geen omkijken naar.
    Klein kodakske

  • #2
    Re: Foto's verdwenen bij Oypo

    Websites zijn geen backups, in tegendeel, je neemt er zelfs best backups van!!

    Enkel bij hostingpakketten waarbij men expliciet dagelijkse backups vermeld kan je er vanuit gaan dat dit in orde is, maar zelfs dan zou ik nog met regelmaat backups maken & thuis testen...

    Het idee van foto's te wissen thuis nadat je ze op een website plaatst is minstens ... onvoorzichtig te noemen.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verdwenen bij Oypo

      [MOD] Topic verplaatst omdat dit niets met fotobewerking te maken heeft.

      Hopelijk vind je hier nog anderen die je advies kunnen geven!
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verdwenen bij Oypo

        @Vroy,

        Ik werk ook met OYPO en ben mijn bestanden weer aan het uploaden. (Ben er ca 3000 kwijt van de laatste maand.)

        Iets dat profesioneler is dan OYPO????
        Ik denk niet dat er in de Benelux iets bestaat. OYPO laat zijn concurenten (als bv RedPixel) ver achter zich.

        Backups zijn belangrijk!!!!

        Na een shoot gaat mijn CF op een image tank.
        Thuis gaat de CF op mijn PC + een externe HD.
        Als de HD van mijn PC vol loopt kuis ik die op. Maar ik heb alle bestanden minimaal 2 x op 2 externe HD's.

        Waarom HD's? Vroeger gebruikte ik DVD en CD-ROM. Maar ik heb er enkel gehad die na 6 maanden niet meer leesbaar waren....

        Tip.
        Laad je foto's niet te groot naar OYPO en geef aan dat je foto's manueel retoucheerd. Indien besteld, laad je de volle resolutie. Zo zijn ze sneller on-line.


        Een harde les, maar je gaat het nooit meer vergeten... Backup / backup / backup / backup!!!!!!
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

        Comment


        • #5
          Re: Foto's verdwenen bij Oypo

          Bedankt voor de hulp en uw tijd Kpas.
          Uw uitgebreide relevante toelichting mag als voorbeeld dienen op het forum.
          Morgen dus even zo' n imagetank halen.
          Ook sorry aan de Mod, had het te laat in de gaten dat ik verkeerd zat.
          Klein kodakske

          Comment


          • #6
            Re: Foto's verdwenen bij Oypo

            backups are for sissies... en dat is dan naar Oypo gericht!

            Kurt,

            heb jij als professioneel gebruiker niet de zekerheid dat je beelden bij hen niet verloren gaan?
            Het lijkt me zeer straf dat Oypo geen backups maakt, dat is zeer onprofessioneel.

            Ik zou hen een deftige klachtenbrief schrijven, met daarin:

            - dat het gemis aan redundantie bij Oypo onaanvaardbaar is
            - dat je door het dataverlies sales gemist hebt. Reken eens uit wat je gespreid over 1 jaar gemiddeld per dag aan verkoop hebt bij hen> ik weet ook dat je met Pasen een belangrijk event had, dus kijk je best wat je in de eerste maand na een event aan verkoop hebt, etc...
            - dat je eist dat Oypo in de toekomst werk maakt van die nodige redundantie
            - dat ze hoogstwaarschijnlijk hierdoor klanten kwijtspelen en dat in de toekomst ook zullen doen als die redundantie en zekerheid er niet komt.
            - dat het heruploaden van de beelden je onnoemelijk veel tijd gaat kosten (=geld)
            - dat je je afvraagt of bestellingen en klantengegevens niet verloren gegaan zijn (denk aan je boekhouding)
            - levert dit onuitvoerbare bestelling op?

            Ik durf wedden dat er in hun gebruiksovereenkomst (die je aanvaard hebt) staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor verlies van gegevens en gemiste sales door welke omstandigheden dan ook, maar als ze centen willen verdienen, moeten ze een professionele service bieden.

            Ik dacht niet dat je lid was van www.beroepsfotografen.be maar in dit geval zou dat handig zijn om een gezamelijke actie te ondernemen. Ik weet dat er nog andere leden (ikzelf niet) gebruik maken van Oypo.

            Ik zou er niet content mee zijn.

            G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #7
              Re: Foto's verdwenen bij Oypo

              Geert,

              Ik ben er idd niet teverden mee.

              Gisteren eerst de meest nodige bestanden teruggezet. Diegene die al in de bestellingen zitten. Tot half één 's ochtends bezig geweest....
              Gelukkig kan ik wel on-line volgen welke bestanden echt nodig zijn.

              Vandaag ben ik in bulk al de rest aan het laden.


              OYPO zal hier lessen uit trekken en ik zal ook een klacht neerleggen en om compensaties vragen. vb. voor x bedrag aan bestelling geen comissie of white label verzendig gratis etc...

              Maar, deze onderhandelingen start ik nadat alles terug op wieltjes loopt. Het heeft geen zin om nu al de harde bal te spelen.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment

              Working...
              X