Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gezocht fotograaf

    Op 17 juli 2009,trouwen wij,wij houden het klein maar zouden graag van die dag enkele mooie foto's hebben.
    Nu de familie wil dit wel doen maar we hebben twijfels daar bij dus zijn we op zoek naar iemand die dit wil doen en die ook wat ervaring heeft met het nemen van foto's dus ik dacht hier zit ik op het juiste adres en post me vraag.
    Wie wil er op vrijdag 17-7-09 foto's komen nemen man of vrouw speel geen rol,het huwelijk gaat door in oostkamp in de namiddag,me bedoeling was in het gemeentehuis foto's nemen en dan ergens anders nog enkele mooie foto's te nemen mag eventueel zijn op een bestemming van de u.
    Natuurlijk hoef je het niet helemaal gratis te doen over de prijs kunnen we spreken wie ziet dit zitten.
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: gezocht fotograaf

    Oorspronkelijk geplaatst door citroengeel Bekijk bericht
    ...dus zijn we op zoek naar ervaring ...
    ...Natuurlijk hoef je het niet helemaal gratis te doen ...
    Maar wel bijna?
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: gezocht fotograaf

      Hou een budget klaar van tussen de €1.000 en de €1.500. Mijn broer is vorig jaar getrouwd en het fotograferen van het burgerlijk huwelijk en kerkelijk huwelijk (2 aparte dagen) zonder avondfeest heeft €1.300 gekost. Veel geld zegt u? Wel, het resultaat is prachtig moet ik zeggen en (goede) huwelijksfotografen verdienen mijn volle respect

      Comment


      • #4
        Re: gezocht fotograaf

        1300 Euro voor een huwelijksreportage ... goe bezig mannen

        Het is misschien waar dat je krijgt waarvoor je betaald, maar voor een dergelijk bedrag mag het toch wel héél bijzonder zijn, met een professioneel album in een slipcase en een fotograaf die van 's morgens tot bij het avond feest aanwezig is, eigenlijk zou ik voor zo'n bedrag zelfs twee fotografen willen zien eerlijk gezegd.

        Als je een beetje rondkijkt zal er zeker een heel goede fotograaf te vinden zijn die je huwelijk wil fotograferen voor heel wat minder dan dit.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: gezocht fotograaf

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Als je een beetje rondkijkt zal er zeker een heel goede fotograaf te vinden zijn die je huwelijk wil fotograferen voor heel wat minder dan dit.
          Zo iemand noemt men dan een amateur ...
          nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

          Comment


          • #6
            Re: gezocht fotograaf

            Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
            Zo iemand noemt men dan een amateur ...
            En de andere (mischien) "een profiteur"!!!
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: gezocht fotograaf

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              1300 Euro voor een huwelijksreportage ... goe bezig mannen

              Het is misschien waar dat je krijgt waarvoor je betaald, maar voor een dergelijk bedrag mag het toch wel héél bijzonder zijn, met een professioneel album in een slipcase en een fotograaf die van 's morgens tot bij het avond feest aanwezig is, eigenlijk zou ik voor zo'n bedrag zelfs twee fotografen willen zien eerlijk gezegd.

              Als je een beetje rondkijkt zal er zeker een heel goede fotograaf te vinden zijn die je huwelijk wil fotograferen voor heel wat minder dan dit.

              Mark

              Wel, zoals ik eerder aanhaalde betrof het hier 2 aparte dagen (burgerlijk en kerkelijk huwelijk) en ja, het was allemaal heel speciaal met een album die de pro's van de amateurs onderscheidt. Ik vond het (en het was het huwelijk van mijn broer, hij betaalde) uit mijn oogpunt geen € teveel betaald als je ziet wat het resultaat is. Ja, een amateur zou ook foto's kunnen nemen hebben zonder twijfel maar een top album, nabewerking in PS, uurloon (even gerekent en kom toch aan 15-16 uur ter plaatse), ...

              Teveel? Nee, ook die mensen hebben kosten (onlangs is ze geupgrade van 2x D200 naar 2x D700), nieuw glas, auto, belastingen, ... En werken voor €20/h officieel doet geen mens mag ik hopen, je moet nog leven ook. Of amateurs dan ook alles netjes aangeven aan vadertje staat ...

              Comment


              • #8
                Re: gezocht fotograaf

                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Wel, zoals ik eerder aanhaalde betrof het hier 2 aparte dagen (burgerlijk en kerkelijk huwelijk) en ja, het was allemaal heel speciaal met een album die de pro's van de amateurs onderscheidt. Ik vond het (en het was het huwelijk van mijn broer, hij betaalde) uit mijn oogpunt geen € teveel betaald als je ziet wat het resultaat is. Ja, een amateur zou ook foto's kunnen nemen hebben zonder twijfel maar een top album, nabewerking in PS, uurloon (even gerekent en kom toch aan 15-16 uur ter plaatse), ...

                Teveel? Nee, ook die mensen hebben kosten (onlangs is ze geupgrade van 2x D200 naar 2x D700), nieuw glas, auto, belastingen, ... En werken voor €20/h officieel doet geen mens mag ik hopen, je moet nog leven ook. Of amateurs dan ook alles netjes aangeven aan vadertje staat ...
                Dat is allemaal heel mooi, en brengt een aardige duit in het zakje ... voor de fotograaf.

                16 uur ter plaatse, dat zou bij mij op 400 Euro komen (ex btw) plus de verplaatsing, met faktuur en mooi aangegeven aan vadertje staat hoor. Ik werk wel degelijk aan €25/uur (ex btw) maar begin wel van thuis te tellen, tel geen km vergoeding, maar wel de duur van de reis erbij, ieder zijn manier van werken hé.

                Klant krijgt al de foto's, bewerkt in post-processing op een DVD in een slim case voor deze prijs. Wil hij een album of speciale bewerkingen zijn dat gewoon opties, maar een standaard fotoreportage (en dat noem ik een huwelijksreportage ook trouwens, het blijft gewoon een fun dag vol stress en onverwachte dingen ... wat ik bijzonder graag doe) komt op €25/uur + btw (dus €30.25/uur als je de btw niet kan terugvorderen) en dit omvat een standaard post-processing.

                Custom post-processing of special effecten zijn ook mogelijk aan dezelfde uurprijs ... dit houdt het heel simpel voor de klant, en hij krijgt wat hij wil. Als de klant een top of the line album wil en honderden foto's op een speciale manier bewerkt zal het een stuk duurder uitkomen, een degelijk album kost al enkele honderden Euro's, iets wat veel mensen zich niet realizeren spijtig genoeg, en daar komt de opmaak nog bij ook.

                Maar niet iedereen wil alle luxe, er zijn heel veel koppeltjes al heel blij als een pro de foto's neemt ... om ze dan in de Makro te laten afdrukken moet ik er ook geen moeite voor doen, gewoon foto's maken, standaard post-processing en klaar ... klant tevreden en ik tevreden

                Van 2x D200 naar 2xD700 ... dat is mooi, maar ik heb een gelijkaardige config in Canon (1dIII, 5dII en een 40D), met de beste L-lenzen ... dus waar is het verschil ? Heel simpel, ik doe dit werk met veel plezier en heb alles legaal gemaakt door mij te registreren als fotograaf (al enkele jaren terug trouwens) en mooi alles aan te geven, want dan kan je het ook afschrijven ... uiteindelijk kan je die bodies en lenzen wel inbrengen in je belastingen. Akkoord je moet hem eerst betalen, en zorgen dat je inkomsten hebt, maar dat is voor elke zelfstandige zo.

                Conclusie : jouw fotograaf was het waard, jij bent er tevreden van en je broer waarschijnlijk ook, dat is alles wat telt ... niet wat het uiteindelijk gekost heeft

                Johan
                Disegno-S
                Specialized in Automotive photography ...

                Comment


                • #9
                  Re: gezocht fotograaf

                  als pro's op BD onder elkaar beginnen vechten over prijzen zijn we goe bezig ...

                  citroengeel, ik hoop voor jouw dat je een goede fotograaf vindt, binnen je budget die foto's aflevert op de manier dat, en waarmee jij tevreden bent.
                  er zijn géén vaste prijzen voor een dergelijke "reportage", net alsof er ook geen vaste prijzen zijn voor het bandje dat de receptie opluistert, of de DJ die het avondfeest draait.

                  succes,
                  en gelukwensen!

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: gezocht fotograaf

                    , kijk, zo'n reply kan ik hebben, onderbouwd met goeie argumenten, zonder iemand een profiteur te noemen maar
                    (en is echt niet sarcastisch bedoeld hoor als opmerking)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Disegno-S Bekijk bericht
                    Dat is allemaal heel mooi, en brengt een aardige duit in het zakje ... voor de fotograaf.

                    16 uur ter plaatse, dat zou bij mij op 400 Euro komen (ex btw) plus de verplaatsing, met faktuur en mooi aangegeven aan vadertje staat hoor. Ik werk wel degelijk aan €25/uur (ex btw) maar begin wel van thuis te tellen, tel geen km vergoeding, maar wel de duur van de reis erbij, ieder zijn manier van werken hé.

                    Klant krijgt al de foto's, bewerkt in post-processing op een DVD in een slim case voor deze prijs. Wil hij een album of speciale bewerkingen zijn dat gewoon opties, maar een standaard fotoreportage (en dat noem ik een huwelijksreportage ook trouwens, het blijft gewoon een fun dag vol stress en onverwachte dingen ... wat ik bijzonder graag doe) komt op €25/uur + btw (dus €30.25/uur als je de btw niet kan terugvorderen) en dit omvat een standaard post-processing.

                    Custom post-processing of special effecten zijn ook mogelijk aan dezelfde uurprijs ... dit houdt het heel simpel voor de klant, en hij krijgt wat hij wil. Als de klant een top of the line album wil en honderden foto's op een speciale manier bewerkt zal het een stuk duurder uitkomen, een degelijk album kost al enkele honderden Euro's, iets wat veel mensen zich niet realizeren spijtig genoeg, en daar komt de opmaak nog bij ook.

                    Maar niet iedereen wil alle luxe, er zijn heel veel koppeltjes al heel blij als een pro de foto's neemt ... om ze dan in de Makro te laten afdrukken moet ik er ook geen moeite voor doen, gewoon foto's maken, standaard post-processing en klaar ... klant tevreden en ik tevreden

                    Van 2x D200 naar 2xD700 ... dat is mooi, maar ik heb een gelijkaardige config in Canon (1dIII, 5dII en een 40D), met de beste L-lenzen ... dus waar is het verschil ? Heel simpel, ik doe dit werk met veel plezier en heb alles legaal gemaakt door mij te registreren als fotograaf (al enkele jaren terug trouwens) en mooi alles aan te geven, want dan kan je het ook afschrijven ... uiteindelijk kan je die bodies en lenzen wel inbrengen in je belastingen. Akkoord je moet hem eerst betalen, en zorgen dat je inkomsten hebt, maar dat is voor elke zelfstandige zo.

                    Conclusie : jouw fotograaf was het waard, jij bent er tevreden van en je broer waarschijnlijk ook, dat is alles wat telt ... niet wat het uiteindelijk gekost heeft

                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: gezocht fotograaf

                      Ik weet niet hoe de uurlonen in Belgie liggen, maar in NL kost een timmerman (schrijnwerker ?) al 40 euro ex per uur. En zijn gereedschap en skills zijn minder dan van een goede fotograaf. Dus 25 euro ex klinkt meer als een uitzondering dan een regel. Ik denk dat een gemiddelde fotograaf makkelijk 50 ex kan vragen, en een goede wel 75 tot 100.

                      Comment


                      • #12
                        Re: gezocht fotograaf

                        Kijk gewoon uit voor een goeie fotograaf, wiens werk je goed vind, betaal en doe het daar mee.

                        Wij hebben 2 vrienden van de fotoclub laten fotograferen (eigenlijk 4, 2 voor de wet en 2 voor de kerk, 2 verschillende data) , en ze hebben dit zeer goed gedaan, heel mooie fotos. Maar al het werk nadien, ....., dat alleen al is de prijs meer dan dubbel waard.
                        Wij hebben nu +1000 fotos, alles in raw, maar na 1 jaar is er nog steeds niets afgedrukt of in een fotoboek gekleefd, terwijl ik er wel af en toe mee bezig ben (selectie, witbalans (canon-nikon), kleur, ...).
                        Onderschat het werk niet dat een huwelijksfotograaf voor je doet, hij (of zij) heeft ook de routine, kennis en ervaring.

                        Comment


                        • #13
                          Re: gezocht fotograaf

                          Ik wil het voor een paar honderd euro doen
                          Mijn gsm heeft 2 megapixels, genoeg om 10x15-tjes bij 't kruidvat te laten drukken.

                          Best aan een of andere student fotografie vragen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: gezocht fotograaf

                            Bij mij kost een "gemiddeld" album rond de 1200€. Dan bedoel ik een deftig album in een box en geen Kruidvat-type boek (met alle respect). Als ik even reken en mijn kosten aftrek (AL mijn kosten), kom ik aan een uurloon van om en bij de 10€ per uur. Wie komt er mijn huis schilderen aan 10€ per uur? Of mijn tuin onderhouden? Veel mensen vergeten vaak dat ook nabewerking tijd kost. Vroeger liepen we met de rolletjes naar het labo en kregen we foto's terug. Nu zitten we als fotograaf zelf uren achter de pc. En ook de layout van het album kost tijd, veel tijd. En ja: ook die tijd telt mee. Wie als beroepsfotograaf denkt winst te maken met 400€ voor een cd/dvd werkt denk ik gratis zonder het te beseffen... Zoals al vaak gezegd hier door mij en vele anderen: wat de klant je betaalt is je BRUTTOLOON. Als je 5 huwelijken per maand fotografeert, het hele jaar door trouwens, dan heb je 2000€ per maand BRUTTO! Wat ik me herinner van mijn vroegere loonfiches is dat daar netto de dikke helft van overblijft, pakweg 1200€? Kan je van leven inderdaad, maar je lening van je privéwoning afbetalen zal moeilijk worden als je eens een maandje maar 2 huwelijken hebt (bv in de winter)...
                            www.135mm.be
                            @135mm_leuven
                            info@135mm.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: gezocht fotograaf

                              Als je eens op de trouwfora (www.wijtrouwen.com en www.ik-trouw.org) gaat kijken dan zie je dat er continu een vraag is naar goede betaalbare fotografen. Je ziet daar ook dat er vandaag veel gevraagd wordt dat de foto’s op DVD gegeven worden in hoge resolutie. En je kan inderdaad vandaag de dag een aantal zeer goede fotografen vinden die aan deze vraag voldoen. Als de ouders niet het hele gebeuren betalen en het koppel moet zelf betalen (het zijn toch meestal jonge mensen met maar lage inkomens – aan de start van hun carrières) dan is deze vraag geheel te begrijpen.

                              Een beroepsfotograaf die 1300 euro vraagt en daarbij een mooi album aflevert is zeker niet overdreven (als deze hiervan moet leven). Maar er zijn ook fotografen die 1300 euro (en meer) durven aanrekenen en waarbij in die prijs nog niet eens een album zit. Dat vind ik toch wel heel erg veel.

                              Opmerkingen als deze van OlivierCsalais en Lennert zijn kinderachtig en getuigen (mijns inziens) van totaal gebrek aan realiteitszin. Als ik de foto’s van bv. Christ Villez bekijk en deze vergelijk met wat vele beroepsfotografen afleveren voor prijzen die het veelvoud hiervan zijn, dan moet ik zeggen dat mijn keuze snel gemaakt is.

                              Comment

                              Working...
                              X