Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair handbagage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ryanair handbagage

    Kan er mij iemand vertellen hoe strikt ze zijn bij Ryanair wat betreft het formaat van de handbagage?

    Volgens hun site mag er slechts één stuk handbagage per persoon op het vliegtuig. En deze handbagage mag maximum 40cm op 55 cm op 20 cm zijn.

    Mijn camera-rugzak is echter ietsje dikker dan die 20 centimeter. Eerder iets van een 25 centimeter. En het is ook moeilijk te meten door de heupriemen en dergelijke.

    Mijn vraag is dus of ze daar bij Ryanair moelijk gaan over doen.
    Het schijnt dat ze op het vlak van handbagage veel strikter zijn geworden dus ik ben er niet echt gerust in.
    Want als ze mijn camerazak als 'te groot' aanzien dan moet ik daar voor bijbetalen want dan moet hij in het ruim mee. En dat iets wat ik zeker niet wil.

  • #2
    Re: Ryanair handbagage

    Ik heb altijd iets te ruime handbagage, mijn tas is nu eenmaal niet kleiner.
    Bel even met Ryanair, denk niet dat er moeilijk over doen.

    Comment


    • #3
      Re: Ryanair handbagage

      Ik heb onlangs nog met hen gevlogen. Ik had een Pelicase 1510 koffer mee als handbagage (56 x 35 x 23cm). Die was dus 3cm te dik en zo'n 6kg te zwaar. In Charleroi vertrokken en enkel een visuele controle gehad op weg naar de gate. Op de terugweg was het wel prijs! Iedereen met handbagage werd gecontroleerd aan de gate, vlak voor het inschepen. Ze hadden zo een metalen pasvorm waar de koffer in gepast moest worden. Iedereen wiens koffer te breed of te dik was werd aan de kant gezet en mocht bijbetalen. Het leek me wel dat die 'pasvorm' iets ruimer was dan de 40 x 55 x 20cm waarvan sprake op hun website. Mijn koffer is 23cm dik en ging er net niet in. Ze wilden me ook aan de kant zetten, maar ik maakte me lastig en heb wat fysiek geweld uitgeoefend op mijn koffer. Met gevolg dat hij er wel in paste Die koffer is van hard plastic dus een rugzak die nog 2cm dikker is zal je er ook wel in kunnen wringen! Het gewicht werd totaal niet gecontroleerd.
      Ik denk niet dat je je zorgen moet maken

      Comment


      • #4
        Re: Ryanair handbagage

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonydep Bekijk bericht
        Kan er mij iemand vertellen hoe strikt ze zijn bij Ryanair wat betreft het formaat van de handbagage?

        Volgens hun site mag er slechts één stuk handbagage per persoon op het vliegtuig. En deze handbagage mag maximum 40cm op 55 cm op 20 cm zijn.

        Mijn camera-rugzak is echter ietsje dikker dan die 20 centimeter. Eerder iets van een 25 centimeter. En het is ook moeilijk te meten door de heupriemen en dergelijke.

        Mijn vraag is dus of ze daar bij Ryanair moelijk gaan over doen.
        Het schijnt dat ze op het vlak van handbagage veel strikter zijn geworden dus ik ben er niet echt gerust in.
        Want als ze mijn camerazak als 'te groot' aanzien dan moet ik daar voor bijbetalen want dan moet hij in het ruim mee. En dat iets wat ik zeker niet wil.
        Ryanair is berucht om hun politiek met bagage. Je mag echt maar 1 stuk meenemen wat ook nog eens gewogen wordt. Je mag trouwens maar 15kg bagage neemenen, per kilo extra betaal je duur.
        Bij lowcost carrier Easyjet mag je 1 stuk handbagage meenemen en moag onbeperkt* wegen (* within reason zoals ze zeggen)

        Comment


        • #5
          Re: Ryanair handbagage

          Oorspronkelijk geplaatst door brenzef Bekijk bericht
          Bel even met Ryanair, denk niet dat er moeilijk over doen.
          Vergeet dat maar! Als ze je ergens een paar Euro uit de zakken kunnen halen zullen ze het niet nalaten. "Those are the rules Sir", is wat ze dan zeggen

          Comment


          • #6
            Re: Ryanair handbagage

            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Je mag trouwens maar 15kg bagage neemenen, per kilo extra betaal je duur.
            10kg handbagage dacht ik.

            Comment


            • #7
              Re: Ryanair handbagage

              "Ryanair bellen"...?????

              Dat moet zoiets zijn als "Even een belletje naar den Albert doen voor een afspraakje om samen een toertje met de moto te doen". Lol.

              Comment


              • #8
                Re: Ryanair handbagage

                Oorspronkelijk geplaatst door Tonydep Bekijk bericht
                "Ryanair bellen"...?????

                Dat moet zoiets zijn als "Even een belletje naar den Albert doen voor een afspraakje om samen een toertje met de moto te doen". Lol.
                Belgium 0902 88 009 - English speaking €1.00 per minute (Bron: website Ryanair)

                Ik heb wel zo'n vermoeden dat je een uitgebreid keuzemenu en bijhorende melodietjes te horen krijgt, voor je een persoon van vlees en bloed aan de lijn krijgt

                Comment


                • #9
                  Re: Ryanair handbagage

                  Ik heb begin april nog met Ryanair gevlogen. Geen probleem gehad rugzak was ook groter en veel zwaarder ( 13,7 kg ) Voor het inchecken had ik mijn 300mm f4 en 200mm 2,8 nog in mijn binnenzakken van jas gefoefeld, handbage werd niet gewogen. Voor de douane terug in rugzak gestoken. Wel geen reservebatterijen of triggers in de handbagage steken, daar doen ze soms moeilijk over. Gewoon bagage tot 17 kg zien ze nog door de vingers anders is het per kg 15 euro. In Faro (Portugal) zat er 18,6 kg in gewoon bagage, ik mocht 3 kg bij handbage stekken van de mevrouw aan de incheck.
                  Goed verlof
                  Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ryanair handbagage

                    Allen bedankt voor de reacties.
                    Ik ben er momenteel, door jullie reacties, eigenlijk wel tamelijk gerust in.
                    Mijn rugzak is 'door samendrukken' immers wel redelijk flexibel. Zelfs al zitten er dan wel wat onsamendrukbare lenzen in ;-).

                    Ik ben in elk geval niet van plan om het maximum gewicht van 10 kilo handbagage te overschrijden.
                    En dan moet het volgens mij, zelfs met een iets grotere rugzak, best wel lukken om zonder problemen op reis te gaan met Ryanair.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ryanair handbagage

                      Veel succes met je vlucht.

                      Ik heb vaak met Ryanair gevlogen, beladen met fotospullen, en nooit problemen gehad.

                      [OFF TOPIC]
                      Maar vliegen met Ryanair doe ik niet meer. Als ik alles samentel dan vlieg ik voor ongeveer dezelfde prijs met o.a SN Brussels. En daar word ik als passagier niet als een soort nodeloos kwaad behandeld (om dan nog niet te spreken over de manier waarop Ryanair met zijn eigen personeel omgaat).
                      Onlangs had ik een zeer positieve ervaring met Wizzair bij een korte trip naar Polen. Lowcost maar prima geregeld.
                      [/OFF TOPIC]
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ryanair handbagage

                        Ryanair gaan bellen heeft geen enkele zin. De afmetingen liggen officieel vast maar daar wordt niet altijd streng op gecontroleerd. Afhankelijk van de bezettingsgraad, de bestemming en het humeur aan de gate kan er opeens streng opgetreden worden. De lage kosten moeten ergens vandaan komen, he. Dan kun je hoog of laag springen maar als je handbaggage niet in het rekje past dan moet het mee in het ruim.

                        Een kennis van een vriend van me is laatst met deze maatschappij gevlogen en hij mocht de fotospullen dus ook niet bij zich houden. De camera en z'n duurste lens heeft hij uit z'n tas gehaald maar die tas met de rest moest dus 'naar beneden'. Gevolg: door de klappen is z'n lensdop van een van z'n objectieven afgeraakt, het UV-filter kapotgegaan en dat glas heeft vervolgens een diepe kras in z'n frontlens veroorzaakt. Tot en met dreigbrieven heeft hij geprobeerd de schade vergoed te krijgen, maar helaas. Doordat de bagageafhandeling niet door Ryan zelf wordt gedaan is het onmogelijk te bewijzen wie voor de schade verantwoordelijk is. Ryan verwijst naar de maximale afmetingen van de handbagage op de site en zegt dat het z'n eigen verantwoordelijkheid was om z'n spullen in een niet-stootvrije tas te verpakken. Wees dus gewaarschuwd.

                        OT: Over het betalen van het toilet bij Ryanair: http://www.nu.nl/economie/1924568/be...n-ryanair.html
                        Bekijk ook zeker even het filmpje.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ryanair handbagage

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Een kennis van een vriend van me is laatst met deze maatschappij gevlogen en hij mocht de fotospullen dus ook niet bij zich houden. De camera en z'n duurste lens heeft hij uit z'n tas gehaald maar die tas met de rest moest dus 'naar beneden'. Gevolg: door de klappen is z'n lensdop van een van z'n objectieven afgeraakt, het UV-filter kapotgegaan en dat glas heeft vervolgens een diepe kras in z'n frontlens veroorzaakt. Tot en met dreigbrieven heeft hij geprobeerd de schade vergoed te krijgen, maar helaas. Doordat de bagageafhandeling niet door Ryan zelf wordt gedaan is het onmogelijk te bewijzen wie voor de schade verantwoordelijk is. Ryan verwijst naar de maximale afmetingen van de handbagage op de site en zegt dat het z'n eigen verantwoordelijkheid was om z'n spullen in een niet-stootvrije tas te verpakken. Wees dus gewaarschuwd.
                          Sorry, maar ik vind dus ook dat de kennis van je vriend hier in de fout is gegaan. Als je bij Ryanair bookt word je duidelijk medegedeeld welke de max. afmetingen en gewicht van de handbagage zijn. Ook staat er in de voorwaarden dat je fototoestel, laptop, handtas, aankopen op de luchthaven,... allemaal in je ééne stuk handbagage moet zitten. Je mag zeker fotomateriaal meenemen aan boord, maar het moet dus in die eene tas/koffer zitten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ryanair handbagage

                            Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                            Sorry, maar ik vind dus ook dat de kennis van je vriend hier in de fout is gegaan.
                            Dat kan wel zijn maar ik wilde wel even wat tegengas geven op de reacties hierboven van 'valt wel mee", "nooit problemen gehad", "heb zelf m'n tas nog in het rekje kunnen proppen", enz. De TS geeft hier zelf al aan dat z'n (flexibele) tas waarschijnlijk te groot is. Ik waarschuw alleen voor de eventuele consequenties.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ryanair handbagage

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Dat kan wel zijn maar ik wilde wel even wat tegengas geven op de reacties hierboven van 'valt wel mee", "nooit problemen gehad", "heb zelf m'n tas nog in het rekje kunnen proppen", enz. De TS geeft hier zelf al aan dat z'n (flexibele) tas waarschijnlijk te groot is. Ik waarschuw alleen voor de eventuele consequenties.
                              Kan ik bijtreden. Ik heb een vluchtje of 3 gedaan met Ryanair (2x Treviso en 1x Oslo) en alle keren de handbagage moeten tonen en wegen. Er wordt geen kg extra gegeven en een H/T trip Brussel-Olso heeft toen welgeteld €1.500 gekost door wijzigen retourdatum, extra bagage, ... Nee, Ryanair is geen optie meer voor ons bedrijf en wil ook zoals Leonidas wat tegengas geven.

                              Waar ik dan wel redelijk aangenaam verrast ben van geweest was Easyjet. Ik ben 3x vanuit A'dam naar Belfast gevlogen (€50 enkel) en het verloopt precies toch allemaal iets vlotter als bij Easyjet maar niks gaat boven een "normale" maatschappij als ik het zo mag noemen zoals een SN of LH

                              Comment

                              Working...
                              X