PDA

Volledige versie bekijken : Shoot Challenge

Nerdifant
16 april 2009, 17:09
Zonder advocaat van de duivel te willen spelen, gaat de Shoot Challenge onze BD Challenge op een zijspoor zetten ?
2 Challenges -> This town ain't big enough for both of us...

James71
16 april 2009, 17:14
[MOD]
Even verplaatst naar een geschikter forumdeel

Om op je vraag te beantwoorden.
Ik zie zo direct geen probleem.
De ene wedstrijd is 12/jaar en de andere 4/jaar
Waarom zou je als fotograaf niet aan meerdere wedstrijden/challenges kunnen deelnemen?

bouk
16 april 2009, 17:24
is er bekend, wie die professionele fotografen zijn die de Shoot/Shallenge gaan beoordelen en kunnen we ergens werk van die profs bewonderen.
grt,bouk.

Jos Vanhengel
17 april 2009, 00:37
Verder dan de startpagina van Shoot kom ik niet.
Daarom stel ik de vraag hier: moet je geabonneerd zijn op Shoot en/of VZW-lid om aan deze challenge te mogen deelnemen?

bouk
17 april 2009, 06:20
Daarom stel ik de vraag hier: moet je geabonneerd zijn op Shoot en/of VZW-lid om aan deze challenge te mogen deelnemen?

denk het niet hoor, anders stond het wel in Private Forum.
grt,bouk.

lut
17 april 2009, 06:34
Lees dit (http://forum.belgiumdigital.com/f101/shoot-challenge-reglement-257137.html) eens ! ;)

Het onderwerp staat in SHOOT1, dus eerder kunnen we niet beginnen.
Start op 21 april als het tijdschrift ook in de winkelrekken ligt.

erikdr
17 april 2009, 08:16
is er bekend, wie die professionele fotografen zijn die de Shoot/Shallenge gaan beoordelen en kunnen we ergens werk van die profs bewonderen.
grt,bouk.

De Shoot Challenge (wedstrijd) wordt beoordeeld door de redactie van Shoot.
Voor de rubriek 'Het oordeel van...' (fotobeoordeling) werken we in elk nummer met een andere fotograaf.

erikdr
17 april 2009, 08:17

De website gaat op 21/4 open. Elke lezer van Shoot kan deelnemen, je hoeft geen abonnement te hebben of vzw-lid te zijn.

bouk
17 april 2009, 08:47
De Shoot Challenge (wedstrijd) wordt beoordeeld door de redactie van Shoot.
Voor de rubriek 'Het oordeel van...' (fotobeoordeling) werken we in elk nummer met een andere fotograaf.

dank je.
grt,bouk.

mirs
21 april 2009, 12:10
tuurlijk kan iedereen meedoen!! alleen heb ik geen macrolens dus wordt het een beetje moeilijk om te concurreren met diegenen die wel beschikken over een macrolens...goei keuze zunne :bom:

allee das mijn idee hé...

devid
21 april 2009, 12:18
tuurlijk kan iedereen meedoen!! alleen heb ik geen macrolens dus wordt het een beetje moeilijk om te concurreren met diegenen die wel beschikken over een macrolens...goei keuze zunne :bom:

al gehoord van voorzetlenzen, tussenringen, balg of lensomkeerring

Black B@ndit
21 april 2009, 15:58

De wat grotere vlinders en libellen kan je met de meeste kit-telelenzen (55-200 en dergelijke) ook goed in beeld brengen. Het komt er niet op aan om zo'n beestje zo groot mogelijk op de foto te krijgen, de compositie is ook belangrijk.
Alleen voor de kleine insecten heb je een macrolens nodig (of tussenringen, voorzetlenzen...).

Xarder
21 april 2009, 17:11

Vast wel gehoord maar betekent dan wel een extra aanschaf voor mirs :rolleyes:?

En laten we eerlijk zijn ... een kitlens heeft ook een soort van macro stand maar dat haalt het bij lange na natuurlijk niet bij een macrolens. De mensen die een echte macrolens hebben, hebben echt wel een voorsprong want fotograferen met een macrolens is veel gemakkelijker dan met een voorzetlens of tussenring. En ja Tom Boonen zal mij inderdaad uit het zicht rijden op een gewone fiets al zit ik op de duurste racefiets. Maar hij zal mij nog eerder het gevoel geven stil te staan als ik op die gewone fiets zit en hij op die dure racefiets.

Gr. X.

James71
21 april 2009, 17:49

Staat allemaal netjes in het artikel, blijkbaar heeft men nog niet de moeite genomen om het eerst even te lezen :clown:

ThierryM
22 april 2009, 08:21
De mensen die een echte macrolens hebben, hebben echt wel een voorsprong want fotograferen met een macrolens is veel gemakkelijker dan met een voorzetlens of tussenring.

Je hebt gelijk, maar zo zullen er bij alle challenges wel groepen benadeeld/bevoordeeld zijn hé... Voor pakweg nachtfotografie zullen de mensen met een statief dan weer een voordeel hebben :D

devid
22 april 2009, 08:30
Ik vind het wel opmerkelijk dat vele organisatoren van fotowedstrijden een fotograaf steeds bekronen met zijn topfoto's door hem een ......... fototoestel te schenken.
Om in de trend te blijven...... een fiets schenken aan Tom Boonen :D
Ok, het trekt sponsers en prijzen gemakkelijk aan en een gegeven paard zal ik nooit in de mond kijken. Maar een reisje of citytrip zal ik nooit over :D

mirs
22 april 2009, 09:56
haha...weet je wat...ik ga de koeien in de wei fotograferen...das lekker groot en toch natuur :D

en zoals hierboven al vermeld: extra kosten he...(mijn zoontje - van bijna 11) vertelde mij vanmorgen wat hij als kadootje zou geven voor mijn verjaardag: hij had mij graag een macrolens kadoo gedaan, de schat, maar viel bijna omver toen hij de prijzen zag, en zijn spaarvarken wilde niet echt mee :)

devid
22 april 2009, 10:04
haha...weet je wat...ik ga de koeien in de wei fotograferen...das lekker groot en toch natuur :D

en zoals hierboven al vermeld: extra kosten he...(mijn zoontje - van bijna 11) vertelde mij vanmorgen wat hij als kadootje zou geven voor mijn verjaardag: hij had mij graag een macrolens kadoo gedaan, de schat, maar viel bijna omver toen hij de prijzen zag, en zijn spaarvarken wilde niet echt mee :)

in afwachting van mijn macrolens deed ik mijn eerste macrofoto's met een macrovoorzetfilter 10 € op ebay en nadien met tussen ringen 15 €

James71
22 april 2009, 10:18

Dat los je eenvoudig op.
Geef je zoon meer zakgeld > hij gelukkig
Hij koopt voor jou de macrolens > jij gelukkig
Iedereen gelukkig :D
Soms kan het leven simpel zijn ;)

mirs
22 april 2009, 12:12
:D das de oplossing...maar ik denk dat ik eens met mijn fotograaf ga spreken, die heeft mij al goed geholpen qua keuze van fotomateriaal, ga die voorzetringen ed eens gaan aanhalen...mercikes allemaal voor de reacties

edjeB
22 april 2009, 20:23
Ik vind het wel opmerkelijk dat vele organisatoren van fotowedstrijden een fotograaf steeds bekronen met zijn topfoto's door hem een ......... fototoestel te schenken.
Ok, het trekt sponsers en prijzen gemakkelijk aan en een gegeven paard zal ik nooit in de mond kijken. Maar een reisje of citytrip zal ik nooit over :D

Dat viel mij ook direct op.... fotowedstrijd, prijs: fototoestel :( zo stom! Doe dan wat randapparatuur ofzo..... maar een camera hebben we al (en een sony wil ik niet) ;)

zunoel
23 april 2009, 06:55
Dat viel mij ook direct op.... fotowedstrijd, prijs: fototoestel :( zo stom! Doe dan wat randapparatuur ofzo..... maar een camera hebben we al (en een sony wil ik niet) ;)

Ok dus als bij de volgende challenge bvb een Nikon D700 te winnen valt mag men die best vervangen door een epson fotoprinter ;):D

Wim.Vanmaele
23 april 2009, 07:46
Ja, er zal altijd wel iets zijn. We zijn nooit meer tevreden. Ik heb een schitterend toestel (voor mij toch) en mocht ik winnen (ik zal wel eerst moeten mee doen) dan wil best wel eens die camera uittesten ... en gebruiken als tweede body of wie weet, leg ik hem in een tombola :clown:
Doet me denken aan blokken. Wat geven ze daar ? Een TV, precies of dat ik nu geen tv heb en voor die tv zou mee doen.
Over de quotering zelf ga ik het nie thebben, want ik zou niet graag in de jury hun plaats willen zijn als ik nu al de hetzes zie in HOF en soms die op de challenge.
Ook daar zal de ene het weer goed vinden en de andere het weer verkeerd zien.

Photoclix
23 april 2009, 08:48

We zullen een deal maken... Jij wint de wedstrijd en ik zal dan die camera wel in jouw plaats ontvangen :D:D:D:D:D

edjeB
23 april 2009, 17:42
We zullen een deal maken... Jij wint de wedstrijd en ik zal dan die camera wel in jouw plaats ontvangen :D:D:D:D:D

Die zou op MP gaan ofzo....

Mordred
25 april 2009, 18:05

Geef je sony dan aan mij, ik verkoop hem hier op 2dehands sectie aan 1400€ en ik zal eens zwaaien als ik met mijn auto naar zaventem rij voor een citytrip :p:p:p

lilybie
26 april 2009, 08:15
:D das de oplossing...maar ik denk dat ik eens met mijn fotograaf ga spreken, die heeft mij al goed geholpen qua keuze van fotomateriaal, ga die voorzetringen ed eens gaan aanhalen...mercikes allemaal voor de reacties
@ mirs ik maak al mijn macro met een voorzetlens en tussen ring omdat ik niet anders kan met mijn toestel een bridge en ben best te vreden zelf uit de losse hand zoals meestal heb ik goede resultaten;)

geplaats door devid
ik zou daar zeer te vreden mee zijn :D
en denk nog velen hoor die maar een klein toestel bezitten;)

LesC
27 april 2009, 13:15
Met een beetje tele is het ook mogelijk een macro te maken, enfin, zo is mijn vrouw toch begonnen. Later met voorzetlenzen (zowel op een G5 als op haar Pana fz18), en sinds kort, met mijn oude 350D en een macrolens. Blijkbaar kun je nog verder, want nu heeft ze het over close-up filters op die macrolens! :confused:

Sannepoes
29 mei 2009, 09:12
Er komen nog steeds nieuwe inzendingen binnen voor de shoot challenge "de natuur van dichtbij". Maar is die nog niet afgesloten voor dit thema? Het nieuwe nummer is immers gedrukt en in verzending?

ThierryM
29 mei 2009, 12:42
Inzenden kan nog tot en met maandag 1 juni. Je hebt dus nog alle tijd om dé macrofoto van je leven te maken :)

lut
29 mei 2009, 16:48
Vanaf het nieuwe nummer begint de nieuwe opdracht!
Het resultaat van deze challenge volgt in nr3.

Black B@ndit
29 mei 2009, 20:23
Op dit ogenblik heeft iedereen ongeveer 1 kans op 250 om te winnen ;)(zonder rekening te houden met een paar foto's die niet zichtbaar zijn, en de openingspost van Erik).

Maar op een paar dagen tijd kunnen er nog heel wat inzendingen bijkomen, het wordt dit weekend prima weer om "De natuur van dichtbij" vast te leggen:G.

Sannepoes
30 mei 2009, 08:47
Pffffff, nu moet ik nog langer wachten op het resultaat. Niet goed voor mijn nieuwsgierigheid zen!! :rolleyes:

lilybie
30 mei 2009, 22:36
Pffffff, nu moet ik nog langer wachten op het resultaat. Niet goed voor mijn nieuwsgierigheid zen!! :rolleyes:
geduld sannepoes geduld dat is een mooie deugd:D:D:D

Felix69
6 augustus 2009, 19:06
Foto is gepost via Tinypic.com. Nu is de foto niet te zien op het forum maar enkel de url link.
Wat doe ik verkeerd:(
Gr
Felix;)

[Edit mod.: foto is nu zichtbaar]