Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Brussel

    Mijn eerste 3 prentjes...

    Deze ga ik nog eens overdoen, ik ben niet tevreden over de hoek:


    Gezien de tijd van het jaar sprak dit beeske me ook wel aan:

    Ook hier als mental note van volgende keer er een polarizer voor te zetten.

    En tot slot een sfeerbeeld uit de beenhouwersstraat:


    Voor de eerste ga ik nog eens terug, bedankt voor de ogenopener Purlut. Ik werk al jaren in Brussel maar ik liep er altijd aan voorbij. Mijn camera lag al een jaar stof te vangen, maar ik ga voorkomen dat het er terug opkomt...

    Groetjes,

    Johan

  • #2
    Re: SD Brussel

    Johan,
    vooreerst een opmerking. Ik heb je beelden gezien (ook de andere) en verdikke, plaats hier die betere die je nu achterhoud.
    Ten tweede, ik ken je, en je wil enkel die beelden tonen waar je niet bent aangekomen, recht uit het toestel... Nu, ok, maar zoals ik gisteren al zei, ik zou deze drie hier wel wat contrast bijgeven, kleurcontrast en je maakt ze stukken beter. EN neen, dat is dan niet een "gefotoshopte" foto.
    Nu, bij één moet je zeker wat zwart-wit-balans aanpassen en de kleur ook. DIe zetelkes zijn niet grijs-blauw hoor !
    Bij twee, eerst contrast wat hoger, iets kleur'rijker'
    Bij drie vind ik die persoon, waarvan de handen vaag zijn goed omdat je daar wel degelijk duidt naar de opbouw van de eet-etalage.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: SD Brussel

      Inderdaad, bij die eerste hebben de stoelen wel een andere kleur, efkes de witbalans wat bijwerken.
      Bij de tweede wat meer saturatie en contrast denk ik dat nodig is.
      Drie vind ik persoonlijk goed.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: SD Brussel