Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Brussel

    Mijn eerste 3 prentjes...

    Deze ga ik nog eens overdoen, ik ben niet tevreden over de hoek:


    Gezien de tijd van het jaar sprak dit beeske me ook wel aan:

    Ook hier als mental note van volgende keer er een polarizer voor te zetten.

    En tot slot een sfeerbeeld uit de beenhouwersstraat:


    Voor de eerste ga ik nog eens terug, bedankt voor de ogenopener Purlut. Ik werk al jaren in Brussel maar ik liep er altijd aan voorbij. Mijn camera lag al een jaar stof te vangen, maar ik ga voorkomen dat het er terug opkomt...

    Groetjes,

    Johan

  • #2
    Re: SD Brussel

    Johan,
    vooreerst een opmerking. Ik heb je beelden gezien (ook de andere) en verdikke, plaats hier die betere die je nu achterhoud.
    Ten tweede, ik ken je, en je wil enkel die beelden tonen waar je niet bent aangekomen, recht uit het toestel... Nu, ok, maar zoals ik gisteren al zei, ik zou deze drie hier wel wat contrast bijgeven, kleurcontrast en je maakt ze stukken beter. EN neen, dat is dan niet een "gefotoshopte" foto.
    Nu, bij één moet je zeker wat zwart-wit-balans aanpassen en de kleur ook. DIe zetelkes zijn niet grijs-blauw hoor !
    Bij twee, eerst contrast wat hoger, iets kleur'rijker'
    Bij drie vind ik die persoon, waarvan de handen vaag zijn goed omdat je daar wel degelijk duidt naar de opbouw van de eet-etalage.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: SD Brussel

      Inderdaad, bij die eerste hebben de stoelen wel een andere kleur, efkes de witbalans wat bijwerken.
      Bij de tweede wat meer saturatie en contrast denk ik dat nodig is.
      Drie vind ik persoonlijk goed.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: SD Brussel

        Je derde vind ik de beste

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: SD Brussel

          Ik ga toch voor de lijntjes en herhaling in de eerste. Witbalans ? Ik weet zeker dat als je hem met de grijskaart neemt, je zeker in deze buurt komt.

          Comment


          • #6
            Re: SD Brussel

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Ik ga toch voor de lijntjes en herhaling in de eerste. Witbalans ? Ik weet zeker dat als je hem met de grijskaart neemt, je zeker in deze buurt komt.
            Chris, een grijskaart is voor velen een oud vergeten ding, maar wel een stukje wonderverrijker ...
            Misschien moeten we daar ook eens wat meer aandacht aan besteden .... Wie weet nu nog hoe ze op hun digitaaltje een pre-shoot moeten doen voor de grijskaart
            Maar, ik loop nu per toeval iedere dag toch minstens tweemaal voorbij die zeteltjes en ik merk toch een afwijking in zijn kleurenpalet ....
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: SD Brussel

              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Maar, ik loop nu per toeval iedere dag toch minstens tweemaal voorbij die zeteltjes en ik merk toch een afwijking in zijn kleurenpalet ....
              Als je er zo vaak langsloopt, probeer eens met de grijskaart. Ik weet zeker dat je op je camera andere kleuren zal zien dan de zeteltjes die je ziet staan. De grijskaart neutraliseert de kleuren.
              't Is misschien iets minder verzadigd dan de kleur die ik op mijn scherm heb, via mijn camera, maar zoveel scheelt het nu ook weer niet.

              Comment


              • #8
                Re: SD Brussel

                Johan en ik gaan dat volgende week eens over de middag over doen ...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: SD Brussel

                  Ik vind persoonlijk dat de 2de wat meer kleur mag krijgen. Even de verzadiging en luminositeit wat bijwerken en dan is die veel beter.
                  Veel goede commentaren over de derde maar ik vind hem niet zo, maar zoals ze in het Frans zeggen: "Les gouts et les couleurs, ça ne se discute pas"
                  De eerste komt er dus bij mij als beste uit, en idd als je er vaker komt zie je wel dat er iets mis is met de kleuren van de stoeltjes, maar voor iemand anders valt dat echt niet op

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Brussel

                    Je derde foto is de beste uit de serie.
                    Nummer twee kan ik ook wel smaken.

                    Jacques
                    BD0681BE -
                    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                    Comment

                    Working...
                    X