Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bill Haley's Original Comets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bill Haley's Original Comets

    Gisteren op "Rockin Around Turnhout", Bill Haley's Original Comets:







    Deze mannen zijn al zo'n 55 jaar bezig met Rock & Roll, de drummer is zelfs 85 jaar oud.


    Het complete album "Rockin' around Turnhout" staat al online.
    Last edited by Black B@ndit; 12 april 2009, 20:13.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Bill Haley's Original Comets

    mooie reeks
    die 2de is wel heel knap.....indrukwekkend voor iemand die op die leeftijd nog zoveel energie uistraalt
    facebook

    Comment


    • #3
      Re: Bill Haley's Original Comets

      Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
      mooie reeks
      die 2de is wel heel knap.....indrukwekkend voor iemand die op die leeftijd nog zoveel energie uistraalt
      Hier kan je een drumsolo bekijken van toen hij nog maar 84 jaar oud was:
      Dick Richards, original drummer for Bill Haley & the Comets still has what it takes for 84 years old! Amazing!m


      Zaterdag was hij eigenlijk beter dan op het filmpje.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Bill Haley's Original Comets

        Tweede straalt iets uit van: ik zal dat jonge grut nog wel eens tonen wat echt drumwerk is,
        mooi mooi mooi

        Comment


        • #5
          Re: Bill Haley's Original Comets

          Buiten nr 2 voel ik weinig "rock & roll". Kleuren lijken me te warm, kan aan scherm liggen, mssch meer doortekening nastreven.

          Comment


          • #6
            Re: Bill Haley's Original Comets

            Oorspronkelijk geplaatst door Lagarto Bekijk bericht
            Buiten nr 2 voel ik weinig "rock & roll". Kleuren lijken me te warm, kan aan scherm liggen, mssch meer doortekening nastreven.
            Bij optredens heb je geen studioflitsers die een perfecte kleur geven, de warmere kleuren horen erbij, en die ga ik zeker niet bewerken om ze "perfect" te krijgen, want dan is een deel van de sfeer weg.

            Ik zag er zaterdag ook heel wat flitsen tijdens de optredens, en dan is alle sfeerverlichting compleet weg.

            Als je perfecte kleuren wil, dan moet je proberen om die mannen uit te nodigen in een studio.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Bill Haley's Original Comets

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Bij optredens heb je geen studioflitsers die een perfecte kleur geven, de warmere kleuren horen erbij, en die ga ik zeker niet bewerken om ze "perfect" te krijgen, want dan is een deel van de sfeer weg.

              Ik zag er zaterdag ook heel wat flitsen tijdens de optredens, en dan is alle sfeerverlichting compleet weg.

              Als je perfecte kleuren wil, dan moet je proberen om die mannen uit te nodigen in een studio.
              volledig mee eens

              Comment


              • #8
                Re: Bill Haley's Original Comets

                Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                volledig mee eens
                In de fotoclub heb ik die opmerking over kleuren bij concertfoto's ooit ook gehad, maar die kwam van de oudere clubleden die waarschijnlijk nog nooit een optreden van dichtbij hebben gezien.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Bill Haley's Original Comets

                  Groot gelijk Bart... vaak wordt er over de kleuren gevallen, terwijl we gewoon weergeven hoe het er op de moment zelf uitzag! Waarom zou je dat gaan bijwerken? Zo verlies je heel wat autenticiteit. IMHO...

                  Studioshots zijn inderdaad wat anders.

                  Mooie reeks, ook ik kies voor de drummer! ANIMAL!
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bill Haley's Original Comets

                    Het gaat zeker niet over de perfecte kleuren hoor , en flitsen is hier zeker niet aangewezen. Het behoud van sfeer is erg belangrijk mr toch lijkt vooral nr 3 mij te "warm" en komt dit de sfeer niet ten goede. Personal feeling . Ook in deze omstandigheden kan een handmatige witbalans ( indien mogelijk ) helpen zonder de sfeer te breken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bill Haley's Original Comets

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lagarto Bekijk bericht
                      Het gaat zeker niet over de perfecte kleuren hoor , en flitsen is hier zeker niet aangewezen. Het behoud van sfeer is erg belangrijk mr toch lijkt vooral nr 3 mij te "warm" en komt dit de sfeer niet ten goede. Personal feeling . Ook in deze omstandigheden kan een handmatige witbalans ( indien mogelijk ) helpen zonder de sfeer te breken.
                      Een handmatige witbalans bij een optreden waar het licht niet constant hetzelfde blijft, dan mag je mij eens uitleggen hoe je dat gaat doen?

                      Een handmatige witbalans is alleen bruikbaar als er in de omgeving allemaal lichtbronnen zijn met dezelfde kleurtemperatuur. Als je tijdens een optreden een handmatige witbalans maakt, dan is die alleen bruikbaar op die plaats en op het ogenblik dat je het wit blad (of grijskaart) hebt gefotografeerd. Een seconde later kan het licht al compleet anders zijn...
                      Het is mogelijk om een handmatige witbalans te maken van de witte spots (als je daar de kans toe krijgt, want daarvoor moet je op het podium geraken), maar dan moeten die de hele tijd dezelfde lichtsterkte leveren (een lamp die gedimd wordt krijgt ook een "warmere" kleurtemperatuur).

                      Bij de derde foto zit er een rode lichtbron op de achterkant, het is vrij gemakkelijk om wat minder rood in die foto te krijgen (met eender wel fotobewerkingsprogramma), maar ik vind dat die kleuren erbij horen.
                      Ik heb zaterdagavond nog andere foto's gemaakt , en daar zit een reeksje bij (The Buckshots) waar er helemaal geen wit licht te zien was, die kleuren zijn nog veel slechter.
                      Bij heel wat optredens is er bijna alleen maar rood licht, en dan zijn alle andere kleuren weg, en bij andere optredens is het allemaal blauw of groen (of afwisselend rood/blauw/groen/geel...).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bill Haley's Original Comets

                        Inderdaad : indien mogelijk schreef ik. Tijdens sommige concerten is het licht wel (vrij) constant. Als jij vindt dat de foto voor jou oké is mag en moet je het zo laten. Mijn mening is daar in dit geval anders over, da's al.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bill Haley's Original Comets

                          Eigenlijk was het me meer te doen om de beeldende kwaliteit dan om de kleuren
                          Last edited by Lagarto; 20 april 2009, 12:11.

                          Comment

                          Working...
                          X