Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezond voor kamara 09-04-09

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gezond voor kamara 09-04-09

    ik heb een vraag over het wegplaatsen van een toestel in een draagstas.
    is dat gezond als je een camera op de lens in een draagtas stopt, ik vroeg me dat af want ze verkopen dat veel.
    heeft iemand daar een antwoord op.

  • #2
    Re: gezond voor kamara 09-04-09

    Gezond??
    Waarom zou je de lens eraf halen om in een tas te stoppen? Om extra stof te vangen?
    Waarvoor ben je bang dan?
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: gezond voor kamara 09-04-09

      ik denk dat je het niet hebt begrepen.

      de lens blijft aan de kamera en zo op zijn lens in de tas steken, dat bedoel ik als dat gezond is omdat het ganse gewicht van het toestel op de lens dan staat.

      dat is de vraag.

      Comment


      • #4
        Re: gezond voor kamara 09-04-09

        Bij mijn zijn de lenzen zwaarder dan m'n body...
        Ik begrijp niet waarover jij je zorgen maakt, tenzij je uitrusting van Playmobil ofzo is.
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: gezond voor kamara 09-04-09

          Ik denk dat het niet veel kwaad kan, de lenzen en vattingen zijn robuust genoeg om het gewicht van de body op te vangen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

          Comment


          • #6
            Re: gezond voor kamara 09-04-09

            ondertussen klassiek verhaal maar..

            op een SD heeft er eens iemand op een vrij drastische manier zen lens van body gescheiden

            beetje vijzen met mesje en alles zat weer goed
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: gezond voor kamara 09-04-09

              er is dan toch iemand die een normaal antwoord kan keven.

              Ik dacht dat dit forum was om elkaar te helpen, maar blijkbaar zitten er toch kleine kinderen tussen.
              maar ook volwassen die een antwoord hebben.

              Comment


              • #8
                Re: gezond voor kamara 09-04-09

                Leer eens je vraag duidelijk te formuleren, dat helpt je hier een stuk verder.

                Zinnen en termen zoals "is dat gezond" zijn nu ook niet meteen duidelijk hé
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: gezond voor kamara 09-04-09

                  Het is gezonder voor de lens en body vattingen als de lens op de camera blijft(zeker bij zware lenzen) om deze verticaal in een tas te steken (of rugzak).
                  Als je deze horizontaal opbergt zijn de krachten vele male groter. (tenzij de lens ondersteunt wordt).

                  (de vatting is er wel op berekend hoor)
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: gezond voor kamara 09-04-09

                    Oorspronkelijk geplaatst door wesleypompier Bekijk bericht
                    er is dan toch iemand die een normaal antwoord kan keven.

                    Ik dacht dat dit forum was om elkaar te helpen, maar blijkbaar zitten er toch kleine kinderen tussen.
                    maar ook volwassen die een antwoord hebben.
                    ik heb een vraagje

                    wil je foto's nemen met je camera of wil je hem binnen 1 jaar in 'nieuwstaat' aanbieden op ebay?
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: gezond voor kamara 09-04-09

                      Wesley, meestal zit er onderin de cameratas nog een stuk zachte vulling. Dan kan het geen kwaad. Het zou anders zijn als je ditzelfde kunstje doet bij een gewone (harde) rugzak.

                      Comment


                      • #12
                        Re: gezond voor kamara 09-04-09 +2 foto's

                        ik zal wat beter uitleggen.

                        ik heb er twee foto's bij gedaan om iets duidelijker te zijn.

                        wat is nu het beste voor de camera, of is het gelijk?
                        de foto's zijn niet zo duidelijk getrokken, maar het is maar voor aan te tonen wat ik wil bedoelen

                        Foto's voldeden niet aan de forumregels, daarom verwijderd.
                        Hans[Mod]
                        Last edited by CH Photography; 16 april 2009, 14:34.

                        Comment


                        • #13
                          Re: gezond voor kamara 09-04-09

                          Om dan toch ook eens een "volwassen" antwoord te geven...
                          Het maakt niet uit hoe je je camera legt. Ik gebruik een rugzak. Als ik de rugzak niet om heb, ligt de zak "vlak" op tafel / in de kast, en bijgevolg ook de camera (foro2). Maar als ik de rugzak om heb, steunt de body op de lens, lekker knus geblokkeerd door kussentjes (foto 1).
                          Als ik camera zonder tas meesleur, "hangt" de lens onder de body de bengelen zonder steun.

                          En na al die jaren is er nog geen lens afgevallen, geen vatting uitgescheurd, en nog geen lens in m'n body gedrukt, of geen ingedeukte sensor.

                          Maak er zo geen spel van, en ga fotograferen... de zon schijnt! Ideaal om je scherpstelling te oefenen!
                          Lees vanavond al't donker is misschien ook effe de forumregels ivm de grootte van de foto's.
                          BD0910BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: gezond voor kamara 09-04-09

                            Ik "gooi" letterlijk mijn camera tegen de grond tijdens shootings, je zou eens mijn zonnekap moeten zien want deze vangt meestal de eerste schok op.

                            Nooit géén problemen gehad met body / lens.
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: gezond voor kamara 09-04-09

                              Na 2 jaar is dit probleem opgelost, dan is je tas zo vol dat je camera overal steun heeft.......
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X