Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diashow presentatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • diashow presentatie

    Hallo,

    als laatstejaarsstudent avondschool fotokunst moet ik binnenkort een eindwerk tentoonstellen. Ik wil dit graag doen door de beelden met een beamer in een donkere ruimte te projecteren. De moeilijkheid is nu om een slideshow te vinden die ik zelf in elkaar kan steken, dwz waarin ik zowat alles zelf kan bepalen : duur per beeld, soort overgang,... De slideshows bij mij op de computer (windows media center, windows diavoorstelling, Adobe Bridge...) geven mij niet de mogelijkheid om bv een pauze van een aantal seconden tussen de beelden in te laten.
    Zou iemand mij kunnen vertellen in welk programma ik dit best zou kunnen maken?

    Bedankt alvast,

    Kris

  • #2
    Re: diashow presentatie

    Een heel eenvoudige vooral als het voor beamer is:
    powerpoint....
    Wel oppassen eer je begint. Stel de resolutie die de beamer weergeeft.
    In de pref's moet je ook opgeven dat je alle bestanden, beelden (ook de grote) wil invoegen en niet via een shortlink. Dit geeft het voordeel dat alles in één ppt zal zitten, nadeel, die wordt reusachtig groot.
    Als je iets meer info wil, kan je me pm'en
    Voor het massaal invoegen van foto's bestaat er een handig freeware-tooltje, maar ik kan hier niet zomaar op de naam komen, ik kan dat wel geven indien er vraag naar is.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: diashow presentatie

      Powerpoint,... super, dat ik daar niet aan gedacht had. Merci voor de tip!

      Comment


      • #4
        Re: diashow presentatie

        Een programma met heel veel mogelijkheden is m.objects . Wel nogal aan de dure kant.
        Geniet van foto's maken

        Comment


        • #5
          Re: diashow presentatie

          Werkt voortreffelijk hoor .. Tekst en Beeldovergangen kan je eventueel getimed, instellen los van mekaar indien nodig en je kan zelfs muziek of gesproken woord er bij "plakken" ...

          Comment


          • #6
            Re: diashow presentatie

            gebruik een videopakket om een film te maken van je presentatie, en maak de film op de native resolutie van de beamer.

            Comment


            • #7
              Re: diashow presentatie

              Misschien kun eens proberen met:

              www.faststone.org

              Ik weet niet of dit een oplossing is voor jou, maar 't kost je in alle geval niets vermits programma freeware is. Heb er goede dingen van gehoord (maar gebruik 't zelf niet).

              Comment


              • #8
                Re: diashow presentatie

                Voordeel van een PPT, pps dat je dat ook allemaal kunt, bij merendeel beschikbaar is en dat je tijdens de presentatie zelf nog het heft in handen kan nemen.
                Een filmke maken kan interessant zijn indien het blijvend moet zijn en indien je het op een DVD, TV wilt bekijken, maar voor een gewone spreekbeurt vind ik dit allemaal overkill.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: diashow presentatie

                  Heel goed, niet gratis; Photodex Proshow Producer. Je kan op iedere foto afzonderlijk zoom, rotatie en pan bewegingen instellen dat maakt een diashow heel wat dynamischer dan het ene plaatje na het andere. Daarnaast natuurlijk de traditionele overgangseffecten, maar ook hier weer alle afzonderlijke foto's instelbaar qua tijd ed.
                  Ook erg interessant zijn de instelbare layers, meerdere keyframes per foto, en de adjustment effects. Dit laatste laat toe om bv een kleurenfoto langzaam naar zwart-wit over te gaan. Maar er zijn ook instellingen voor blur, hue, contrast,...
                  Vanzelfsprekend is de soundtrack compleet bewerkbaar, iets waar Powerpoint het veel moeilijker mee heeft.
                  Wat mij betreft een echte aanrader.

                  Willy
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: diashow presentatie

                    Ook interessant: PictureToExe. Niet gratis, maar betaalbaar. Met alle toeters en bellen om een volledige diashow samen te stellen. Een van de mogelijke uitvoerformaten is een exe bestand. Het resultaat kan dus geprojecteerd worden zonder dat er nog andere software nodig is.
                    https://waltertalboom.be-
                    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                    Comment


                    • #11
                      Re: diashow presentatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                      Ook interessant: PictureToExe. Niet gratis, maar betaalbaar. Met alle toeters en bellen om een volledige diashow samen te stellen. Een van de mogelijke uitvoerformaten is een exe bestand. Het resultaat kan dus geprojecteerd worden zonder dat er nog andere software nodig is.
                      Dat is een van de meest betaalbare programma's, en dat heeft ook ruim voldoende mogelijkheden.

                      Ik ben er ook mee aan het experimenteren, nadat we in de fotoclub een paar avonden les hebben gekregen om ermee te werken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: diashow presentatie

                        Van aquasoft is er een leuk programma studio 6
                        iets van 70 euro in de meest komplete vorm

                        30 dagen op proef mogelijk ( maar beperkingen max 10 sia's
                        canon 7D >> EF 70-200 2.8 is L usm II >>>EF 24-105 4.0 L >>>speedlite ex 580 II >>> Gitzo statief >>> Manfrotto balhoofd

                        Comment

                        Working...
                        X