Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cleaning Kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cleaning Kit

    Weet iemand wat een goede cleaning kit moet bevatten en waar vind je het nodige in de buurt van Gent? Ik bezit een Nikon D90 maar dit geheel terzijde natuurlijk!

  • #2
    Re: Cleaning Kit

    Is bij ART&Craft gaan zien.
    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

    Beginnen met een goede blaaspeer.

    Comment


    • #3
      Re: Cleaning Kit

      Vooral dit dan : http://www.artencraft.be/TheDigitalE...5/default.aspx
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Cleaning Kit

        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
        Beginnen met een goede blaaspeer.
        Dat zou ik ook aanraden!

        Bij de apotheker kan je dit meestal vinden in groot formaat en tegen een goedkoop prijsje, ipv die kleine peertjes die men in de foto winkel verpatst.

        Comment


        • #5
          Re: Cleaning Kit

          Oorspronkelijk geplaatst door Janus Bekijk bericht
          Dat zou ik ook aanraden!

          Bij de apotheker kan je dit meestal vinden in groot formaat en tegen een goedkoop prijsje, ipv die kleine peertjes die men in de foto winkel verpatst.
          En die bij de apotheker bevat heel vaak een poeder in de zin van talk om niet te kleven binnenin.
          Hangt af van de ene tot de andere maar als het zo is dan blaas je een heleboel viezigheid in je camera!
          Een peer is zowizo niet het ideale, je blaast stof van de ene kant naar de andere maar verwijdert het nooit!
          Dikwijls blaas je het dan net op een plaats waar je nooit meer aankan.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Cleaning Kit

            Zo'n borsteltje van arctic butterfly €89 veel geld, maar als het werkt, natuurlijk iets veiliger dan een peer van de apotheker!!

            Comment


            • #7
              Re: Cleaning Kit

              Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
              Zo'n borsteltje van arctic butterfly €89 veel geld, maar als het werkt, natuurlijk iets veiliger dan een peer van de apotheker!!
              Ga naar apotheek, vraag een blaagbalg voor vaginale spoelingen, die zijn proper vanbinnen want is voor .... je weet wel.

              Ik gebruik die al altijd, en kan verzekeren dat ze het stof wel degelijk van je sensor blazen.

              Comment


              • #8
                Re: Cleaning Kit

                Oorspronkelijk geplaatst door Janus Bekijk bericht
                Ga naar apotheek, vraag een blaagbalg voor vaginale spoelingen, die zijn proper vanbinnen want is voor .... je weet wel.

                Ik gebruik die al altijd, en kan verzekeren dat ze het stof wel degelijk van je sensor blazen.
                of voor anale spoelingen ..die zouden fijnder van uitlaat zijn

                Comment


                • #9
                  Re: Cleaning Kit

                  ik kan maar de tip geven hé, kost 2 keer niks en werkt super goed want het is geen zo'n klein zielig blaaspeertje maar echt een groot ding die best wel hard kan blazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cleaning Kit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Janus Bekijk bericht
                    ik kan maar de tip geven hé, kost 2 keer niks en werkt super goed want het is geen zo'n klein zielig blaaspeertje maar echt een groot ding die best wel hard kan blazen.
                    Ik gebruikte in het begin ook een blaaspeer op aanraden van ... maar wel eentje van Canon en niet van bij de apotheker.
                    De tweede keer dat ik ze gebruikte kwam het stof in het prisma te zitten en kon mijn toestel een paar weken naar de hertsteldienst om te laten reinigen.
                    Stof op uw sensor is vervelend maar je kan het wegwerken of kuisen maar in het prisma kunt ge zelf niet aan. Zo'n borstelke van 89€ of dergelijk is dan plots zeer goedkoop.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cleaning Kit

                      Pas een simpeler borsteltje gekocht, één batterijtje en geen lampje, voor 'maar' €59. Het draait en maakt schoon.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cleaning Kit

                        @Hjanssen; en waar heb je dat gekocht en welk merk?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cleaning Kit

                          Oorspronkelijk geplaatst door haddock_50 Bekijk bericht
                          @Hjanssen; en waar heb je dat gekocht en welk merk?
                          O.a. hier en zoeken op arctic.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X