Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagprijs eerste foto-opdracht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagprijs eerste foto-opdracht

    Geachte,

    kheb juist mijn eerste betalende opdracht binnen maar als beginneling weet ik niet goed hoeveel ik juist zou mogen vragen.
    De situatie is als volgt : 1e communie van een klas die'k moet fotograferen (binnen en buiten de kerk); ongeveer een 10-tal kindjes en ouders

    grtz
    Serge
    A perfect blossom is a rare thing

  • #2
    Re: vraagprijs eerste foto-opdracht

    knip.
    Last edited by geertvandenbroeck; 6 april 2009, 20:22.
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: vraagprijs eerste foto-opdracht

      Als je alles gelezen hebt wat zich over dit onderwerp op BD bevind zal je te oud zijn om nog een foto zonder bewegingsonscherpte te kunnen nemen,zelfs al gebruik je een statief.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: vraagprijs eerste foto-opdracht

        Ik vind het wel raar dat je de opdracht al hebt, maar nog niet over prijs hebt gepraat. er is pas een koopovereenkomst als er een akkoord is over de zaak (jij fotografeerd, hoe lever je de foto's?) en de prijs .. dus als ik het goed voor heb, heb je niet je eerste opdracht binnen, maar je eerste serieuze aanvraag die nog een opdracht moet worden ..

        typisch bij communie is niets vragen voor je uren, maar de foto's verkopen per stuk. die prijs bepaal je naar gelang hoe goed je bent en hoeveel communikanten je hebt. een klein klasje kan je al meer per foto vragen, een grote klas (of meerdere klassen) is sneller rendabel en kan je met minder per foto goed rond komen.

        stel eventueel paketjes voor: iets grotere groepsfoto , de communiefoto, een actiefoto (vb. kaars dragen) een portret en een foto met de ouders erbij

        Comment

        Working...
        X