Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kamera-express

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kamera-express

    Hallo,

    Ik bestelde en betaalde op 23 maart een objectief bij Kamera-Express, na een tip over de prijs te lezen hier op belgiumdigital. Daarna was het wachten tot het geld van mijn rekening ging (24 maart) en daarna wachten op de verzendingsmail van Kamera-Express, en wachten, en wachten. En vandaag wacht ik nog...

    Mijn vraag is of jullie een verzendingsmail kregen van Kamera-Express, met TNT post verzendingsnummer, en zo ja, wie de afzender was: Kamera-Express of TNT post.

    Wat is er allemaal gebeurd? Ik wou het objectief op mijn werk laten leveren en vulde dus een alternatief leveringsadres in. Tot mijn verrassing kon ik daar geen naam invullen, enkel straat, nummer, postnummer en stad. Daarom vulde ik ook nog de naam van mijn werk in bij "contactpersoon" bij mijn eerste adres.

    Kamera-Express verstuurde mijn objectief op 25 maart (snel, dus) maar naar het onvolledige adres, zonder "contactpersoon" (naam van het werk). Mijn naam hangt niet bij de bel op het werk, dus werd het pakje (enigszins begrijpelijk) niet afgeleverd en ging het terug naar Kamera-Express. Dat weet ik nu, na een aantal telefoontjes en mails naar Kamera-Express, maar ze vinden het pakketje vooralsnog niet terug...

    Op 1 april was ik het beu te wachten op hun verzendingsmail en stuurde ik een vraag of iet fout kon zijn. Ze mailen (de dag zelf) terug dat het verzonden is naar dat onvolledige adres, maar geven nog altijd geen Track&Trace pakketcode. Ik bel hen en ze houden vol dat het nog onderweg is en alles OK is. Dat onvolledig adres zou geen issue zijn. Na expliciet navragen krijg ik uiteindelijk toch het TNTpost Track&Trace nummer.

    Op 3 april krijg ik dan nog een mail van hen dat het pakket volgens hun systeem afgeleverd is, en alles dus OK is. Alleen hebben ze niet gezien dat het pakket dan terug bij hen is!!! Dit kan ik gelukkig wel zien op de website van TNTpost.

    Ik bel deze morgen en ze vinden het pakket niet terug! Als ik dan doorvraag naar het verzendingsmailtje dat ik niet kreeg, houden ze vol dat dit wel opgestuurd is. Daarna komt het verhaal dat TNTpost dat had moeten sturen en dat die wellicht in fout zijn...

    Vandaar mijn vraag of jullie zo'n mailtje kregen en wie de afzender was. Als ik zo'n mailtje had gekregen, kon ik vroeger actie ondernemen en bij het zien van het onvolledig adres had ik mijn naam wel bij de bel gehangen...

    Ik hoop dat deze post niet uitgroeit tot Kamera-express klaagmuur, maar ben op zoek naar objectieve en juiste informatie. Uiteindelijk hebben zij nog de kans op alles recht te zetten en dan laat ik dit hier ook weten.
    Last edited by jvp; 14 april 2009, 20:26. Reden: titel aangepast aan vervolgposts
    Nikon D80

  • #2
    Re: kamera-express

    het track&trace systeem van TNT is niet wat het zou moeten zijn, nl. een tool die correcte informatie geeft. Ik heb tot vorig jaar met hen gewerkt, tot ze in november serieuze steken lieten vallen.

    Bij camera-express kunnen ze dus ook maar afgaan op de soms foutieve info die op de T&T verschijnt.

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: kamera-express

      Verdorie ben er zaterdag nog geweest

      Comment


      • #4
        Re: kamera-express

        Ik heb ook al iets besteld in Nederland (geen fotomateriaal) en nooit de mail ontvangen met het trackingnummer.
        Bij contactopname met de verzender kreeg ik steeds dezelfde info, u bent er toch niets mee want 9/10 werkt dat toch niet.
        Het pakket is wel toegekomen maar ik was dus nooit iets met de gegevens.

        Misschien een tip voor in de toekomst ... als je iets naar je werk laat versturen verwittig dan steeds de receptie of hang ergens duidelijk je naam.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: kamera-express

          Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          het track&trace systeem van TNT is niet wat het zou moeten zijn, nl. een tool die correcte informatie geeft. Ik heb tot vorig jaar met hen gewerkt, tot ze in november serieuze steken lieten vallen.
          Er verschijnt inderdaad minder informatie dan dat ze in hun help pagina's uitleggen: geen datum 1ste aanbieding, of 2de aanbieding, etc... Enkel dat het pakket 1 week in hun afleverroute zat. Maar na 1 week verscheen de boodschap dat het pakket terug naar afzender is en dat is wel correct.

          Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          Bij camera-express kunnen ze dus ook maar afgaan op de soms foutieve info die op de T&T verschijnt.
          Misschien toch eens mijn post herlezen hierboven? Kamera-express las correcte info (terug naar afzender) foutief af en niet omgekeerd...

          Maar de fouten die ze maakten zijn volgens mij dat ze enkel toelaten om een onvolledig alternatief afleveradres te specificieren en dat ze geen verzendmailtje sturen, met afleveradres en verzendnummer, hoewel ze dat wel beloven op hun site.
          Nikon D80

          Comment


          • #6
            Re: kamera-express

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik heb ook al iets besteld in Nederland (geen fotomateriaal) en nooit de mail ontvangen met het trackingnummer.
            Bij contactopname met de verzender kreeg ik steeds dezelfde info, u bent er toch niets mee want 9/10 werkt dat toch niet.
            Het pakket is wel toegekomen maar ik was dus nooit iets met de gegevens.
            Ik ga akkoord dat je als ontvanger met het trackingnummer niet veel bent, maar een bevestiging van het afleveradres was wel nuttig geweest. Dan had ik meteen gezien dat het onvolledig was en had ik een briefje bij de bel gehangen. Nu wist ik zelfs niet dat mijn betaling aangekomen was...


            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Misschien een tip voor in de toekomst ... als je iets naar je werk laat versturen verwittig dan steeds de receptie of hang ergens duidelijk je naam.
            Bedankt, die tip kan ik nu ook wel bedenken
            Maar ik had wel de naam van mijn werk opgegeven en als ze dat correct overgenomen hadden, was het pakket wel toegekomen... Maar zoals hierboven gezegd, ik wist ook niet eens dat het pakket onderweg was want ze beloven een verzendmail te sturen en doen dat dan niet...
            Nikon D80

            Comment


            • #7
              Re: kamera-express - Grijze import?

              Oorspronkelijk geplaatst door jvp Bekijk bericht
              Maar ik had wel de naam van mijn werk opgegeven en als ze dat correct overgenomen hadden, was het pakket wel toegekomen... Maar zoals hierboven gezegd, ik wist ook niet eens dat het pakket onderweg was want ze beloven een verzendmail te sturen en doen dat dan niet...
              OK, gisteren nog maar eens gebeld en toen hadden ze mijn pakket teruggevonden. De telefonist van dienst was de vriendelijkste die ik daar al hoorde en hij zei dat ik niet de eerste was die verzendproblemen had omdat je geen naam kan specificieren bij alternatief afleveradres. Dus mocht ik nogmaals het volledig adres opgeven en zou hij het versturen. Vandaag kwam het pakket dan toe, maar ik kreeg ook deze keer geen verzendmail met afleveradres of track&trace nummer...

              Maar nu vrees ik dat het gekochte objectief grijze import is... Er steekt geen garantiekaart in van Nikon Nederland (zie "grijze import") en het serienummer begint met "US". Dit was wel een beetje te verwachten, gezien de prijs voor deze lens, maar op de website van Kamera-express staat wel dat het een Nederlandse versie zou zijn (zie Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G iF VR (incl. HB-36 zonnekap + CL-1022 lensbuidel), Nederlands), en Kamera-Express is toch een Nikon Pro dealer... Enfin, ik heb mijn objectief dan toch al en dat van die grijze import vraag ik nog eens na.
              Nikon D80

              Comment


              • #8
                Re: kamera-express

                garantie in nederland is maar een jaar, mss daarom.
                maar euhm bij aanschaf van mijn 120-400 van sigma bleek al de ze maatregelen treffen om "goedkopere" annkopen in't buitenland tegen te gaan.
                dus garantie voor een lens zou vervallen ofzo als je een lens aanbied die nie uit belgie komt.
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: kamera-express

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  garantie in nederland is maar een jaar, mss daarom.
                  maar euhm bij aanschaf van mijn 120-400 van sigma bleek al de ze maatregelen treffen om "goedkopere" annkopen in't buitenland tegen te gaan.
                  dus garantie voor een lens zou vervallen ofzo als je een lens aanbied die nie uit belgie komt.
                  Daarom dat je eigenlijk altijd beter in België koopt.
                  Grijze of groene import, het maakt niet uit voor de klant. Volgens de Belgische wetgeving moet de eindverkoper minimum 2 jaar waarborg aanbieden, dus dat de fabricant dat nu geeft of niet maakt voor de klant niet uit ... het is de winkel dat er dan voor moet opdraaien.
                  Of er veel zijn die dit spel eerlijk spelen is natuurlijk weer een andere vraag ... één bekende winkel houdt zich er alvast niet aan, ja kan dan beginnen procederen als je wil.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: kamera-express

                    Beste,
                    Ik plaatste vorige week woensdag ook een bestelling bij KameraExpress.
                    Na de bestelling kreeg ik keurig een bevestigingsmail van hen terug.
                    Vorige maandagmiddag ontving ik van hen een mailtje met de melding dat de bestelling was verstuurd, met een link naar TNT-tracking en het TNT-barcodenummer.
                    Dinsdagmiddag pakket netjes afgeleverd.

                    Guy De Westelinck
                    www.guydewestelinckfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: kamera-express - Grijze import?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvp Bekijk bericht
                      Maar nu vrees ik dat het gekochte objectief grijze import is... Er steekt geen garantiekaart in van Nikon Nederland (zie "grijze import") en het serienummer begint met "US". Dit was wel een beetje te verwachten, gezien de prijs voor deze lens, maar op de website van Kamera-express staat wel dat het een Nederlandse versie zou zijn (zie Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G iF VR (incl. HB-36 zonnekap + CL-1022 lensbuidel), Nederlands), en Kamera-Express is toch een Nikon Pro dealer... Enfin, ik heb mijn objectief dan toch al en dat van die grijze import vraag ik nog eens na.
                      Ik vroeg dat van die grijze import na bij Kamera-Express en kreeg als antwoord dat Nikon Nederland hun enige Nikon leverancier is en mijn objectief dus officiële Nederlandse import is. Daarom zou ook "Nederlands" bij de productbeschrijving op hun website staan. Dat het dan vreemd is dat er geen garantiekaart bij zit, of dat het serienummer met "US" begint, vegen ze onder de mat.

                      Ik vroeg het dan nog maar eens na bij Nikon Nederland en kreeg een mail dat "US" in het serienummer inderdaad duidt op een Amerikaans objectief en dat je altijd een garantiekaart nodig hebt om garantie te claimen bij Nikon Nederland.

                      Eén van beiden "liegt" dus en ik heb een vermoeden wie...

                      Ik kan hier mee leven voor dit objectief, maar weet nu weer zeker waarom ik mijn andere Nikon spullen in Belgie kocht en zal kopen...
                      Nikon D80

                      Comment

                      Working...
                      X