Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invoertaksen bij aankoop vanuit US?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • invoertaksen bij aankoop vanuit US?

    Ik zou graag op ebay.com een 2e hands objectief willen kopen. Heeft iemand daar ervaring mee? Soms worden ook nieuwe objectieven aangeboden voor veel lagere prijs dan bij ons (door de lage dollar t.o.v. deeuro) maar soms staat er bij vermeld dat er invoeringskosten kunnen aangerekend worden als je pakje België binnenkomt. En dan is er nog de vraag of het betrouwbaar is??
    Kent iemand volgende site? http://panama-export.com/index.php Hier kan je spotgoedkoop een fototoestel kope maar ik heb toch altijd mijn twijfels als ik zo iets zie. Wat denken jullie?

  • #2
    Re: invoertaksen bij aankoop vanuit US?

    panama-export is zo louche als de zee diep is
    zoekfunctie vertelt je meer (en ook over invoertaks)

    op die invoertaks heeft de verkoper niks te maken... die krijgt daar ook geen cent van.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: invoertaksen bij aankoop vanuit US?

      Hallo,.... wakker worden,....en iets verder kijken...

      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

      Comment


      • #4
        Re: invoertaksen bij aankoop vanuit US?

        Zo ver mogelijk van die site wegblijven is de boodschap ... als het te goed is om waar te zijn is het dat meestal ook

        En over die invoertaksen ... verwacht je maar aan een stevige extra kost ...
        Heb het vorige week zelf nog meegemaakt, drie modelletjes (1/43 auto's ... wat anders hé) uit de States ontvangen ... mocht maar liefst 71 Euro extra betalen aan de postbode 25 euro administratie en de rest BTW ... gelukkig kan ik die terugtrekken, maar toch 1000 oude Belgische frankskes om mijn doos open te maken en de faktuur op te vragen via email

        En je moet niet denken dat er nog veel tussen de mazen doorglipt, ik heb van iemand bij de douane gehoord dat ze zowat 90% van alle pakjes van buiten Europe nakijken, en daar bedoel ik dus wel degelijk 'openen' mee, ze kijken echt wat er in zit ... een witte Canon L-lens als 'gift' laten opsturen werkt dus niet meer hé

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: invoertaksen bij aankoop vanuit US?

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          En je moet niet denken dat er nog veel tussen de mazen doorglipt, ik heb van iemand bij de douane gehoord dat ze zowat 90% van alle pakjes van buiten Europe nakijken, en daar bedoel ik dus wel degelijk 'openen' mee, ze kijken echt wat er in zit ... een witte Canon L-lens als 'gift' laten opsturen werkt dus niet meer hé

          Mark
          Ik denk niet dat ze alle pakjes openen, ze kunnen vooraf al wel ongeveer zien wat er inzit, en als het verdacht is dan zullen ze het wel openen. Als ze in een reiskoffer kunnen zien dat er een meetapparaat inzit met batterijen, dan kunnen ze ook wel zien wat er in zo'n pakje zit. In 1992 hebben ze daarvoor mijn koffer tegengehouden op Heathrow toen ik naar Bahrein moest voor het werk (op Zaventem hadden ze niets gezien) dat was dus nog voor "9/11" maar wel net na de eerste Golfoorlog.

          Tot nu toe heb ik alleen maar goedkopere spullen besteld buiten de europese unie, en ik heb er nog nooit invoertaks op moeten betalen.
          Onder een bepaald bedrag moet je zelfs geen taksen en btw betalen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: invoertaksen bij aankoop vanuit US?

            google is uw vriend
            even naar de website van de doane

            aankopen via internet:

            De vrijstelling voor zendingen met een te verwaarlozen waarde is zeer beperkt. Onder “zendingen met een te verwaarlozen waarde” verstaat de administratie zendingen die bestaan uit goederen waarvan de intrinsieke waarde per zending niet meer bedraagt dan:
            - 22 EUR inzake BTW;
            - 150 EUR inzake rechten bij invoer.

            Bijgevolg kunnen er zich 3 situaties voordoen:

            1-Wanneer de totale intrinsieke waarde van de zending niet meer bedraagt dan 22 euro wordt er in alle gevallen volledige vrijstelling van rechten bij invoer en BTW verleend.
            2-Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.
            3-Wanneer de waarde van de zending meer bedraagt dan 150 euro dienen de rechten bij invoer en de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.

            De alcoholische producten, parfums en toiletwaters evenals tabak en tabaksproducten zijn uitgesloten van de vrijstelling. De zendingen die volledige vrijstelling genieten, kunt u zonder formaliteiten invoeren.

            geschenken : Indien een familielid, vriend of kennis u een geschenk zendt, zult u bij de invoer de rechten bij invoer, BTW en eventueel de accijns moeten betalen. Onder sommige omstandigheden kunt u echter genieten van een vrijstelling van die belastingen. De vrijstelling geldt in algemene zin voor goederen die zijn vervat in zendingen, die door een particulier vanuit een derde land naar een andere particulier worden verzonden. Deze laatste moet zich in België bevinden.
            De voorwaarde is dat het gaat om een invoer zonder handelskarakter. De waarde is beperkt tot €45,00 per zending. Indien het gaat om een zending die uit verschillende goederen bestaat en de totale waarde hoger is dan het voornoemde maximum geldt de volgende regeling. U krijgt de vrijstelling tot €45,00 voor de verschillende goederen uit de zending op voorwaarde dat u de waarde van een afzonderlijk goed niet splitst. Ieder goed dat zich in de zending bevindt moet, net alsof u het apart zou invoeren, echter wel in aanmerking komen voor de vrijstelling. Wanneer u één voorwerp invoert met een waarde boven de €45, moet u de rechten betalen op de totale waarde van het goed.

            hoop dat je hier iets mee bent
            450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

            Comment


            • #7
              Re: invoertaksen bij aankoop vanuit US?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik denk niet dat ze alle pakjes openen, ze kunnen vooraf al wel ongeveer zien wat er inzit, en als het verdacht is dan zullen ze het wel openen. Als ze in een reiskoffer kunnen zien dat er een meetapparaat inzit met batterijen, dan kunnen ze ook wel zien wat er in zo'n pakje zit. In 1992 hebben ze daarvoor mijn koffer tegengehouden op Heathrow toen ik naar Bahrein moest voor het werk (op Zaventem hadden ze niets gezien) dat was dus nog voor "9/11" maar wel net na de eerste Golfoorlog.

              Tot nu toe heb ik alleen maar goedkopere spullen besteld buiten de europese unie, en ik heb er nog nooit invoertaks op moeten betalen.
              Onder een bepaald bedrag moet je zelfs geen taksen en btw betalen.
              Ik heb vorig jaar enkel Op-Tech items uit de US laten afkomen, niets op moeten betalen, daarna een belt en een CP-E4 battery pack ... en wel op mogen betalen.

              Vorige week dan een pakje met drie schaalmodellen (akkoord, duurder dan 150 Euro) en de doos was wel degelijk geopend en met 'douane' plakband terug dicht geplakt ... resultaat 71 Euro kosten.
              Van een ander adres in de US een pakje met één schaalmodel binnengekregen, en 10 Euro mogen betalen, ook hier was de doos geopend en terug dichtgeplakt met plakband waar 'Douane' op te lezen was ... 's anderdaags een modelletje uit Hong Kong ontvangen en totaal niets op moeten betalen ... ik dus naar een vriend gebeld die bij de douane werkt en zijn antwoord was heel simpel : als het vanuit de US komt wordt het altijd geopend, van Hong Kong en andere 'niet gevaarlijke' landen zijn het steekproeven blijkbaar. Ik weet in elk geval dat mijn volgende modelletjes en camera gear zo veel mogelijk van binnen Europa zullen komen.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment

              Working...
              X