Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie please - geen verhitte discussies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie please - geen verhitte discussies

    Het bedroeft mij de laatste tijden hier af en toe eens verhitte discussies te vinden die ver te zoeken zijn van het doel van deze gemeenschap : digitale fotografie.

    Mensen blijven natuurlijk mensen, je kan dit niet helemaal vermijden.
    Maar als iedereen het doel voor ogen zou houden...
    als er gewoon niet negatief gereageerd wordt, zelfs niet op negatieve posts...
    als we allemaal wat verdraagzamer zouden zijn...

    ...dan zal dat negativisme wel stoppen zeker???

    Laat ons ook wat eerbied hebben voor onze vrienden die BD in leven geroepen hebben en in leven houden.
    Als zij er de brui aan geven en BD de rug toe zouden keren, zou jammer zijn.

    Dus mijn oproep is simpel : stop it!!!
    Reageer liever niet dan negatief.
    Fotografie.
    Schone beelden en geen lelijke woorden.

    Sorry dat deze post weinig met fotografie te maken heeft.
    http://pieterbie.skynetblogs.be

  • #2
    Nou pieterbie het verhitte van de discussies valt wel mee vind ik. Daarbij kan een discussie, ook al is die af en toe wat fel, een prima uitlaatklep zijn. Ik zie het niet zo negatief.

    Comment


    • #3
      Originally posted by j@n
      Nou pieterbie het verhitte van de discussies valt wel mee vind ik. Daarbij kan een discussie, ook al is die af en toe wat fel, een prima uitlaatklep zijn. Ik zie het niet zo negatief.
      Misschien zie ik het te zwart/wit, j@n, maar ik kom hier voor de fotografie. En ik heb hier de laatste weken enkele discussies gezien die mijns inziens toch tamelijk ver gaan hoor.
      En soms ook wreed persoonlijk worden.
      Vind dat dat hier niet thuishoort.
      Thanks voor je reactie!
      http://pieterbie.skynetblogs.be

      Comment


      • #4
        vind dit juist zo menselijk aan dit forum, op andere forums word zo'n dingen direct gelockt en blijven de ""ruziezoekers"" achter met een sort gevoel van ""die ********"" hier word het tenminste uitgebabeld, meestal naar het einde van een topic toe merk je wel dat de verschillende mensen/partijen zich zowat met elkaar verzoend hebben en meer naar elkaars standpunt aanleunen.
        Zo krijg je ook geen kliekjes, wat op andere forums wel het geval is.

        een van de redenen waarom ik gebanned ben op bv fredmiranda, 'k ben nochthans gene kwaaie maar een iets of wat negatieve kritiek op een foto van iemand die toevallig in zo'n kliekje zit en je mag het bekopen, geen kans om bij te leggen, kliekje had gewoon samen naar fredmiranda gemailed, ofwel ik vertrek ofwel zei vertrekken allemaal, nu ja die vent kon wel niet anders, heeft me gemailed dat het echt zijn bedoeling niet was en hij wou nog proberen hen te overtuigen (heeft me nog een andere nick aangeboden) maar ik heb er toch maar voor bedankt.

        moraal, niet te rap een topic sluiten waar er wat heen en weer word gesdicuteerd, lijdt alleen maar tot frustraties, mag natuurlijk niet uit de hand lpen maar dit blijft hier meestal wel beperkt
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Ik snap wel wat je bedoelt hoor Pieterbie maar ben het ook wel met Fredericrom eens, meestal lost het zichzelf wel op. Mijn complimenten voor de moderators hier die de wijsheid hebben niet te snel in te grijpen !

          Comment


          • #6
            Tja, ik ben misschien te gevoelig, of te lichtgeraakt, ik hou er gewoon niet van.
            Snap wat je bedoelt van dat ander forum, frederic, ik zou daar ook niet blijven.
            Heb hier zeker geen klachten over ingrijpen van de moderatoren, vind dat ze goed hun werk doen, maar de leden zouden dikwijls wat meer common sense aan de dag moeten leggen.

            Zoals er hier soms gereageerd wordt de laatste weken, krijg ik schrik om hier nog een mening te uiten.
            Gewoon omdat ik teveel van de fotografie hou en daar niet zonder wil.
            http://pieterbie.skynetblogs.be

            Comment


            • #7
              Hallo,

              Dat van dat "locken" door de moderators is simpelweg omdat we onze "sleuteltjes" niet meer vinden ... .
              En nu serieus: doorheen de jaren dat het BD-forum al bestaat heeft de ervaring uitgewezen dat het forum meestal "zelfregulerend" is en dat ingrijpen van moderators zelden nodig is.
              Door niet te locken bieden we idd de mogelijkheid om het "uit te klaren", en dat is iets wat naar onze mening erg belangrijk is.
              Let wel, dat wil niet zeggen dat we zo maar alles toestaan en nooit locken ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                awel BDjers da ware wijze woorden!
                make pictures,no war!!!!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jaja
                  Hallo,

                  Dat van dat "locken" door de moderators is simpelweg omdat we onze "sleuteltjes" niet meer vinden ... .
                  En nu serieus: doorheen de jaren dat het BD-forum al bestaat heeft de ervaring uitgewezen dat het forum meestal "zelfregulerend" is en dat ingrijpen van moderators zelden nodig is.
                  Door niet te locken bieden we idd de mogelijkheid om het "uit te klaren", en dat is iets wat naar onze mening erg belangrijk is.
                  Let wel, dat wil niet zeggen dat we zo maar alles toestaan en nooit locken ...

                  Jaja
                  Daarom ondermeer bewonder ik jullie zo, het kan gewoon niet beter !
                  En ja af en toe zullen wij ons vroeg of laat wel eens bezondigen door ons enthousiasme waarschijnlijk

                  Comment


                  • #10
                    Ik kan het enkel maar eens zijn met de aanpak van de BD crew.

                    Verhitte discussies mogen voor mij part gerust. Méér zelfs, ik heb ze graag, lees ze graag, en neem er ook aan deel.

                    Gelukkig is dit forum voor het overgrote deel bevolkt met mensen die het hart op de juiste plaats dragen. Geen kleinzierigheid hier. Weinig scheldpartijen en geroep (tekenen van onmacht en van beperkte verstandelijke vermogens trouwens).

                    Ben je het niet eens, dan ben je het niet eens. Even goede vrienden.

                    I like it like that!

                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by pieterbie
                      Tja, ik ben misschien te gevoelig, of te lichtgeraakt, ik hou er gewoon niet van.
                      Snap wat je bedoelt van dat ander forum, frederic, ik zou daar ook niet blijven.
                      Heb hier zeker geen klachten over ingrijpen van de moderatoren, vind dat ze goed hun werk doen, maar de leden zouden dikwijls wat meer common sense aan de dag moeten leggen.

                      Zoals er hier soms gereageerd wordt de laatste weken, krijg ik schrik om hier nog een mening te uiten.
                      Gewoon omdat ik teveel van de fotografie hou en daar niet zonder wil.
                      Ik begrijp je erg goed Pieterbie.Ik hou ook niet van die toestanden.Ik lach liever,leer graag steeds bij en dat te kort op de bal spelen in sommige topics ligt me ook niet.Schrik heb ik niet om me daarin te mengen,maar het interesseert me gewoon niet.Het ligt me niet.Dat heeft niks met zwakte te maken vind ik.
                      Natuurlijk hebben de anderen ook gelijk.(ik zou precies zelf moderator moeten worden )Dit forum is immers een afspiegeling van de echte wereld.
                      Zie maar naar mijn verkoop van mijne 717.Ik wil ook mijn camera eens gewoon verkopen.Zal voor een gedeelte mijn eigen schuld wel zijn:moet ik niet altijd zo de onozelaar uithangen.
                      Maar voor mij gaan sommigen in sommige topics ook een brug te ver.En sommigen vinden waarschijnlijk ook dat er te veel gelachen en geluld wordt in sommige topics en ga zo maar door.Voor iedereen goed doen zal je nooit kunnen.
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        Haha Peter, je woorden zijn nog niet koud of het ziet er weeral een beetje op ...

                        http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=27030

                        mvg,
                        Giant Pat
                        Do or Do Not - There is no try ...
                        www.giantpat.be

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by giantpat
                          Haha Peter, je woorden zijn nog niet koud of het ziet er weeral een beetje op ...

                          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=27030

                          mvg,
                          Giant Pat

                          heb de topic eens vlug doorlezen en deze vind ik dan weer best te doen.Iedereen zegt zijn gedacht maar niet bitsig of over de schreef.Zou hem eerder klasseren onder de "leuk om te volgen-topics" dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot de topic (ik viseer niemand hoor,maar er schiet me geen andere topic te binnen momenteel) ivm "mag je foto's trekken van iedereen op straat-topic"...van vorige maand.Die vond ik niet plezant meer.Te negatief geladen en te veel welles nietes.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Denk maar zo : Als alle 3603 members een en dezelfde kant zouden uitkijken , bestaat het gevaar dat het op een gegeven moment een "saaie" bedoening zou worden bij BD. Niet iedereen is hetzelfde ( gelukkig maar ) en ieder heeft recht op zijn / haar mening omtrendt bepaalde onderwerpen.

                            Zolang een discussie niet met gevloek en getier gepaard gaat , mag het van mij ....Neem dan ook aan dat de moderators hun sleuteltje weer gevonden zouden hebben

                            Als ik het ergens niet mee eens zou zijn , zal ik dat ook naar voren brengen , en misschien ook niet altijd op een even tactvolle wijze , maar goed , zo zit ik in elkaar , en kan en wil dat ook niet veranderen Ik ben liever direct naar de personen toe , dat scheelt een hoop miscommunicatie

                            Vooralsnog kom ik dagelijks met veel plezier kijken bij BD , en lig soms helemaal krom om bepaalde personen , die ik niet bij naam zal noemen En van sommige discussies kun je ook leren

                            maar goed , tis wel weer genoeg zo , zou er met gemak nog een pagina of 2 aan toe kunnen voegen , maar dat wil ik jullie ook weer niet aandoen
                            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt voor de interessante standpunten, iedereen!

                              Ik vind idd dat de moderatoren hier zeer goed tewerk gaan, voor mij moet er niet gelockt worden, ik verkies dat leden hier gewoon hun gezond verstand gebruiken.

                              Sommige topics gaan mij te ver, maar het is inderdaad zo dat dit op zich een waarde kan hebben.

                              Ik die hier primair voor de fotografie kom ben idd niet verplicht die threads te lezen.
                              http://pieterbie.skynetblogs.be

                              Comment

                              Working...
                              X