Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online kopen? Hou je ogen open!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online kopen? Hou je ogen open!

    Onlangs is mij ter ore gekomen dat een hier gekende en vaak vernoemde internetwinkel zich in staat van faillissement zou bevinden.
    En inderdaad, met hun BTW-nummer bij de hand is dat snel gecontroleerd en deze informatie blijkt te kloppen.
    Alleen doet men blijkbaar rustig verder onder een ander BTW-nummer en is de potentiële koper zich zodoende van geen kwaad bewust.

    Moraal van het verhaal: koop niet blindelings online omdat een bepaalde winkel een net nog eventjes lagere prijs afficheert. Ga ook eens na in hoeverre die winkel wel betrouwbaar is. Een gewaarschuwde fotograaf (m/v) is er twee waard.

  • #2
    Re: Online kopen? Hou je ogen open!

    ja, bedankt voor de waarschuwing Ook erg handig dat je vertelt om welke winkel het gaat
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Online kopen? Hou je ogen open!

      Rechtbank van koophandel te Mechelen
      Bij vonnis, d.d. 26 januari 2009, van de rechtbank van koophandel te Mechelen, werd, op bekentenis, in staat van faillissement verklaard : de BVBA Geheugenkaart, kleinhandel in geheugenkaarten, met maatschappelijke zetel, te 2580 Putte, Wolzakken 12a, met ondernemingsnummer 0869.525.024.
      De personen die zich persoonlijk zeker hebben gesteld (zoals onder meer de personen die zich borg hebben gesteld), voor de gefailleerde kunnen hiervan een verklaring ter griffie afleggen.
      De datum van staking van betaling werd vastgesteld op 26 januari 2009.
      Tot curator werd benoemd : Mr. Verdoodt, Robert, advocaat, te 2800 Mechelen, 't Vlietje 16.
      De schuldvorderingen dienen ingediend te worden ter griffie van de rechtbank van koophandel, te 2800 Mechelen, Voochtstraat 7, uiterlijk op 23 februari 2009.
      De curator dient het eerste proces-verbaal van verificatie van de schuldvorderingen neer te leggen ter griffie van deze rechtbank op 23 maart 2009.
      Voor eensluidend uittreksel : de griffier, (get.) G. Lauwers.







      Comment


      • #4
        Re: Online kopen? Hou je ogen open!

        is't weer van da? da begint wel een gewoonte te worden voor die man .. vorige keer waren er ook die al centjes hadden betaald maar door de faling geen camera hadden .. of zou deze keer de datum er toch iets mee te maken hebben

        Comment


        • #5
          Re: Online kopen? Hou je ogen open!

          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          is't weer van da? da begint wel een gewoonte te worden voor die man .. vorige keer waren er ook die al centjes hadden betaald maar door de faling geen camera hadden .. of zou deze keer de datum er toch iets mee te maken hebben
          Had ik ook eerst gedacht maar het is geen visje. Info komt van de ejustice site van onze federale regering. Dat telt toch al zou ik zeggen.

          Comment


          • #6
            Re: Online kopen? Hou je ogen open!

            Is dat niet diezelfde man die hier destijds met groot leedvermaak kwam melden dat de villa van Corné te koop stond?

            Comment


            • #7
              Re: Online kopen? Hou je ogen open!

              Winkel bestaat nog steeds te Putte vandaag nog geweest dus....

              Comment


              • #8
                Re: Online kopen? Hou je ogen open!

                Ja, dat is de man die leedvermaak had met Corné ..

                de vraag is met het hoeveelste BTW nr hij nu weer aan't werken is .. en of deze keer er geen gedupeerden achterbleven .. soit, tot melding van tegendeel ga ik ervanuit dat er tot nu toe geen gedupeerden zijn, maar ik zou in een dergelijke situatie toch goederen en geld "gelijk laten oversteken" .. en zeker niets op bestelling kopen

                Comment


                • #9
                  Re: Online kopen? Hou je ogen open!

                  Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                  Winkel bestaat nog steeds te Putte vandaag nog geweest dus....
                  Natuurlijk, omdat TopFoto bvba nog bestaat.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Online kopen? Hou je ogen open!

                    Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                    Moraal van het verhaal: koop niet blindelings online omdat een bepaalde winkel een net nog eventjes lagere prijs afficheert. Ga ook eens na in hoeverre die winkel wel betrouwbaar is. Een gewaarschuwde fotograaf (m/v) is er twee waard.
                    Tot nu toe nog nooit geweten dat iemand hier zijn geld kwijt was bij de vermelde winkel die er alles voor doet opdat de klant er niks van merkt maar wel de garanties en zo blijft verzorgen voor zijn klanten uit het verleden.

                    Ja ... koop dan gewoon bij een ander waar je niets van weet maar waar er achter de rug om een hoop rechtzaken tegen lopen wegens gefoeffel met BTW, grijze import, overtreding van allerlei wetgevingen en dergelijke ...
                    Moraal van het verhaal ... denk niet altijd dat je beter af bent bij een ander waarvan "jij" denkt dat het beter is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Online kopen? Hou je ogen open!

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ja ... koop dan gewoon bij een ander waar je niets van weet maar waar er achter de rug om een hoop rechtzaken tegen lopen wegens gefoeffel met BTW, grijze import, overtreding van allerlei wetgevingen en dergelijke ..
                      Zoals daar zijn... ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Online kopen? Hou je ogen open!

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ja ... koop dan gewoon bij een ander waar je niets van weet maar waar er achter de rug om een hoop rechtzaken tegen lopen wegens gefoeffel met BTW, grijze import, overtreding van allerlei wetgevingen en dergelijke ...
                        Moraal van het verhaal ... denk niet altijd dat je beter af bent bij een ander waarvan "jij" denkt dat het beter is.
                        Ik koop inderdaad liever bij iemand waar ik niets van weet dan bij iemand waarvan zwart op wit staat dat hij failliet is. Mag het?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Online kopen? Hou je ogen open!

                          Steeds goeie service heb er nog een epson 3800 gaan halen zaterdag

                          Comment


                          • #14
                            Re: Online kopen? Hou je ogen open!

                            Winkel noemt sinds...nu cinteff bvba topfoto Belgium; met een adres in Putte en een in Eupen (staat zo toch op mijn facttur van januari). Is dus voor mijn garantie in orde want geheugenkaart is failliet

                            Comment


                            • #15
                              Re: Online kopen? Hou je ogen open!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                              Winkel noemt sinds...nu cinteff bvba topfoto Belgium; met een adres in Putte en een in Eupen (staat zo toch op mijn facttur van januari). Is dus voor mijn garantie in orde want geheugenkaart is failliet
                              Doch blijft garantie verstrekken voor allen die voor januari bij geheugenkaart iets gekocht hebben

                              Comment

                              Working...
                              X