Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rietgors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rietgors

    Bij het zoeken naar een blauwborst(niet gevonden) kwam ik deze rietgors tegen.
    Bij de eerste heb ik de takjes weggecloond,bij de tweede geven deze takjes een mooie compo (vind ik).








    MVG
    Johan

  • #2
    Re: Rietgors

    Ik heb een sterk voorkeur voor de eerste. De takjes in de tweede vind ik eerlijk gezegd juist afleiden. Daarbij vind ik de positie van de kop in de eerste veel beter omdat de snavel van de vogel buiten de outline uitsteekt - daardoor krijgt het onderwerp een veel sterkere vorm. Bij de tweede foto zie je dat de kop veel minder indruk maakt omdat de snavel als het ware wegvalt binnen de vorm van de kop.

    Mooi zacht beeld.
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

    Comment


    • #3
      Re: Rietgors

      knap johan!!

      grtz
      http://www.pbase.com/doxkes
      Nog in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: Rietgors

        Heel mooie eerste, Johan : prima compo en voortreffelijk gecloond !

        Mvg.
        The bird is known by his note, a man by his word.

        Comment


        • #5
          Re: Rietgors

          mooi beestje en dito plaatjes!
          Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

          http://pallenhoven.be

          Comment


          • #6
            Re: Rietgors

            Mooi shot Johan

            Comment


            • #7
              Re: Rietgors

              Voor mij ook de eerste de beste

              Mvg, Theo
              Mijn website: http://www.vlassen.be/

              Comment


              • #8
                Re: Rietgors

                Ik heb vorige week ook de Rietgors voor mijn lens gehad en maar goed dat ik die niet heb geplaatst op BD nu ik deze zie. Twee mooie maar de eerste is ook voor mij de beste.


                Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Rietgors

                  Mooie kleuren in eigenlijk niet zo kleurijk vogeltje! knap gedaan. Mij heb je wel voor nummer 1.
                  Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

                  "Photography is truth."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rietgors

                    mooi vogeltje en mooi vastgelegd Johan!
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rietgors

                      Ook voor mij de eerste. Hij staat er heel mooi op.

                      De (nabewerking van de) achtergrond vind ik niet zo mooi. Toen ik de foto's voor het eerst zag, dacht ik dat het om een rietgors in een volière ging. De achtergrond heeft wat weg van een grijs geverfde muur. Foto 2 zou natuurlijker moeten lijken, aangezien je de 'storende' takjes niet wegcloonde. Maar het omgekeerde is waar: het lijkt alsof er schaduw van takjes op een muur vlak achter de vogel valt. Heel vreemd. Misschien valt het niemand anders op, maar één keer je het ziet, krijg je het niet meer uit je hoofd…

                      Groet,

                      Gabriël
                      Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rietgors

                        Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
                        Ook voor mij de eerste. Hij staat er heel mooi op.

                        De (nabewerking van de) achtergrond vind ik niet zo mooi. Toen ik de foto's voor het eerst zag, dacht ik dat het om een rietgors in een volière ging. De achtergrond heeft wat weg van een grijs geverfde muur. Foto 2 zou natuurlijker moeten lijken, aangezien je de 'storende' takjes niet wegcloonde. Maar het omgekeerde is waar: het lijkt alsof er schaduw van takjes op een muur vlak achter de vogel valt. Heel vreemd. Misschien valt het niemand anders op, maar één keer je het ziet, krijg je het niet meer uit je hoofd…

                        Groet,

                        Gabriël
                        Dit is zeker geen vogel uit een voliere!!!! Dit vogeltje zat op een tak in een boompje en de achtergrond is een rij wilgenstruiken op 100 m.

                        Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rietgors

                          Johan,

                          Nee, uiteraard zit dit vogeltje niet in een volière. Dat was alleen mijn eerste indruk. De achtergrond oogt voor mij gewoon niet natuurlijk. Het spijt me, maar ik kan er ook niets aan doen. En voor alle duidelijkheid: ik vind de vogel zelf erg mooi, vooral op de eerste foto.

                          Groet,

                          Gabriël
                          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rietgors

                            prachtige platen mooie kleuren, goede scherpte en een egale achtergrond erg goed, zeker als je weet hoe moeilijk deze vogeltjes te fotograferen zijn

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rietgors

                              De eerste
                              Maar euh... op die tweede heeft dit kereltje zo'n lief kopje
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X