Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dia op cd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dia op cd

    Weet er iemand hoe de kwaliteit is van dia's die overgezet zijn op cd
    ik speelde met de gedachte om met mijn nikon f70 en ff lens 17-35 dia's te maken en die dan te laten over zetten op cd, om op mijn pc te zetten , of valt die kwaliteit tegen ,
    is voor mij de enige manier om met een 17-35 echt op 17mm te fotograferen , dus geen cropversie, is miss dom idee , maar wou dat toch even proberen

  • #2
    Re: dia op cd

    Topic verplaatst omdat dit meestal in het algemene forum besproken wordt.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: dia op cd

      De kwaliteit hangt af van de scanner, en natuurlijk ook van de kwaliteit van de dia die je laat scannen.

      Het is mogelijk om een heel goede scan te maken van een dia of een negatief, maar dan moet je er wel de juiste apparatuur voor hebben.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: dia op cd

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De kwaliteit hangt af van de scanner, en natuurlijk ook van de kwaliteit van de dia die je laat scannen.

        Het is mogelijk om een heel goede scan te maken van een dia of een negatief, maar dan moet je er wel de juiste apparatuur voor hebben.
        ik breng ze binnen bij foto ludiek een winkel waar ze alle merken fotoaparatuur verkopen en ook foto's afmaken , denk dat die wel degelijke aperatuur hebben

        Comment


        • #5
          Re: dia op cd

          Een aantal jaren geleden kon je analoge foto's ook op een cd laten zetten bij het ontwikkelen, maar die kwaliteit was toen meestal niet erg goed (ik heb ooit de foto's op zo'n cd bekeken, en de kwaliteit was heel slecht).
          Maar dat wil niet zeggen dat ze overal zo'n slechte kwaliteit afleveren.

          Leg in ieder geval uit waarvoor de scans moeten dienen, en vraag de hoogst mogelijke resolutie. Dan kan je er achteraf nog altijd zelf aan werken om ze zo optimaal mogelijk te krijgen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: dia op cd

            Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
            ik breng ze binnen bij foto ludiek een winkel waar ze alle merken fotoaparatuur verkopen en ook foto's afmaken , denk dat die wel degelijke aperatuur hebben

            Waarom stel je die vraag hier dan, vraag eens om voorbeelden te zien bij foto Ludiek.

            Ik heb in ieder geval geen goede ervaringen bij Ludiek, stel geen detailvragen, want je weet evenveel als je buitenkomt als vóór je er binnenging, als je daar zal vragen hoe die digitale scans er uit zien zal het natuurlijk goed zijn. Is een verkoper, die alleen maar interesse heeft hoe zijn kassa rinkelt.

            Zoals hier reeds gevraagd, wat verwacht je eigenlijk te doen met deze scans, gebruiken op je PC of ook eventueel grote afdrukken van maken.

            Comment


            • #7
              Re: dia op cd

              Even googlen, vind je meteen een pak bedrijven die dia's (en foto's en negatieven en super 8 en VHS) digitaliseren. Meestal goed maar duur (40 ct. per scan is geen uitzondering).
              Een negatiefscanner kan je zelf kopen. De Hp G4050 kost zo'n 220 euro. Tijdrovend, maar je houdt er een scanner aan over. Succes.

              Comment


              • #8
                Re: dia op cd

                Digidat levert goed werk, ze bieden verschillende formules al naargelang de graad van 'retouche' die je wenst.

                Comment


                • #9
                  Re: dia op cd

                  De bedoeling is alleen om die dia's op de pc te krijgen en daarna zelf te bewerken

                  Comment


                  • #10
                    Re: dia op cd

                    Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                    De bedoeling is alleen om die dia's op de pc te krijgen en daarna zelf te bewerken

                    Vraag het eens aan Spikkesenior die heeft al dozen gescand en die zal U een antwoord kunnen geven.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment

                    Working...
                    X