Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gefrustreerd of zo ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gefrustreerd of zo ??

    Iets wat ik me al langer afvraag.
    Veelal worden de geposte foto's voorzien van opmerkingen mogelijke verbeteringen commentaar enz. dit door gasten, BD leden . Wat de bedoeling uiteraard is. Nu valt het me sterk op dat de commentaar steeds bijna uitsluitend van en naar dezelde leden gaat. Begrijp ik ook best hoor. Lastiger vindt ik dat de foto's die in SHOWCASE staan ,en normaal gezien mooi, leuk, origineel enz. zijn steeds de meeste comments krijgen terwijl ze minder comments behoeven.Dat is in SHOWCASE sowieso niet echt de bedoeling dacht ik. Terwijl de foto's in fotobeoordeling matig of geen commentaar krijgen, daar waar die mensen er toch juist wat van kunnen opsteken.
    Niet? Waarschijnlijk ben ik een stevig potje aan het zagen maar ok ik heb het tenminste eens kunnen zeggen hee. Ik bedoel maar, soms is geen coment pijnlijker dan een slechte.
    Nog één ding ivm grote van de geposte foto's, dacht al meermaals gelezen te hebben 'max 900 pix aan langste zijde', ik zie echter zelden foto's van deze groote. Meestal zijn ze een stuk groter wat de foto uiteraard ten goede komt. Zelf tracht ik me daar wel aan te houden maar de foto's zijn dan m.i aan de kleine kant.

    Grtz
    **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

  • #2
    Re: Gefrustreerd of zo ??

    Oorspronkelijk geplaatst door alfa159 Bekijk bericht
    Iets wat ik me al langer afvraag.
    Veelal worden de geposte foto's voorzien van opmerkingen mogelijke verbeteringen commentaar enz. dit door gasten, BD leden . Wat de bedoeling uiteraard is. Nu valt het me sterk op dat de commentaar steeds bijna uitsluitend van en naar dezelde leden gaat. Begrijp ik ook best hoor. Lastiger vindt ik dat de foto's die in SHOWCASE staan ,en normaal gezien mooi, leuk, origineel enz. zijn steeds de meeste comments krijgen terwijl ze minder comments behoeven.Dat is in SHOWCASE sowieso niet echt de bedoeling dacht ik. Terwijl de foto's in fotobeoordeling matig of geen commentaar krijgen, daar waar die mensen er toch juist wat van kunnen opsteken.
    Niet? Waarschijnlijk ben ik een stevig potje aan het zagen maar ok ik heb het tenminste eens kunnen zeggen hee. Ik bedoel maar, soms is geen coment pijnlijker dan een slechte.
    Zie de vele topics uit het (nabije) verleden:
    -http://forum.belgiumdigital.com/f59/...op-229049.html
    -http://forum.belgiumdigital.com/f6/m...en-218896.html
    ...

    Nog één ding ivm grote van de geposte foto's, dacht al meermaals gelezen te hebben 'max 900 pix aan langste zijde', ik zie echter zelden foto's van deze groote. Meestal zijn ze een stuk groter wat de foto uiteraard ten goede komt. Zelf tracht ik me daar wel aan te houden maar de foto's zijn dan m.i aan de kleine kant.
    900px is inderdaad het maximum.
    Als ze groter gepost worden, dan komen de mods wel in actie.
    Ik zie eerlijk gezegd weinig te groot geposte foto's.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Gefrustreerd of zo ??

      Oorspronkelijk geplaatst door alfa159 Bekijk bericht
      Lastiger vindt ik dat de foto's die in SHOWCASE staan ,en normaal gezien mooi, leuk, origineel enz. zijn steeds de meeste comments krijgen terwijl ze minder comments behoeven.Dat is in SHOWCASE sowieso niet echt de bedoeling dacht ik.
      begrijp hem niet hoor?
      er staat in het sticky alleen dat het comment streng kan zijn, niet dat ze "minder" comments behoeven!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Gefrustreerd of zo ??

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        begrijp hem niet hoor?
        er staat in het sticky alleen dat het comment streng kan zijn, niet dat ze "minder" comments behoeven!
        grt,bouk.
        Idd, maar ik snap zijn punt en sluit mij er volledig bij aan. Ik ben eigenlijk volledig gedemotiveerd om nog foto's op dit forum te posten. Heb vier dagen geleden nog eens een topic geopend, reactieteller staat op 0. 'k Weet niet goed hoe het komt, maar als je dan foto's in showcase post in de hoop toch een paar reacties te krijgen, dan zitten ze daar weer 'op je dak' omdat ze vinden dat ze daar niet thuishoren...
        "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
        website fotoblog

        Comment


        • #5
          Re: Gefrustreerd of zo ??

          Oorspronkelijk geplaatst door basti Bekijk bericht
          Idd, maar ik snap zijn punt en sluit mij er volledig bij aan. Ik ben eigenlijk volledig gedemotiveerd om nog foto's op dit forum te posten. Heb vier dagen geleden nog eens een topic geopend, reactieteller staat op 0. 'k Weet niet goed hoe het komt, maar als je dan foto's in showcase post in de hoop toch een paar reacties te krijgen, dan zitten ze daar weer 'op je dak' omdat ze vinden dat ze daar niet thuishoren...
          Dit komt omdat de posters van Fotobeoordeling zelf maar weinig reageren in Fotobeoordeling.

          ER zijn nu eenmaal meer posters in Showcase dus in het normaal dat daar meer gereageerd wordt.
          De meeste leden reageren meestal in het forum waar ze zelf in posten.
          Je kunt de mensen ook niet gaan dwingen om ook in een ander forum gaan te reageren hé

          Jou redenering om maar in Showcase te posten omdat je geen reacties krijgt op jou foto vind ik toch maar niks hoor.
          Dit is het soort mentaliteit dat leid tot frustratietopic van andere leden en werk voor de werkgroepen om een oplossing te zoeken voor wildposten van foto's in showcase.


          http://forum.belgiumdigital.com/f6/a...en-245091.html
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Gefrustreerd of zo ??

            Iedereen die hier commentaar geeft doet dat uit vrije wil. Het is dan ook onmogelijk om te garanderen dat elke foto commentaar krijgt.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: Gefrustreerd of zo ??

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Dit komt omdat de posters van Fotobeoordeling zelf maar weinig reageren in Fotobeoordeling.

              ER zijn nu eenmaal meer posters in Showcase dus in het normaal dat daar meer gereageerd wordt.
              De meeste leden reageren meestal in het forum waar ze zelf in posten.
              Je kunt de mensen ook niet gaan dwingen om ook in een ander forum gaan te reageren hé

              Jou redenering om maar in Showcase te posten omdat je geen reacties krijgt op jou foto vind ik toch maar niks hoor.
              Dit is het soort mentaliteit dat leid tot frustratietopic van andere leden en werk voor de werkgroepen om een oplossing te zoeken voor wildposten van foto's in showcase.


              http://forum.belgiumdigital.com/f6/a...en-245091.html
              Idd, uiteraard is mijn redenering ook 'bull****', maar er zijn wel een heel aantal mensen die ze als oplossing zien, en ik begrijp ze wel...
              "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
              website fotoblog

              Comment


              • #8
                Re: Gefrustreerd of zo ??

                Ik ondervindt dit ook, in de fotobeoordeling krijg ik nauwelijks tot geen commentaar wat ik erg jammer vindt. En als ik ze dan in de showcase plaats krijg ik alleen maar te horen, vind ze niet showcase waardig.
                Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Gefrustreerd of zo ??

                  [MOD]
                  Even verplaatst naar een gepaster forumdeel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gefrustreerd of zo ??

                    als je eens ziet hoeveel nieuwe topics met foto's hier per dag verschijnen kan je niet verwachten dat er overal commentaar gegeven wordt.. omdat de lat in showcase hoger ligt, verschijnen daar minder foto's en zie je daar (volgens mij) meer commentaar.

                    het is ook zo dat er tegenwoordig redelijk wat posters zijn die snel op hun tenen getrapt zijn als je goedbedoelde kritiek geeft op hun foto... dan gaat je goesting om commentaar te geven ook over...

                    maar je hebt gelijk hoor : er wordt inderdaad minder commentaar gegeven in beoordeling dan in showcase.

                    ik zal zelf proberen om wat meer foto's in beoordeling te becommentarieren maar ik beloof niks he
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gefrustreerd of zo ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                      Ik ondervindt dit ook, in de fotobeoordeling krijg ik nauwelijks tot geen commentaar wat ik erg jammer vindt.
                      nou dat valt toch wel mee, je hebt dit jaar in fotobeoordeling een reactiegemiddelde van ongeveer 4.2 per foto.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X