Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mandarijneenden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mandarijneenden

    Vandaag, op een korte wandeling in de open natuur, samen met mijn vrouw, kwamen we plotseling een troepje Mandarijneenden tegen. Net toen ik vanop ong. 20 meter wilde aanleggen, kwam er een loslopende hond tegen me opspringen. Deze hond behoorde bij een wandelaar, die maar liefst 2 zulke had loslopen... En dat in een natuurgebied, waar om de vijf voet een plaat hangt met "Honden aan de leiband"...

    Toen ik dan uiteindelijk toch kon afdrukken waren de mandarijnen al op minstens 35 m van me verwijderd, waarna ze achter een rietkraag verdwenen en zich niet meer lieten zien... Hier het resultaat : de eerste is reeds fel gecropt, de tweede wellicht te fel...





    Mvg...
    The bird is known by his note, a man by his word.

  • #2
    Re: Mandarijneenden

    Ik vind het toch twee mooie.
    Mijn hond gaat altijd mee, zelfs als ik ga fotograferen.
    Hij is wel aangelijnd en hij kijkt net als ik naar de mooie natuur.



    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Mandarijneenden

      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      Mijn hond gaat altijd mee, zelfs als ik ga fotograferen.
      Hij is wel aangelijnd en hij kijkt net als ik naar de mooie natuur.



      mvg
      Antoine
      Proficiat Antoine ! Hopelijk denkt nu niemand dat ik iets tegen honden heb. Ik heb wel iets tegen sommige baasjes !, vooral indien de wet (politiereglement) voorschrijft dat de aanlijning vereist is, en dan nog eens vooral in natuurreservaten...

      Mvg.
      The bird is known by his note, a man by his word.

      Comment


      • #4
        Re: Mandarijneenden

        Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
        Proficiat Antoine ! Hopelijk denkt nu niemand dat ik iets tegen honden heb. Ik heb wel iets tegen sommige baasjes !, vooral indien de wet (politiereglement) voorschrijft dat de aanlijning vereist is, en dan nog eens vooral in natuurreservaten...

        Mvg.
        Zo heb ik het zeker niet opgevat.
        Erger me ook aan het feit dat honden vaak los lopen waar waar het verboden is.
        mvg
        Antoine

        Comment


        • #5
          Re: Mandarijneenden

          Toch mooi hoor
          Onverantwoord om een hond te laten loslopen als hij tegen mensen opspringt
          Groetjes Hendrika

          Comment


          • #6
            Re: Mandarijneenden

            Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
            Toch mooi hoor
            Onverantwoord om een hond te laten loslopen als hij tegen mensen opspringt
            Ik volg Hendrika

            Johan

            Comment


            • #7
              Re: Mandarijneenden

              Een mooie shot van deze eend, het mannetje vooraan met het vrouwtje op de achtergrond
              (zonder sexistische bedoelingen )

              Ik kan mij ook ergeren aan loslopende honden in een natuurgebied, maar (te) enthoesiaste kinderen kunnen de dieren ook wegjagen, en daar kan je al moeilijker tegenzijn, natuurgebieden zijn er voor iedereen

              Af en toe 's morgens in de week, dan is er niemand

              Comment


              • #8
                Re: Mandarijneenden

                in de week gaan is inderdaad het beste (als je kan uiteraard). Fietsers, lopers, kinderen... ze jagen allemaal de andere dieren weg
                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mandarijneenden

                  Ik vind ook dat ze mogen gezien worden hoor.

                  Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Ik vind het toch twee mooie.
                  Mijn hond gaat altijd mee, zelfs als ik ga fotograferen.
                  Hij is wel aangelijnd en hij kijkt net als ik naar de mooie natuur.



                  mvg
                  Antoine
                  Als ik dat zou proberen met ons mormel, dan zou ik thuiskomen met veel onscherpe foto's.
                  Laat ons zeggen dat hij een beetje ongeduldig is en niet graag stilstaat.
                  Mvg Tim

                  Comment

                  Working...
                  X