Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwart/wit analoog afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwart/wit analoog afdrukken

    Ik heb mijn analoge toestel nog eens bovengehaald en een zwart/wit filmpje opgetrokken.
    Nu vroeg ik me af of iemand degelijke zaken kent om ze te laten afdrukken(omgeving brugge).
    Ik ben niet aan de kruidvat/blokker toestanden..
    In Gent liet ik ze vroeger altijd afdrukken, maar aangezien ik er niet zo heel vaak meer kom..
    Merci
    canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

  • #2
    Re: zwart/wit analoog afdrukken

    helemaal niemand?
    canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

    Comment


    • #3
      Re: zwart/wit analoog afdrukken

      Kan dat niet bij iedere gewone fotograaf?
      http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
      http://foto-actiecode.be

      Comment


      • #4
        Re: zwart/wit analoog afdrukken

        Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
        Kan dat niet bij iedere gewone fotograaf?
        voor zover die nog een DOKA hebben...
        Ik krijg tegenwoordig analoog zwartwit printwerk van negatieven groter dan 35mm van mijn collega's uit de streek.

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: zwart/wit analoog afdrukken

          Dit kwam ik toevallig tegen: http://www.extrafilm.be/filmrolletje
          http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
          http://foto-actiecode.be

          Comment


          • #6
            Re: zwart/wit analoog afdrukken

            Al "Het huis van de fotografie" in assebroek geprobeerd?
            Ik denk dat geen enkel fotograaf nog zelf doka werk doet. De meesten zenden ze naar een labo. Ik zelf ontwikkel nog mijn 6x6 films. En enkel een hele goeie foto wordt afgedrukt op barietpapier maar de meeste scan ik in. Dokawerk is zo tijdrovend en kostelijk.
            Website: www.digitimm.be
            Camera: Nikon D700 - Bronica SQ-i 6x6
            De enige constante is de verandering.

            Comment


            • #7
              Re: zwart/wit analoog afdrukken

              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk bericht
              Al "Het huis van de fotografie" in assebroek geprobeerd?
              Ik denk dat geen enkel fotograaf nog zelf doka werk doet. De meesten zenden ze naar een labo. Ik zelf ontwikkel nog mijn 6x6 films. En enkel een hele goeie foto wordt afgedrukt op barietpapier maar de meeste scan ik in. Dokawerk is zo tijdrovend en kostelijk.
              Ik druk nog alles af op bariet. kostprijs een ander verhaal... niet mee eens. Een kwalitatieve top digitale afdruk kost essentieel meer (alleen de verdomde epson pigment inkten kosten een fortuin met een hahnemuhle papietjer ) en is niet alleen tijdrovend maar ook enorm frusterend. Ik doe het niet meer, ik wordt gek van dat geprul. Iemand een epson 2400 kopen ?

              -m-
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: zwart/wit analoog afdrukken

                Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk bericht
                Al "Het huis van de fotografie" in assebroek geprobeerd?
                Ik denk dat geen enkel fotograaf nog zelf doka werk doet. De meesten zenden ze naar een labo. Ik zelf ontwikkel nog mijn 6x6 films. En enkel een hele goeie foto wordt afgedrukt op barietpapier maar de meeste scan ik in. Dokawerk is zo tijdrovend en kostelijk.
                Dat zal ik es opzoeken.
                Tis gewoon een vraag die ik stel omdat ik vroeger wel eens durfde foto's afdrukken bij kruidvat, en ik me herinner dat ik er niet zo tevreden over was. Kwam helemaal onecht over.. Tis maar voor sporadisch een rolleke te laten afdrukken, dus mag ook wel wat meer kosten.
                canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

                Comment


                • #9
                  Re: zwart/wit analoog afdrukken

                  Bij mijn weten word het toch nog regelmatig gedaan hoor, bij de fotografen. Zelf doe ik nog veel doka werk. digitaal is voor de kindjes te fotograferen en mee op wandel te gaan, voor de huis-tuin en keukenfotografie dus. Voor fotoos neem ik mijn analoog toestel mee ;-)
                  In de doka werk ik wel met een analyzer, versnelt het werk toch ook al wat.
                  Waarom gebruik je geen CN film? Kodak heeft er een (400CN) en ik dacht ilford ook (de XP2)?
                  geeft zwart wit beelden, in C41 chemie (de normale kleuren ontwikkeling.) is dus de klassieke kleur-ontwikkeling van negatieven en afdruk op het klassieke kleur papier. En toch zwart-wit afdrukken.
                  Kan je eens proberen en gewoon uittesten bij kruidvat.
                  Last edited by TomStr; 29 maart 2009, 16:38. Reden: fautjes :-)
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment

                  Working...
                  X