Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotogenieke plaatsen Parijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotogenieke plaatsen Parijs

    Een vraagje: Dit weekend ga ik naar Parijs. Wie kent Parijs een beetje en kent er fotogenieke plaatsen? De grote toeristische trekpleisters ken ik, zijn er ook alternatieve plaatsen waarvan je zegt: Dat moet je bezoeken?
    'k Weet wel, Parijs op zich is erg fotogeniek maar 'k zou eens op zoek willen gaan naar andere dingen (als 't museumbezoek niet uitloopt... )

    Alvast bedankt.

    Greetz, Elo

  • #2
    paleis van versailles en tuinen !!

    binnen mag je niet fotograferen geloof ik, maar daarbuiten heb je zeeën van plaats en je tijd is zowat onbeperkt..
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Helemaal boven, net voor de Montmartre, zijn bij valavond mooie foto's te maken van heel Parijs (panoramafoto's bv). Daar heb ik hier ooit wat foto's van gepost.

      Comment


      • #4
        Ja en dat kerhof met die beroemde mensen(omgeving Mont Martre), + een ander kerkhof met begraven dieren.

        Eigenlijk is Parijs in alles fotogeniek!

        Comment


        • #5
          Bedankt Pieter Jelle, Tom en Teddy-Bear.
          Versailles is een beetje te ver, ga dat voor een andere keer houden. Is eigenlijk een dag op zich waard he.
          Montmartre en Père la chaise moet ik zeker op 't lijstje zetten, ben al een paar keer in Parijs geweest en ben 't graf van Jim Morrisson vergeten te bezoeken, shame on me...
          Zijn er nog ideetjes? Vooral in functie van het fotograferen.

          Greetz, Elo

          Comment


          • #6
            Originally posted by teddy-bear
            Ja en dat kerhof met die beroemde mensen(omgeving Mont Martre), + een ander kerkhof met begraven dieren.

            Eigenlijk is Parijs in alles fotogeniek!


            Begraafplaats "Cimetière Père Lachaise" dus
            Hier kan je al een een voorproefje krijgen van wat je mag verwachten:
            http://forjm.free.fr/site/lachaise/
            Waar gelegen, openingstijden, etc.: http://gargl.net/lachaise/infos/infos.htm

            "Canal St. Martin" is iddylisch en romantisch, met al z'n pittoreske bruggetjes waar de lokale verliefden graag vertoeven ... gelegen tussen Gard du Nord en de wijk Le Marais ... zo ongeveer In een voormalige arbeiderswijk, die nog steeds z'n charme heeft weten te behouden ...

            La Défense is ook 'ns de moeite ... héél moderne kantoorwijk, waar kunstenaars her en der met hun werken de zakelijkheid van het geheel wat mochten opvrolijken - te situeren bij La Grande Arche - nieuw bouwsel, de Arc de Triomph imiterend ...

            Als er mij nog wat te binnen schiet, dan verneem je het nog wel


            Sam greetzzzzzzz U
            -------------------------------------------
            Never apologize for showing feeling.
            When you do so, you apologize for the truth.
            -------------------------------------------
            Canon Stuff

            Comment


            • #7
              Merci Sammeke, bruikbare site heb je daar gepost over Père Lachaise ('k weet nu zelfs hoe het gespeld wordt). 'k Wist niet dat je daar zoveel mooie graven kon vinden. Het is blijkbaar een heel park op zich, 'k wist dat eigenlijk niet.
              Nog suggesties?

              Greetz, Elo

              Comment


              • #8
                Hoeveel jaaaaaaaaaaaaren ga je ?
                Zeker te overwegen : via La Fayette ( de winkel) naar bovenste verdieping gaan en daar op dakterras Parijse Skyline fotograferen ( is gratis en staat in iedere gids); trouwens de koepel van La Fayette zelf is ook de moeite. Doe een paar metro-stations ( het klinkt gek, maar er zijn daar een paar pareltjes; zeker de metro-borden !). Uiteraard bruggen over de Seine; de buitenkant van het Louvre is heel tof ( en de beelden van filosofen). Wandel naar het Champs de marche ( vlak voor de Eifeltoren) en fotografeer vandaar de Eifeltoren.Als je daar toch bent: loop door naar Trocadero en fotografeer de beelden aan weerszijden van het binnenplein...
                Zoals reeds vermeld: Montmartne, Pére la Chaise, Montparnasse...Montmartne ( de trappen geven mooie effecten,ga naar de achterkant van het plein en je hebt een mooi zicht over Parijs), de Basiliek ligt hoog en geeft je een mooi uitzicht.
                Stort je in het nachtleven: de Moulin Rouge ( buitenkant hé) is de moeite 's nachts. Ja en de klassiekers die je moet hebben: de champs Elysé,( ook heel mooi s'avonds)en de Arc de Triomphe ( ga op de middenberm staan en fotografeer vandaar);stap daar in de metro en rij naar de Obelisk, wandel daar in de richting van de regeringswijk;terug de metro in naar de kathedraal: in de kathedraal is de Pieta de moeite,het houtsnijwerk aan het koor ook; neem de metro naar de Arche de la défense: echt de moeite waard en niet ver.

                Enfin: heel veel batterijen, heel veel geheugen.
                Veel plezier !
                Peter

                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                http://www.photoblog.be/peterwarson

                Comment


                • #9
                  Bedankt Peter, je hebt al direct een hele route uitgetekend... . 'k Vrees dat ik veel te weinig geheugen zal hebben (128Mb+32Mb+64Mb geleend van een collega). 'k Hoop eigenlijk dat ik ergens mijn cf-kaartjes op een cd kan laten zetten. Ben nog niet zo ver dat ik ook al een x-drive of zoiets heb aangekocht. Een budgetaire kwestie natuurlijk...

                  Greetz, Elo

                  Comment


                  • #10
                    Als je 360° foto's wil zien van enkele mooie (misschien te toeristische ?) plaatsen in Parijs :

                    en klikken op 1 van de 5 thema's bij "visite virtuelle". In het venster dat dan verschijnt kan je onderaan evt een andere plaats kiezen ...
                    Goede reis !
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Yeps, die site had ik ook al gevonden. Inderdaad mooie panoramafoto's. 'k Ga nog een beetje moeten oefenen wil ik dezelfde resultaten krijgen. Heb nog geen panoramafoto's genomen.

                      Greetz, Elo

                      Comment

                      Working...
                      X