Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toebehoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toebehoren

    hoi , ben in het bezit van een D70 en D80
    en 1 flitser SB600.

    Kan ik bij aankoop van nog een tweede SB600 deze op 2 statieven plaatsen en deze 2 flitsers aansturen doormiddel van een trigger en 2 ontvangers ?
    2 x SB 600 , D70 of D80 en trigger en ontvanger.
    Kan ik deze 2 flitsers aansturen met 1 trigger.



    + eventueel dit setje


    groetjes
    Nikon D70 nikkor 18-70 mm
    , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

  • #2
    Re: toebehoren

    ja dat kan, je hebt één trigger nodig op de camera en voor elke flits die je wil gebruiken een ontvanger. Je kan net zoveel flitsen aansturen als je ontvangers hebt.
    Eric Van Aerschot BD0730BE

    Comment


    • #3
      Re: toebehoren

      Of je kan meerdere flitsen verbinden met syncrokabels en laten triggeren door 1 ontvanger. Niet volledig draadloos dus, maar als je flitsen dicht bij mekaar staan KAN het wel...
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment


      • #4
        Re: toebehoren

        Je hebt helemaal NIKS nodig, want je hebt alles al om flitsers(SB600/800/900) te ontsteken op afstand.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: toebehoren

          Bedankt voor de reacties.

          @ Hjanssen , wat bedoel je hiermee ?
          Ik heb niets nodig.
          hoe kan ik de flitsers dan wel ontsteken.

          @ EVa , bedankt dus kan in principe 2 a 3 flitsers aansturen met één trigger en dan voor elke flitser en ontvanger.

          @ Roeland , wist zelfs ng niet dat je met syncro kabels kon werken ook op SB600?
          als ik bijvoorbeeld 3 flitsers heb.
          dan plaats ik 1 flitsers rechtstreeks op ontvanger en andere 2 sluit ik dan aan op deze ontvanger met behulp van 2 syncro kabels.
          kan in ontvanger dan meer dan 1 syncro kabel geplaatst worden of moet ik dan met een splitter werken?


          Dus 2 SB600 gaat.
          Er moet niet een SB 600 en één SB800 zijn.

          Ps : wat vinden jullie van da setje ?

          groetjes
          Nikon D70 nikkor 18-70 mm
          , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

          Comment


          • #6
            Re: toebehoren

            Ik bedoelde inderdaad werken met een splitter. Als de SB-600 geen ingang heeft voor een syncrokabel, hiervoor bestaan flitsschoentjes. Voor alle duidelijkheid: dit zal zeker niet de enige en al helemaal niet de handigste manier zijn, maar het kan wel...
            www.135mm.be
            @135mm_leuven
            info@135mm.be

            Comment


            • #7
              Re: toebehoren

              @ sorvats


              Hjanssen bedoeld dat je met uw D70 en D80 andere nikon flisten kunt onsteken met je pop-up flash.
              Neem je handleiding er maar eens bij.
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

              Comment


              • #8
                Re: toebehoren

                En niet enkel ontsteken, maar je kan je flitsen ook nog instellen vanaf je camera. Als je dan nog een SG 3IR aanschaft heb je geen last van de pop-up meer.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: toebehoren

                  Het noemt CLS (creative lighting system) en het is zeer handig eens je weet hoe het werkt.
                  Een betere investering zou eventueel een SB800 of SB900 zijn die de losse flitsen stuurt, maar de ingebouwde flits van je camera kan dat ook.

                  Comment

                  Working...
                  X