Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nightwish nog eens..........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nightwish nog eens..........

    Ja zo een concert krijg je niet dagelijks op je bord.........daarom nog een tweede reeksje.






    facebook

  • #2
    Re: Nightwish nog eens..........

    voor mij die tweede.

    vind het zonde dat ik er niet bij kon zijn.
    Hopelijk zondag wel op priest en co en even goeie belichting.
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

    Comment


    • #3
      Re: Nightwish nog eens..........

      Voor deze reeks vind ik 2 de beste.
      Laatste heeft weer dat blauwige dat we op het concert genoeg gezien hebben

      Hans
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: Nightwish nog eens..........

        Jaak, 1 en 2 mogen er zeker zijn het zijn beide sterke foto's 3 komt me net iets te korbij en te blauw over
        Eric Van Aerschot BD0730BE

        Comment


        • #5
          Re: Nightwish nog eens..........

          idd zeer sterk,
          de jouwe steken hier met kop en schouders boven
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: Nightwish nog eens..........

            Wat mij enorm opvalt aan al de reeksen van Nightwish is dat iedereen afkomt met "smurfen"
            Vind ik een beetje jammer! OK het licht was blauw, maar de mensen zijn daarom niet blauw eh
            Ik probeer als ik mijn foto's afwerk de huidskleur van artiesten altijd zo natuurlijk mogelijk weer te geven. Gewoon wat met de witbalans spelen in je RAW programma kan wonderen doen.
            Ik heb even Jaak zijn laatste foto onderhanden genomen, 2 seconden werk...
            En ben zeker dat als je uitgaat van het RAW bestand je uit die blauwe foto's veel meer kan halen. Blauw is een kleur die je nog kan rechtzetten, rood is helaas wat anders.
            Jaak, als je liever hebt dat ik de foto wegneem, let me know!
            Zoals ik al zei, heb 2 seconden werk gestoken in onderstaande foto, maar ben zeker dat uit het RAW bestand nog meer te halen valt:

            StijnDeGrauwe.be

            Comment


            • #7
              Re: Nightwish nog eens..........

              Mja ik laat meestal de kleuren onaangeroerd omdat ik vind dat je dan de sfeer van het concert veranderd.
              Heb door de opmerkingen over blauw licht ook gerommeld in de RAW maar eigenlijk tegen mijn principes.

              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Nightwish nog eens..........

                Ja die 2de vind ik de betere uit deze reeks.
                Knap werk Jaak
                Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

                Comment


                • #9
                  Re: Nightwish nog eens..........

                  Ik ga mee met Hans in deze zaak... Ik verander de kleuren ook niet. Waarom deze aanpassen? De belichting zorgde voor de kleuren, dus geven mijn foto's weer wat ik op dat moment zag. 't Is een andere benadering.
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nightwish nog eens..........

                    Mooie reeks maar de tweede springt er wel echt uit
                    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                    www.cromagnonman.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nightwish nog eens..........

                      Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                      Wat mij enorm opvalt aan al de reeksen van Nightwish is dat iedereen afkomt met "smurfen"
                      Vind ik een beetje jammer! OK het licht was blauw, maar de mensen zijn daarom niet blauw eh
                      Ik probeer als ik mijn foto's afwerk de huidskleur van artiesten altijd zo natuurlijk mogelijk weer te geven. Gewoon wat met de witbalans spelen in je RAW programma kan wonderen doen.
                      Ik heb even Jaak zijn laatste foto onderhanden genomen, 2 seconden werk...
                      En ben zeker dat als je uitgaat van het RAW bestand je uit die blauwe foto's veel meer kan halen. Blauw is een kleur die je nog kan rechtzetten, rood is helaas wat anders.
                      Jaak, als je liever hebt dat ik de foto wegneem, let me know!
                      Zoals ik al zei, heb 2 seconden werk gestoken in onderstaande foto, maar ben zeker dat uit het RAW bestand nog meer te halen valt:

                      Bedankt voor je suggestie Stijn.
                      Ik ben ook, om hogergenoemde reden en omdat mijn kleurenzicht niet zo goed is, geen voorstander van dergelijke transformaties... de foto die jij veranderd hebt is mss wel beter omdat het een close-up is , maar deze techniek lijkt me moeilijk toepasbaar op de andere blauwige foto's......ik denk dat het dan onnatuurlijk overkomt.......maar je mag me gerust eens proberen te overtuigen met bvb de tweede foto......
                      facebook

                      Comment

                      Working...
                      X