Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pop a' Cast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pop a' Cast


    D3 - S1/160-F/7.1-ISO/4000



    D3-S1/80-F/2.8-ISO/4000

  • #2
    Re: Pop a' Cast

    Net als je andere post vind ik deze post niet echt geslaagd. Voor mij zijn ze te rommelig en is er te weinig scherpte.
    Maar wat me ook stoort is dat je hup een foto post zonder wat uitleg erbij te zetten. En als mensen dan reageren in je andere Pop a'Cast post, dan doe je niet eens de moeite om daarop even te reageren
    Ik stel voor beide posts eens te laten verplaatsen naar FotoBeoordeling, en dan de volgende keer eens rekening proberen houden met de tips die je daar eventueel krijgt.
    Bv op de eerste foto hier heb ik geen idee wat het onderwerp is? Wat ook opvalt is die halve persoon rechtsonder. Grootste aandachtstrekker voor mij is die spot die recht in de lens schijnt. Overigens is de foto over het geheel wat te donker en mist hij scherpte.
    De 2e foto is voor mij wat te grijs. Maar verder een vrij gewone opname.
    Hopelijk kan je leven met een beetje commentaar en wil je me niet weer direct komen opzoeken in Genk zoals de vorige keer...
    StijnDeGrauwe.be

    Comment


    • #3
      Re: Pop a' Cast

      Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
      Hopelijk kan je leven met een beetje commentaar en wil je me niet weer direct komen opzoeken in Genk zoals de vorige keer...

      is't echt ? In wat ne wereld leven wij
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Pop a' Cast

        Je instelling bij nr 1 is vragen om zo een resultaat te krijgen ...

        Al zette je je cam op iso 25600 dan was hie nog veel te donker ...

        Dus als het om de drummer ging , ga naar iets omtrend 2.8 , als je op zo een hoge iso gaat
        is het ook een pak handiger om manueel te gaan werken ..., zo kies je zelf hoeveel licht je binnenlaat en of je al dan niet de sticks wilt zien bewegen ...

        nr 1 is een plaat om er maar eentje te posten ,
        een snapshot dus ...


        het is genieten elke keer je met dergelijke cam werkt
        maar zoals jij hem gebruikt doet het alleen maar pijn
        www.kemizz.com
        Brand new Blog
        kemizzdotcomonflickr

        Comment


        • #5
          Re: Pop a' Cast

          Sorry, een D3 hebben en dan deze resultaten? Dacht dat het een supermachien was?
          Ik heb verder niet meer commentaar toe te voegen. Opmerkingen zijn al door mijn voorgangers gemaakt.

          Hans
          Last edited by CH Photography; 16 maart 2009, 17:55.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Pop a' Cast

            't ja het belangrijkste is reeds gezegd door voorgangers maar ik wil toch graag nog even meegeven dat ik niet begrijp waarom je in de eerste foto hebt gekozen voor een diafragma van 7.1 het enige wat ik kan bedenken is dat je dat hebt gedaan om alzo je sluitertijd te vertragen maar dit lijkt mij niet de juiste werkwijze.
            Misschien kan je dit zelf even verduidelijken zodat er niet moet gegist worden naar het waarom, we leren er misschien nog van. Gebruik van spotmeting kan ook wel eens een oplossing bieden om tot een goed resultaat te komen. Over de foto zelf kan ik helaas ook niet veel positief zeggen, buiten de beweging van de drumstok is hij weinig interessant.
            Bij de tweede heb ik een al iets beter gevoel al is het wat jammer van het statische in het beeld.
            Zoals ik in je vorige post reeds zei mag je je zeker niet laten ontmoedigen door wat negatieve commentaar, laat het een middel zijn om de volgende shoot beter te doen.
            Concertfotografie is heel leuk en dikwijls een uitdaging doordat je steeds weer terecht komt in diverse omstandigheden, soms a piece off cake andere keren een ware hel maar dat is nu net het plezante eraan. Blijf oefenen en posten
            Eric Van Aerschot BD0730BE

            Comment


            • #7
              Re: Pop a' Cast

              iedereen is vrij van zeggen en doen,wat hij wil,

              Concertfoto's zijn moment opnames,zoals meerdere hier,en die zijn gelijk ze zijn,ook
              Qua instelling,compo en belichting,dat bepaald de fotograaf zelf,

              gr Chris

              Comment


              • #8
                Re: Pop a' Cast

                Oorspronkelijk geplaatst door Nikon Boy Bekijk bericht
                iedereen is vrij van zeggen en doen,wat hij wil,

                Concertfoto's zijn moment opnames,zoals meerdere hier,en die zijn gelijk ze zijn,ook
                Qua instelling,compo en belichting,dat bepaald de fotograaf zelf,

                gr Chris
                En dan ook nog een signatuur die zegt dat er over smaak niet valt te twisten.....

                Dan vraag ik me af waarom we eigenlijk nog moeite zouden moeten doen om je onze mening te geven.

                Ik ga in elk geval die moeite niet (meer) doen.

                Comment

                Working...
                X