Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pop a' Cast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pop a' Cast


    D3 / F/2.8 S/1/200/ ISO/4000

  • #2
    Re: Pop a' Cast

    Ik mis in deze foto duidelijk een hoofdonderwerp, ik denk dat het de veel te centraal geplaatste zanger is maar het had evengoed de fles water kunnen zijn
    het beeld komt nogal rommelig over. Laat deze commentaar je zeker niet tegenhouden om de volgende shoot op zoek te gaan naar andere invalshoeken
    Eric Van Aerschot BD0730BE

    Comment


    • #3
      Re: Pop a' Cast

      Er staat toch wel heel erg "veel" op deze foto. Ik vind nergens een rustpunt op zoek naar een onderwerp. Aan scherpte ontbreekt het ook.
      Sorry; hij kan me niet echt bekoren .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: Pop a' Cast

        Totaal niks mis met de foto, op scherpte mag een webresolutie foto niet over gepraat worden.. Deze comentaar vind ik onterecht.. fotografie deze tijd gaat over compositie & inhoud.

        Ik zou deze foto in panorama croppen gelijk hier..
        Dit is een perfecte foto die bij het verhaal van het evenement past!

        Ikzelf was de officiele fotograaf van dit gebeuren. Jullie kunnen dit verhaal zien op http://www.tompalmaers.be/blog/?p=66

        1D MARK3...5Dmk2 ...40D...20D... 70-200 L 2.8 IS... [B]16-35L 2.8 II... 85mm 1.8... 24LL1.4 II...400 f5.6L...[B]50mm 1.4...15mm fisheye[B]... 3x EX580 II... Pocket wizards http://www.tompalmaers.be

        Comment


        • #5
          Re: Pop a' Cast

          Tom, wat je daar zegt over dit is een perfecte foto die bij het verhaal past is onzin.
          Ik heb even op je site gekeken en deze foto past geheel niet in die reeks van jou, er staan daar echte pareltjes tussen die absoluut geen vergelijk kennen met de oorspronkelijk geposte foto. Ik kan best begrijpen dat je het graag opneemt voor een collega fotograaf die ook aanwezig was op dat evenement maar door te zeggen dat zijn foto goed is help je hem niet vooruit. Een beetje kritisch zijn mag toch ?
          Eric Van Aerschot BD0730BE

          Comment


          • #6
            Re: Pop a' Cast

            Oorspronkelijk geplaatst door Tomppa Bekijk bericht
            Totaal niks mis met de foto, op scherpte mag een webresolutie foto niet over gepraat worden.. Deze comentaar vind ik onterecht.. fotografie deze tijd gaat over compositie & inhoud.

            Ik zou deze foto in panorama croppen gelijk hier..
            Dit is een perfecte foto die bij het verhaal van het evenement past!

            Ikzelf was de officiele fotograaf van dit gebeuren. Jullie kunnen dit verhaal zien op http://www.tompalmaers.be/blog/?p=66

            Sorry dat ik het moet zeggen maar die uitsnede trekt nergens op.

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: Pop a' Cast

              Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
              Sorry dat ik het moet zeggen maar die uitsnede trekt nergens op.

              Hans

              Als ik die prachtige foto's bekijk op Pomppa's site dan kan ik niet anders dan besluiten dat die panoramafoto een vergissing moet zijn van hem.

              Ik kan me gewoon niet inbeelden dat hij het werkelijk meent als hij zegt dat die pano-crop van hem op die manier "een perfecte foto is die bij het verhaal van het evenement past!".

              Edit: Als je de foto cropt, in panoramaformaat, tot net boven het hoofd van de zanger (met de rest van de zanger er dus op hé ;-)) dan heb je trouwens wel een heel mooi sfeerbeeld van dit optreden.
              Dus op dat vlak heeft Tomppa wel gelijk, een pano haalt inderdaad meer uit deze foto.
              Last edited by leonbidon; 16 maart 2009, 21:57.

              Comment


              • #8
                Re: Pop a' Cast

                zal jullie eens een tip geven... bekijk de dagelijkse fotos (editors) choice van REUTERS eens



                Hier zullen jullie leren dat het niet draait om scherpte of "het hoofd is afgesneden, persoon staat er niet helemaal op...".
                dat zijn al die regeltjes die je op school of ergens op een bijscholing ingehamerd krijgt..en daar geraak je niet ver mee..

                Ik ben freelance fotograaf, fotojournalist zonder enige les in fotografie te hebben gehad, en ik klaag niet over te weinig werk hebben.

                hiern og een sfeer beeldje van sandrine, gemaakt met 1D mk III met lensbaby



                succes
                Tom
                Last edited by Tomppa; 16 maart 2009, 22:24.
                1D MARK3...5Dmk2 ...40D...20D... 70-200 L 2.8 IS... [B]16-35L 2.8 II... 85mm 1.8... 24LL1.4 II...400 f5.6L...[B]50mm 1.4...15mm fisheye[B]... 3x EX580 II... Pocket wizards http://www.tompalmaers.be

                Comment


                • #9
                  Re: Pop a' Cast

                  Tom,
                  met alle beste wil van de wereld, maar meen je nu echt dat je de oorspronkelijke foto in deze topic goed vindt?
                  Waarom mag over scherpte niet gepraat worden? Ik zie in andere topics hier op BD toch wel scherpe foto's en dat is allemaal op webresolutie?
                  Scherpte moet daarom natuurlijk niet altijd, maar in deze foto is scherpte toch wel op zijn plaats.
                  Het centraal plaatsen van het onderwerp werkt in vele gevallen ook niet, of is gewoon saai. Heeft niets met regeltjes te maken maar eerder met het gevoel dat een foto opwekt. Er zijn ook geen regeltjes over waar je oog een rustpunt kan vinden, maar als je oog in een foto geen rustpunt vindt, dan is er wat mis met de foto.
                  Ook dat is niet altijd slecht, maar dan moet de foto toch op andere vlakken wat te bieden hebben, en ook dat mist deze foto.
                  Het is dan ook helemaal geen toeval dat deze foto bij weinig mensen in de smaak valt. Allemaal verschillende mensen, die allemaal op verschillende manieren naar deze foto kijken. Van regeltjes is hier nergens sprake.
                  Fijn dat je het voor de topic starter wil opnemen, maar daar heeft hij helaas niets aan.
                  De mensen die zich straal belachelijk maken bij "Idool" op TV krijgen van hun omgeving ook altijd te horen dat ze prachtig kunnen zingen
                  StijnDeGrauwe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pop a' Cast

                    Oeps.....Kan er iemand misschien eventjes een wegomlegging organiseren?

                    Er liggen hier een lading 'lange tenen' op de baan.



                    Knappe foto trouwens van Sandrine .
                    En bedankt voor die link naar Reuters. Zelf sta ik nog steeds maar op een niveau dat ik de regels nog niet genoeg onder de knie heb om ze nu al te kunnen overtreden (of "overstijgen", is beter uitgedrukt denk ik). Maar misschien komt dat ook ooit nog wel eens. Ik hoop het althans. Dat van die tenen was dus enkel een grapje hé.

                    (Aan de mods: het eerste was een grapje, het laatste was allemaal gemeend Aan de andere leden: ik weet het, ik heb het hierboven al eens gezegd dat het een grapje was, maar het zijn mods, je kan gewoon niet duidelijk genoeg zijn hé ). Aan de mods: dat laatste was ook een grapje.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pop a' Cast

                      Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                      (Aan de mods: het eerste was een grapje, het laatste was allemaal gemeend Aan de andere leden: ik weet het, ik heb het hierboven al eens gezegd dat het een grapje was, maar het zijn mods, je kan gewoon niet duidelijk genoeg zijn hé ). Aan de mods: dat laatste was ook een grapje.
                      Al goed dat je het zegt
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pop a' Cast

                        Hallo Stijn,

                        De oorspronkelijke foto is niet interessant, maar ik wil maar zeggen dat van alles iets te maken is, dat je je niet moet vastbijten op een 2X3 of 4x5 rechthoek. less is more.. de 2 spotlights en enkel dat klein hoofdje is genoeg om sfeer in de foto te krijgen. Ik zie in deze foto, een jongvol talent die voor het eerst op een groot podium staat.

                        Het contrast tussen de leegte , 2 spotsstralen en dat hoofdje vertelt dan toch genoeg?
                        Natuurlijk is ook best om een klein informatief tekstje erbij te zetten

                        "jong bilzers talent voor het eerst op een groot podium "

                        mvg
                        Tom
                        1D MARK3...5Dmk2 ...40D...20D... 70-200 L 2.8 IS... [B]16-35L 2.8 II... 85mm 1.8... 24LL1.4 II...400 f5.6L...[B]50mm 1.4...15mm fisheye[B]... 3x EX580 II... Pocket wizards http://www.tompalmaers.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pop a' Cast

                          sorry hoor maar veel verder palaveren over deze foto heeft blijkbaar weinig zin, ik sluit wat mij betreft dan ook graag af met de woorden van de topicstarter " in matters of taste there is no dispute "
                          Eric Van Aerschot BD0730BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pop a' Cast

                            In algemeen, er wordt te weinig geexperimenteerd in concertfotografie, kwa techniek lensgebruik, compositie,.. Ik zie overal dezelfde perspectieven & composities.

                            Soms gaat het niet anders door gebrek aan tijd opgelegd door de artiest zelf, maar das meer een probleem voor persfotografen

                            mvg
                            Tom
                            1D MARK3...5Dmk2 ...40D...20D... 70-200 L 2.8 IS... [B]16-35L 2.8 II... 85mm 1.8... 24LL1.4 II...400 f5.6L...[B]50mm 1.4...15mm fisheye[B]... 3x EX580 II... Pocket wizards http://www.tompalmaers.be

                            Comment

                            Working...
                            X