Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windmolens in de Kempen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windmolens in de Kempen

    Hey, ik ben voor een opdrachtje in de avondschool fotografie op zoek naar Windmolens. Er zijn er wel genoeg in belgië maar mijn zoektocht is iets specifieker.

    Ik zoek namelijk windmolens in de wijde omgeving rond Turnhout en deze zouden in een zo natuurlijk mogelijk gebied moeten staan. Waarom?

    Ik zou een beeld willen maken van een windmolen met op de voorgrond een Koe...

    Wie kan me helpen?

  • #2
    Re: Windmolens in de Kempen

    Je zoekt alléén de windmolens zeg je, breng je de koe dan zelf mee?

    In Bokrijk staan windmolens en in een weiland bij een van die molens lopen ook koeien (lakenvelders) misschien heb je er wat aan, succes.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Windmolens in de Kempen

      Bedankt voor de reactie, is alleen wat ver van de deur. Bij de Nike fabriek naast de autostrade Geel-Hasselt staan er ook een paar maar dat zijn dan weer van die lelijke molens. Hiet is niet rap goed hé... hopelijk volgen er nog wat tips.

      Comment


      • #4
        Re: Windmolens in de Kempen

        Meer nabij Hoogstraten, waar ik werk (industrieterrein) staan windmolens... met wat geluk met het weer heb je de koeien erbij
        Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

        Comment


        • #5
          Re: Windmolens in de Kempen

          Terwijl ik op zoek ga naar foto's van bovenstaande windmolens kom ik op wikipedia een mooi lijstje tegen van waar overal windmolens staan met alle nodig info er mooi bij. Eigenlijk is dus bij deze mijn vraag opgelost... als ik nu nog wist hoe ik het draadje moest sluiten deed ik het zelf.
          Bedankt hé

          Comment


          • #6
            Re: Windmolens in de Kempen

            Moest je er nog zoeken...in de wetstraat staan er van alle soorten verschillende exemplaren.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Windmolens in de Kempen

              Ik zie dat ik al wat te laat ben, hier in Rijkevorsel hebben we ook een windmolen, die staat wel in de bebouwde kom (Looiweg), en je zal ook zelf een koe moeten meebrengen.
              (Je kan er ook een bijzetten met Photoshop.)



              (Volgende opendeurdag is 29 maart, 10-17 uur.)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Windmolens in de Kempen

                Molendatabase van Belgische Molens. Waarin opgenomen, alle provincies, alle typen molens: torenmolen, beltmolen, standerdmolen, wipmolen, paltrokmolen, weidemolen, watermolen, grondzeiler, tjasker, stellingmolen, spinnenkop, spinnekop, Amerikaanse windmotor


                Persoonlijk ken ik de windmolens van Olen en Larum, maar een koe kan ik niet garanderen.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Windmolens in de Kempen

                  In je omgeving staat een knappe windmolen: in Geel-Ten-aard
                  Molen staat in een weids landelijk gebied. Met wat geluk staat die koe er vanzelf op.
                  PS: in het laatste BoF staat een foto van deze molen die ik verleden jaar gemaakt heb.
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

                  Comment

                  Working...
                  X