Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Entac Limited - Betrouwbaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Entac Limited - Betrouwbaar?

    Beste BDers

    Ik kwam zonet uit op de site van Entac Limited (http://www.entac-direct.com/index.php) en ik zie dat ze daar wel heel scherpen prijzen hebben.

    Maar is dit wel te betrouwen en daarom gebruikte ik al de zoekfunctie hier op BD maar ik vond spijtig genoeg niks. Daarom dat ik het dan zelf maar vraag.

    Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

    Met vriendelijke groeten
    Nikon member..

    Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

  • #2
    Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.



    google gaf me dit...opletten dus!

    Feit dat ze enkel bij hun hoofdbureau een contactnummer staan hebben is ook geen goed teken en de logo's van visa en verisign zijn ook niet aanklikbaar.

    Gr,

    Comment


    • #3
      Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

      Mannekes toch, dat men hier nog maar het kleinste beetje geloof in kan hebben...

      Als je even googled op 'entac-direct' vliegen de waarschuwingstopics je om de oren.
      klikkerdeklik
      Last edited by Ticor; 6 maart 2009, 10:28.
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

        D3...1900€,ms eens proberen hé
        Dat moet je toch begrijpen dat zoiets NIET kan.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

          't is wel ne straffe hoor, beter uitgewerkt dan al die russische en chinese sites die western union enkel aanvaarden. Deze zou zelfs visa aanvaarden?

          hun dns entry ziet er ook nog behoorlijk legit uit:
          Registrant:
          ENTAC LIMITED
          318 STAFFORD ROAD
          London, Surrey CR0 4NH
          GB

          Domain name: ENTAC-DIRECT.COM


          Administrative Contact:
          Ware, Brendan ***********@yahoo.com
          318 STAFFORD ROAD
          London, Surrey CR0 4NH
          GB
          +44.2082085683
          Technical Contact:
          Ware, Brendan ***********@yahoo.com
          318 STAFFORD ROAD
          London, Surrey CR0 4NH
          GB
          +44.2082085683
          Er zijn enorm veel vermoedens maar geen concrete gegevens van oplichterij...

          waarschijnlijk proberen ze aan upselling te doen ofzo, een andere variant van oplichting dan gewoon met uw geld te gaan lopen...

          Als ik naar hun "Store locator" kijk in de header, kan je een tiental kantoren terugvinden, die toevallig allemaal enkel in grote shopping centra liggen...

          Dit baart wel zorgen:
          http://www.entacdirect.com/items.php?id=56421483
          Taken from the ‘about’ section: “In some 20 years, Entac has grown from a “one store operation” located in Rotterdam, United kingdom, to NL’s leading multi-billion retailer and e-tailer of consumer electronics with over 30 stores from coast to coast.”
          Clearly a terrible mix-up of someones geography :-)
          Seems to be offline at this moment (03-05-2009@20:43)
          en voor de zoveelste keer: hier is een overzicht van bekende scam sites.
          Last edited by RikH; 6 maart 2009, 11:04.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

            Eens geprobeerd iets te bestellen :

            Credit card payment method is available only for United Kingdom and USA customers.

            Dus scam of niet, ge kunt er toch niet kopen...
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #7
              Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

              Ik ben vorige week ook toevallig op de site terecht gekomen van Entac (via een commerciële link). Ik kon mijn ogen niet geloven als ik de prijzen zag. Ik was op zoek naar een Canon 5D MarkII body en wou het orderformulier als test invullen, om te zien wat er allemaal moest ingevuld worden. Er was alleen een veld om je voornaam en familienaam in te vullen, terwijl ik aan professionele fotografie doe en dus het apparaat wou kopen op mijn firmanaam. Ik vond dit raar dat geen firmanaam kon ingevuld worden, ook kwestie van de eventuele factuur op de juiste naam en BTW-recuperatie en het registreren van het product. Ik zei bij mezelf, ach,... dit maken ze achteraf wellicht in orde. Toch had ik wat argwaan,... en heb niet betaald met creditkaart maar mits "vooruitbetaling". Ik kan mijn order bekijken online: http://www.entac-direct.com/invoice.php?id=71491121 !! Ze wachten op hun geld. Maar als ik alles hier lees, ik ga die vooruitbetaling toch niet doen. Ik heb proberen te bellen. Vanuit België zijn ze onbereikbaar. Ik heb al drie mails gestuurd zonder antwoord!! Ik weet echter niet hoe dit te annuleren? Entac moet toch een firma zijn die diverse vestigingen heeft in Engeland. Is er iemand op dit forum die ergens in Londen een relatie heeft en eens naar zo'n store kunnen gaan. Normaal gezien kan men de goederen afhalen ter plaatse. Misschien is de http-link hierboven zichtbaar en staan er mijn gegevens op. Kan er iemand met zo'n printje naar zo'n winkel gaan en vragen hoe ik mijn naam in een firmanaam kan veranderen en hoe het zit met de BTW - zal de factuur opgemaakt worden zonder BTW enz,...? Iemand krijgt nu de gelegendheid van mij on te controleren of deze firma echt bestaat of niet. Dan voor de medewerking en ben steeds te contacteren op email: john.willems@skynet.be

              De link naar de promotie: http://www.entac-direct.com/offer.php en 1915 Eur. voor een Canon EOS 5D Mark II + 24-105mm Lens Kit? Raar maar waar?
              Dank voor jullie medewerking!
              John Willems

              Comment


              • #8
                Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

                Oorspronkelijk geplaatst door JohnWillems Bekijk bericht
                Ik ben vorige week ook toevallig op de site terecht gekomen van Entac (via een commerciële link). Ik kon mijn ogen niet geloven als ik de prijzen zag. Ik was op zoek naar een Canon 5D MarkII body en wou het orderformulier als test invullen, om te zien wat er allemaal moest ingevuld worden. Er was alleen een veld om je voornaam en familienaam in te vullen, terwijl ik aan professionele fotografie doe en dus het apparaat wou kopen op mijn firmanaam. Ik vond dit raar dat geen firmanaam kon ingevuld worden, ook kwestie van de eventuele factuur op de juiste naam en BTW-recuperatie en het registreren van het product. Ik zei bij mezelf, ach,... dit maken ze achteraf wellicht in orde. Toch had ik wat argwaan,... en heb niet betaald met creditkaart maar mits "vooruitbetaling". Ik kan mijn order bekijken online: http://www.entac-direct.com/invoice.php?id=71491121 !! Ze wachten op hun geld. Maar als ik alles hier lees, ik ga die vooruitbetaling toch niet doen. Ik heb proberen te bellen. Vanuit België zijn ze onbereikbaar. Ik heb al drie mails gestuurd zonder antwoord!! Ik weet echter niet hoe dit te annuleren? Entac moet toch een firma zijn die diverse vestigingen heeft in Engeland. Is er iemand op dit forum die ergens in Londen een relatie heeft en eens naar zo'n store kunnen gaan. Normaal gezien kan men de goederen afhalen ter plaatse. Misschien is de http-link hierboven zichtbaar en staan er mijn gegevens op. Kan er iemand met zo'n printje naar zo'n winkel gaan en vragen hoe ik mijn naam in een firmanaam kan veranderen en hoe het zit met de BTW - zal de factuur opgemaakt worden zonder BTW enz,...? Iemand krijgt nu de gelegendheid van mij on te controleren of deze firma echt bestaat of niet. Dan voor de medewerking en ben steeds te contacteren op email: john.willems@skynet.be

                De link naar de promotie: http://www.entac-direct.com/offer.php en 1915 Eur. voor een Canon EOS 5D Mark II + 24-105mm Lens Kit? Raar maar waar?
                Dank voor jullie medewerking!
                John Willems
                Ik denk dat je het nog niet echt begrepen hebt, het is dus een website die alleen maar opgezet is om zoveel mogelijk geld binnen te krijgen, zonder dat er ooit iets wordt geleverd...
                Die firma bestaat gewoon niet.

                Gelukkig heb je nog niet betaald, en als je dat wel had gedaan, dan was je die 1915 euro gewoon kwijt.

                Ik zal het hier nog eens herhalen:
                Als het er té goed uitziet om waar te zijn, dan is dat ook meestal zo. (Het is dus te goed om waar te zijn...)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

                  Blijkbaar wordt google hier niet gebruikt (ook niet als ik de zoekresultaten kant en klaar presenteer).

                  Bijvoorbeeld:
                  -Entac-direct is een identieke kopie van Future Shop (die winkel bestaat wel): http://www.futureshop.ca/home.asp?logon=&langid=EN
                  EDIT: het enige wat Entac-direct niet heeft overgenomen van Future shop is het 'community forum'.
                  - en dan is er dit nog:
                  The address listed on the Entac Direct site, 318A Stafford Road, London, CR0 4NH, is the actual address of Johnson & Co, a firm of acountants, and also the registered address of Entac Limited, a legitimate client of theirs.
                  According to the gentleman who answered the phone to me at Johnson & Co, Entac Direct are completely
                  unknown to them and presumably bogus. Particularly as they appear to have hijacked both Entac Limited's name and registered address.
                  bron zie: klik
                  Last edited by Ticor; 8 maart 2009, 13:31.
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

                    Ticor: veel e-shops gebruiken templates die beschikbaar zijn als je het e-commerce platform aanschaft/download, en zien er dus regelmatig hetzelfde uit... dit op zich zegt dus niets...
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      Ticor: veel e-shops gebruiken templates die beschikbaar zijn als je het e-commerce platform aanschaft/download, en zien er dus regelmatig hetzelfde uit... dit op zich zegt dus niets...
                      Ok, dat zegt misschien niet zo heel veel (al getuigd het m.i. wel van weinig professionaliteit).

                      Maar dat dit scam is, lijkt me overduidelijk.
                      Die prijzen alleen al zouden een mens met gezond verstand doen beslissen om deze site te laten voor wat het is.
                      Alleen al het feit dat ze een adres gebruiken, waar ze nog nooit gehoord hebben van Entac-direct, zegt al genoeg.
                      Last edited by Ticor; 9 maart 2009, 22:12.
                      Mvg Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Ok, dat zegt misschien niet zo heel veel (al getuigd het m.i. wel van weinig professionaliteit).

                        Maar dat dit scam is, lijkt me overduidelijk.
                        Die prijzen alleen al zouden een mens met gezond verstand doen beslissen om deze site te laten voor wat het is.
                        Alleen al het feit dat ze een adres gebruiken, waar ze nog nooit gehoord hebben van Entac-direct, zegt al genoeg.
                        Op het adres zit een accounting bureau, een firma die facturatie doet... wat ook perfect "zou kunnen kloppen", waar haal jij dat ze op dat adres nog nooit gehoord hebben van Entac? heb je ze effectief gebeld?

                        Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het 90% zeker een scam is, en dat je waarschijnlijk uiteindelijk veel meer gaat moeten betalen of men andere zaken gaat proberen om je geld afhandig te maken..
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Entac Limited - Betrouwbaar?

                          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                          Op het adres zit een accounting bureau, een firma die facturatie doet... wat ook perfect "zou kunnen kloppen", waar haal jij dat ze op dat adres nog nooit gehoord hebben van Entac? heb je ze effectief gebeld?
                          Als je even mijn reacties doorleest, zal je zien dat ik melding maak van iemand die contact heeft gehad met dat 'accountant bureau'.

                          Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het 90% zeker een scam is, en dat je waarschijnlijk uiteindelijk veel meer gaat moeten betalen of men andere zaken gaat proberen om je geld afhandig te maken..
                          90%?
                          Met alle respect Rik, maar ik begrijp niet dat je hier zelfs nog 10% aan kan twijfelen.
                          5DmkII + 24-105 voor €1915, D3 voor €1914, ...
                          En als je de factuur van mijnheer hier enkele posts boven dan is dit inc vat.
                          Mvg Tim

                          Comment

                          Working...
                          X