Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motorrijden en digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • motorrijden en digitale camera

    Als fervente motorrijder wil ik graag mijn camera ( D60) en mijn kit lenzen meenemen.
    Heeft er iemand daar ervaring mee en welke mannier kan ik deze veilig meenemen en beschermen tegen schokken ( doe ook aan lichte off road)

  • #2
    Re: motorrijden en digitale camera

    Hey,

    het is misschien niet veel maar toch iets:

    als ik naar een rally ga, waar ook eens gesprongen wordt over een beek ofzo, dus ook wel keer een schok te verdragen krijgt, leg ik zo'n "luchtbellenplastiek" (of hoe noem je het) in mijn rugzak, en steek daar mijn camera in verpakt...
    WFJ

    Comment


    • #3
      Re: motorrijden en digitale camera

      Hallo,

      Als toerrijder zijn voor mij de omstandigheden uiteraard helemaal anders ...
      Bij mij gaat de camera (ingepakt in een sponsen handdoek) in een stevige rugzak - en dan in de topkoffer met onder rugzak nog een sponsen handdoek ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: motorrijden en digitale camera

        In een rugzak....zééééér gevaarlijk,denk maar aan een val op de rug.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: motorrijden en digitale camera

          In een rugzak....zééééér gevaarlijk,denk maar aan een val op de rug.
          Ook zeer gevaarlijk voor de rug , zo'n val
          Jeroen

          Comment


          • #6
            Re: motorrijden en digitale camera

            Het is zeker niet de bedoeling van deze in een rugzak te vervoeren
            Dacht eerder aan mijn tanktas maar ik vrees dat hij daar veel trillingen te verwerken krijgt of zijn die toestellen daar tegen bestand en op welke mannier kan ik hem beschermen of bestaan er speciale tanktassen ?

            Comment


            • #7
              Re: motorrijden en digitale camera

              denk toch eens wat verder dan het letterlijke en dan mag je de gerust weglaten.

              Je kan je camera ook elders steken (bvb in je koffertje of dat koffertje bij de tank, of onder het zadel (waar juist weet ik neit bij moto's) maar dan met het blaasjesplastiek of sponsen errond.
              WFJ

              Comment


              • #8
                Re: motorrijden en digitale camera

                Alles( camera + kitlenzen) in een tasje van Lowepro, en dit onze tanktas.
                Camera is al zo'n 11.000 km meegetoerd zonder problemen!
                Grts Maddy.
                zero

                Comment


                • #9
                  Re: motorrijden en digitale camera

                  @ wouter dit was bedoelt omdat het inderdaad levensgevaarlijk is omdit in een rugzak te vervoeren ( bij een val heb je veel kans op een gebroken ruggegraat)

                  @ maddy wel type van zakje van lowepro gebruik je daarvoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: motorrijden en digitale camera

                    Ik heb me indertijd ook over dit vraagstukje gebogen en ben hier op uitgekomen: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...rs-155180.html

                    Waterdicht, schokbestendig en snel bereikbaar. En nog goedkoop ook.
                    www.bigducksix.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: motorrijden en digitale camera

                      @ maddy wel type van zakje van lowepro gebruik je daarvoor

                      Dit type http://products.lowepro.com/product/...AW,1972,20.htm

                      Past juist alles in, wel niet de kabels en batterijlader maar die kunnen los in de tanktas.
                      Tanktas is van Bagster, omdat er zeer weinig keus was voor Ducati Multistrada .
                      Hebben ook al zéér slechte weg gedaan hoor ( Mexico) in hitte stof en zand, met camera in de tanktas, camera marcheert nog . . .
                      zero

                      Comment


                      • #12
                        Re: motorrijden en digitale camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                        Ik heb me indertijd ook over dit vraagstukje gebogen en ben hier op uitgekomen: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...rs-155180.html

                        Waterdicht, schokbestendig en snel bereikbaar. En nog goedkoop ook.
                        Dit is ook wel een goede en goedkope oplossing Knap gevonden
                        zero

                        Comment


                        • #13
                          Re: motorrijden en digitale camera

                          Mijn camera neem ik altijd mee in de tanktas; in handdoek gewikkeld en snel bij de hand,
                          best handig bijv.op reis of gewoon onderweg om snel iets te fotograferen zonder van de moto te moeten .
                          Als ik echt ergens naar toe rij met de moto om te fotograferen en ik weet dat ik verschillende objectieven nodig heb, neem ik mijn cameratas mee en zet die in de zijkoffer.
                          www.petervdg.net/Portfolio

                          Comment


                          • #14
                            Re: motorrijden en digitale camera

                            Ofwel ga ik motorijden ofwel ga ik fotograferen ... dus geen eigen ervaring.
                            In een rugzak zou ik dit inderdaad ook niet steken, bij de minste val heb je een veel te grote kans op een rugletsel.
                            Hoe het op uw moto best kan hangt vooral af van welke moto je hebt.
                            We kunnen hier wel zeggen van dat in de tanktas te steken of in de zijkoffer of de topkoffer maar we weten niet eens of dit op uw moto van toepassing is.
                            Mijn GPS staat bijvoorbeeld al gemonteerd op de tank, dus een tanktas is al uitgesloten en koffers heb ik ook niet, wel een kleine pakdrager.
                            Indien je wel over dergelijke beschikt zou ik er inderdaad een zachte handdoek of dikke mousse onder en rond leggen afhankelijk van welke fototas je hebt.
                            Misschien zoiets maar dan aangepast om een camera in te steken? http://www.youtube.com/watch?v=etDei...e=channel_page
                            Last edited by VerSeg; 4 maart 2009, 18:42.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: motorrijden en digitale camera

                              Iedereen bedankt voor de tips . Nu weet ik dat het mits voldoende bescherming geen probleem is om een reflex mee te nemen op de motor.
                              Nu nog de juiste oplossing zoeken voor mijn moto ( TDM 900 ) en in mei zijn we naar de vogezen en in juni een weekje wales.

                              Comment

                              Working...
                              X