Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera als scanner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera als scanner

    Vandaag heb ik mijn fuji finepix S602s gebruikt als "Scanner".
    Normaliter scan ik interresante bladzijden van een tijdschrift in met een flatbed scanner. Vandaag Heb ik mijn digitale camera d.m.v. een statief boven de tafel gehangen en gwoon fot's gemaakt van de betreffende bladzijden. Dit werkt zeer goed.

  • #2
    Kost dit niet meer tijd dan eenvoudig een scanner nemen? Foto nemen, uitlezen uit de camera, neem aan omzetten in een beter comprimeerbaar formaat dan jpg, etc etc

    rob
    http:/home.planet.nl/~knegt221

    Comment


    • #3
      Originally posted by rdeknegt
      Kost dit niet meer tijd dan eenvoudig een scanner nemen? Foto nemen, uitlezen uit de camera, neem aan omzetten in een beter comprimeerbaar formaat dan jpg, etc etc

      rob
      ik doe dit ook regelmatig en vind dat het sneller gaat

      Groeten,
      Kristof

      Comment


      • #4
        Camera heb ik dan via usb aan mijn pc hangen. kan bestand er direct afhalen. dit is in mijn geval dan ong een 1,2Mb bestand in jpg en dit voor een A4. vind ik prima.

        Comment


        • #5
          Ik doe dit ook regelmatig vooral als ik even een kopietje van iets moet bijsturen (heb momenteel geen scanner en bespaart me loopje naar een winkel met fotokopier apparaat )

          Comment


          • #6
            Ik gebruik mijn camera soms wel om afiches te fotograferen van vb. evenementen, dan moet ik de plaats en tijd niet noteren...
            __Romain______________________________________________..

            Comment


            • #7
              Ik gebruik hem ook wel om een plattegrond van de stad te fotograferen. Ik verdwaal nooit meer....
              Age si quid agis

              Comment


              • #8
                awel dat doe ik ook dikwijls...
                In plaats van iets op te schrijven neem ik er een foto van , dan staat het adres, naam en datum erop.

                Comment


                • #9
                  Einde maart 2002 heb ik hier over dit onderwerp een topic op BD gezet
                  http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=2282

                  Erik.D

                  Comment

                  Working...
                  X