Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wijzigingen in challenge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wijzigingen in challenge

    De laatste tijd lezen we in praktisch alle topics in dit forum meningen en commentaren van iedereen. Dit hoe ze de toekomst van de challenge er zouden willen laten uitzien. Met commentaar, zonder commentaar, met bepaald puntensysteem, of zonder en noem maar op.
    Ik denk dat dit terecht door de opgestarte werkgroep komt die deze interessante discussies in het leven roepen.

    Aan de leden van de werkgroep : Jullie hebben al verschillende meningen kunnen lezen. Jullie zullen ongetwijfeld al eens zelf in de groep gebrainstormd hebben omtrent mogelijkheden.

    Zou het misschien niet eens interessant zijn om in dit forum een poll op te starten met alle mogelijkheden. Dit in analogie met wat er gebeurd is ten tijde van het opstarten van het fotojaarboek van BD.

    Ik denk dat de resultaten van een uitgebreide poll toch een interessant beeld zou opleveren voor jullie. Tevens aan de commentaren te zien in de verschillende topics, denk ik dat een poll zeker massaal zou ingevuld worden.

    Dit enkel ter suggestie en indien er commentaren over de toekomst van de challenge komen : we hebben er dan een speciaal topicske voor.
    Nico Greetz u !!! :-)

    Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

  • #2
    Re: Wijzigingen in challenge

    Het idee is niet slecht en daar heb wij (de werkgroep) ook al in gedachten mee gespeeld.

    Maar U moet weten dat we als werkgroep besloten hebben niet te snel van stapel te lopen. Men mag niet vergeten dat dit alles moet gebeuren in onze vrije tijd en er in de kleine werkgroep die bestaat uit 4 personen 2 werkende leden zijn en 2 gepensioneerden.

    Verder heeft het ook geen zin om half uitgewerkte ideeën naar voor te brengen. Indien we iets naar voor brengen willen we goed onderbouwde voorstellen kunnen voorleggen.

    Wat we wel al kunnen verklappen dat we in de werkgroep denken om volgende punten aan te pakken:
    • Het nazicht en indien nodig aanpassing, aanvulling of wijzigingen aan het bestaande reglement
    • Het uitdokteren van een systeem hoe punten aan de Challenge inzendingen worden geven
    • Het geven van commentaren aan de inzendingen
    • Het aanbieden van de opdrachten
    • Het modereren en valideren van de inzendingen
    • De opmaak (lay-out) van de Challenge

    De rubriek “puntensysteem” is de rubriek welke het meeste tijd en werk in beslag zal nemen. Voorlopig werden al enkele pistes bedacht en zelfs in een eerste stadium uitgetest en overwogen met de er aan verbonden voor- en nadelen.

    Dus U zal intussen reeds begrepen hebben dat het resultaat niet zomaar voor morgen zal zijn.

    Maar van zodra we tot min of meer concrete resultaten zijn gekomen is het best mogelijk dat we hiervan meldingen maken en indien nodig een Poll lanceren om op die manier tegemoet te komen naar de algemene wensen van de Challenge deelnemers.

    Dus we houden jullie wel nog op de hoogte.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #3
      Re: Wijzigingen in challenge

      Geen probleem,

      Overhaast werk levert meestal maar halfslachtige resultaten.

      Zoals gezegd was dit enkel ter suggestie
      Nico Greetz u !!! :-)

      Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

      Comment


      • #4
        Re: Wijzigingen in challenge

        Ik kan alleen maar instemmen met wat Spooky schrijft. Als democraat ben ik echter wel diegene die, vooraleer er ook maar één definitieve beslissing valt, de ideeën van een kleine groep aan een grotere groep zou willen voorleggen, al dan niet via een poll. Persoonlijk heb ik de ervaring (ook van andere forums) dat een poll vaak niet echt het efficiëntste middel is, en veel minder democratisch is dan wel lijkt.

        (maar denk er ook aan: de Werkgroep bereidt een voorstel voor, de RvB beslist uiteindelijk of dit het (vele?) geld waard is)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X