Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijna thuis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijna thuis

    Vanmiddag onze nieuwste huisgenote gaan oppikken: een zesjarig galgo-teefje. Ze werd gered van waarlozing in Spanje en naar België gebracht. Ze zat te wachten in een kennel tot we haar kwamen halen.
    Zijn deze foto's iets? Of is het feit dat haar snoet er door de tralies niet volledig op staat onoverkomelijk?



    Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

  • #2
    Re: Bijna thuis

    Tja de kleuren en de scherpte zitten goed maar je hebt geen onderwerp wat volledig erop staat wat de foto zwak maakt. Al was het maar de snuit met 1 oog wat erop stond maar nu spreekt het beeld niet. Je weet alleen dat het een hond is voor de rest komen de tralies storen over.Dan zou ik kiezen voor de tweede..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Bijna thuis

      Had het voorrecht erbij te mogen zijn....Voor ons galgo-mensen hebben die foto's zeker iets maar dan op emotioneel vlak. Wij zien anders naar zo een foto!
      Fototechnisch heb ik er gisteren van jou sterke,haarscherpe gezien! Plaatsen maar!

      groetjes

      Krolleke/Wolfke
      Wacht niet op het gunstige ogenblik...maak het!!

      Finally...my own Nikon D50, 18-55 en Sigma 70-300.

      Comment


      • #4
        Re: Bijna thuis

        Op de tweede foto zie je heel goed hoe verwachtingsvol hij kijkt...die ógen !
        Spijtig dat je daar niet het puntje van zijn snuit erbij hebt, die tralie...omwille van die blik die stoort mij hier niet
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Bijna thuis

          Kijk, ... ik hou héél erg veel van honden, en van dieren in het algemeen, toch ben in ook een perfectionist, en niet tegenstaande mijn dierenliefde moet een foto van een geliefd dier ook zo goed mogelijk zijn. Ik kan je dus de tralies niet vergeven. Voor alles is er een oplossing, een ander brandpunt, door de tralies door fotograferen, maakt me niet uit hoe je het doet, zolang wat ik zie maar goed is.

          Het gepubliceerde is echter materiaal voor de vuilbalk !

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Bijna thuis

            Ik denk als je hier de tralies weglaat,het verhaal achter de foto volledig zoek is.En het verhaal achter de foto komt het beste ten uiting in de 2de foto. Die honden een 2de leven geven is een heel mooi initiatief. En de subtiliteit is hier de laatste tijd een beetje zoek op't forum denk ik.....
            I like it raw......with Nikon stuff

            http://www.pixelpainter.be/

            Comment


            • #7
              Re: Bijna thuis

              Oorspronkelijk geplaatst door Pixelpainter Bekijk bericht
              Ik denk als je hier de tralies weglaat,het verhaal achter de foto volledig zoek is.En het verhaal achter de foto komt het beste ten uiting in de 2de foto. Die honden een 2de leven geven is een heel mooi initiatief. En de subtiliteit is hier de laatste tijd een beetje zoek op't forum denk ik.....

              De beelden zijn geplaats in "Showcase" dus moet we oordelen op het beeld en niet een verhaal linken aan de beelden, in dat geval plaats je de beelden in fotoverhaal en vertel je wat je te zeggen hebt. Waarom hier een subtiliteit nodig is begrijp ik niet, vuilbak is vuilbak, en dan gaat het enkel over het beeld. Nooit over het model !

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Bijna thuis

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                De beelden zijn geplaats in "Showcase" dus moet we oordelen op het beeld en niet een verhaal linken aan de beelden
                MVG, Jeff
                Misschien begrijp ik je niet helemaal, maar ik ga ervan uit het doel van fotografie er zich niet toe beperkt om "mooie foto's" te maken. Soms maak je een foto omdat je daarmee iets wil vertellen, of omdat je een emotie wil uitdrukken. En dat was de bedoeling van deze foto's.
                Ik ben het wel met je eens dat een aantal basisregels moeten voldaan zijn: scherpte, gebruik DOF, belichting, kadrering, ... maar ook hier zijn er mijns inziens een aantal vrijheidsgraden.
                Werken deze foto's niet voor jou en wil je ze in de vuilbak, geen probleem daarmee.
                Groet,
                Peter
                Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

                Comment


                • #9
                  Re: Bijna thuis

                  De 1e foto had nog wat kunnen worden had de snuit er volledig opgestaan.

                  Mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment

                  Working...
                  X