Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

    Wat is nu de beste manier om uw Schermen juist plaatsen voor het werken met Photoshop?
    Ik bedoel het volgende. Ik hen nu Photoshop CS 4, en ik plaats die om mijn 2de scherm van 19" . Maar ik werk met een laptop, en die is 17". De 19" scherm staat daar naast.
    Ik begrijp dat als een 21" of meer hebt, dat je gans Photoshop daarop kan laten weergegeven. Dat zal wel de beste manier zijn geloof ik. Maar in mijn geval is dat dus niet.
    In mijn geval is dat dus een laptop met een 17", en daarnaast de 19" plat scherm. Moet ik delen van Photoshop, zoals de vb ; de werkruimtes /tabletten enz in het 17" weergeven?
    Hoe doen jullie dat meestal, als profs en semi-profs? Laat dat eens zien?
    En hoe zetten jullie uw schermen? 1 recht en 1 scherm links of rechts schuin?

    Houden jullie een bepaalde afstanden van jullie schermen, dus tussen hoofd/ogen en de schermen?
    Ik zou een een foto willen zien van hoe een professionele zijn werktafel heeft ingericht. Dan krijg je toch een idee.
    Groeten
    Eric
    http://www.vijversenkoi.be

  • #2
    Re: Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

    Ben net thuis gekomen met een tweede beeldscherm die ik vastplugde aan m'n laptop van 15".
    Links staat mijnlaptop en rechts (afhankelijk of je linsk of rechtshandig en kijkrichting die je hebt) staat mijn 22" monitor.
    De kijkafstand is wel een stuk groter geworden dan ik keek op een 15" scherm... reken toch maar het dubbele in mijn geval.
    Hi staat zo ingesteld dat ik rechts kan shoppen en links andere zaken kan doen. Maar hoe dat zit om binnen een programma iets te veranderen naar het linkerscherm is me nog te nieuw. Trouwen moet nog dat scherm gaan calibreren (zal voor volgende week worden zijn.)

    Comment


    • #3
      Re: Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

      Oeps, dit is duidelijk een vraag waar weinig mensen mee bezig zijn.
      Groeten
      Eric
      http://www.vijversenkoi.be

      Comment


      • #4
        Re: Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

        .....
        Last edited by geertvandenbroeck; 24 februari 2009, 21:20.
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

          Ik gebruik zelf twee 22" wide gevallen (1680x1050 per stuk) en op mijn rechterscherm staat de PS balk en de beelden terwijl al de tabs en tools op het linkerscherm staan, mijn tablet ligt voor het rechterscherm omdat ik dit het handigste vindt om te werken, het klavier staat links naast mijn tablet (A4 wide).

          Deze opstelling gebruik ik ook in InDesign ... opmaak rechts en alle tabs/tools links, ik ben rechtshandig, dus op die manier werkt het natuurlijk voor mij.

          De schermen staan pal naast elkaar (het zijn twee identieke schermen) met de splitsing eigenlijk recht voor mij en de schermen ietsjes naar mij toe gedraaid, heb ze ook eens gewoon plat naast elkaar gezet, maar dat werkte niet zo leuk vond ik.

          Ook Bridge heb ik zo ingesteld dat ik de thumbs en meta data links zie en een grote preview op het rechterscherm, beide schermen zijn met een EyeOne Pro geprofileerd dus dat zit wel snor.

          Eigenlijk zou ik liefst een 27 of 30 inch in het midden zetten en dan de twee 22-ers in portrait links en rechts ... maar daar moet ik nog even voor sparen

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

            LamboCars, dank u voor de duidelijk uitleg en toffe info.
            Maar nog een vraagje. Is dat bij u met een vaste PC , of een Laptop. Ik heb dus wel een laptop.
            Als ik eens een foto zou kunnen zien van hoe u het doet, dan is dat voor mij nog duidelijker. Het is maar een vraag hoor.
            Alvast dank voor de uitleg en uw voorbeeld.

            geertvandenbroeck spijtig dat u uw reactie hebt verwijdert. Die vond ik ook interessant.
            Groeten
            Eric
            http://www.vijversenkoi.be

            Comment


            • #7
              Re: Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

              [MOD]
              Even verplaatst naar een gepaster forumdeel

              Comment


              • #8
                Re: Schermen juist plaatsen voor Photoshop CS 4

                efkkes terug opvissen.

                hoe splits je photoshop, lukt nie bij mij.


                ok 't is toch gelukt, en zo simpel gewoon verslepen naar 't 2de scherm
                Last edited by david_ve; 28 april 2009, 22:32.
                nikon stuff

                Comment

                Working...
                X