Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoge Veluwe info gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoge Veluwe info gevraagd

    Gezien de vele prachtige foto's die hier van de Hoge Veluwe geplaatst worden, ben ik van plan binnekort eens een trip daarnaartoe te plannen.
    Ik had echter van de regelmatige bezoekers van dit terrein graag wat informatie/tips gehad:

    1. Hoe gaat het juist in z'n werk? Je rijdt met je auto het park in en gaat dan ergens op de loer liggen? Of mag je niet van de wegen af?

    2. Wat met andere bezoekers? Ik wil voornamelijk dieren fotograferen, ik kan mij voorstellen dat je voor sommige dieren een geduldig een tijdje moet *stilletjes* moet wachten vooraleer je er te zien krijgt. Als er dan net een andere groep bezoekers langs komt, wordt het dier natuurlijk terug verjaagd...

    3. Is het de moeite dit in een dag te doen? Het is een enorm gebied en ik denk dat je nooit alles in 1 dag kan doen, hoelang gaan jullie er meestal naartoe?

    4. In verschillende posts heb ik gelezen dat sommige fotografen door hun arrogantie/onwetendheid de dieren in gevaar brengen (bitterballen aan vosjes voeren), en dat het park hier strenger op gaat controlleren. Ik neem aan de ik met mijn DSLR en wat lenzen toch het park zal inmogen? of is hiervoor speciale toelating vereist??

    Alvast bedankt voor jullie tips!!
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

  • #2
    Re: Hoge Veluwe info gevraagd

    Niemand???
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

    Comment


    • #3
      Re: Hoge Veluwe info gevraagd

      de veluwe is één van de weinige NP's waar je ongestoord van de paden mag afwijken.
      het is wel vrij groot, dus hoop ik dat je van kenners ter plaatse wat interessante info doorkrijgt.

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Hoge Veluwe info gevraagd

        al eens geGooglet op Hoge Veluwe, een wereld van informatie hoor.
        de wildcam is erg leuk trouwens.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Hoge Veluwe info gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          al eens geGooglet op Hoge Veluwe, een wereld van informatie hoor.
          de wildcam is erg leuk trouwens.
          grt,bouk.
          Ik heb gegoogeld hoor, zelfs voor dat ik deze topics startte.
          En heb ook een heleboel info gevonden.
          Maar niet op de vragen die ik hierboven stel
          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
          Foto-Alex

          Comment


          • #6
            Re: Hoge Veluwe info gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht

            3. Is het de moeite dit in een dag te doen? Het is een enorm gebied en ik denk dat je nooit alles in 1 dag kan doen, hoelang gaan jullie er meestal naartoe?

            !
            Enorm gebied?
            Je fietst er zo doorheen vriend....

            Comment

            Working...
            X