Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijzen 2e hands body's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijzen 2e hands body's

    Waarom vragen ze hier 2e hands meer dan de nieuwprijs?
    Als ik iets 2e hands verkoop kijk ik eerst eens wat de huidige nieuwprijs is.
    Een voorbeeld:
    Er staat een 40D body te koop voor 650 euro.
    Als je eens op het net kijkt vind je die body nieuw met garantie voor 649 euro.


    Wat is volgens jullie dan een eerlijke prijs voor iets 2e hands?
    2/3 nieuwprijs ? Zeker al de prijs -21% btw?

    mir
    Last edited by mir; 14 februari 2009, 18:31.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: prijzen 2e hands body's

    Waarschijnlijk uitgegaan van de betaalde prijs en niet van de huidige.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: prijzen 2e hands body's

      Bodies dalen altijd heel sterk en als je als early adopter meer dan 1000 EUR voor het toestel hebt betaald, wil je em na 2 jaar niet wegdoen voor 400 EUR ofzo.
      Je kan de verkoper erop wijzen dat em zoveel nieuw kost, maar sommigen zijn niet voor rede vatbaar, dan moet je je erbij neerleggen.

      Comment


      • #4
        Re: prijzen 2e hands body's

        Tja, ik veronderstel dat je soms al eens wordt achterhaald door de realiteit. Dat je denkt
        dat je body nog zoveel of zoveel waard is, omdat je er zelf een bepaald bedrag voor hebt
        neergeteld.
        Je kunt het maar proberen, hé.
        Een potentiële koper kan altijd even op het net gaan navlooien wat de aanbiedingen zoal
        zijn, en als je iets ziet dat nieuw nog duurder is dan het aangebodene tweedehands, valt
        er waarschijnlijk niet veel meer te doen dan eens je schouders op te halen. Of je kan de
        verkoper een pm sturen en daarin proberen om er uit te komen, of je grief uiteenzetten.
        Indien het toestel/lens/wat dan ook, in prima staat verkeerd, lijkt me 2/3 van de huidige
        aankoopprijs wel fair. Maar dat moet de verkoper eigenlijk zelf uitmaken.

        Comment


        • #5
          Re: prijzen 2e hands body's

          Voor een camerabody heb ik nog nooit veel teruggekregen, op lenzen verlies ik meestal niet zoveel als ik ze terug verkoop. Mijn 20D heb ik pas verkocht voor 200 euro, maar daarmee heb ik ook heel wat foto's gemaakt.

          De verkoper kan vragen wat hij (of zij) wil, als dat teveel is, dan ben je niet verplicht om die camera te kopen...
          Als de tweedehandsprijs ongeveer hetzelfde is dan de huidige nieuwprijs, dan koop je best een nieuw toestel.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: prijzen 2e hands body's

            Hier wil ik toch wel even op reageren.
            Ik snap dat je kritiek geeft op iemand die(te ?)veel vraagt maar ik vraag voor mijn 40D 480 euro en doe er dan nog 10 euro af voor je verplaatsingskosten.
            Dan stuur je me een bericht dat je het nog te veel vindt en de kamera pas in september nodig hebt.
            Wat wil je nu eigenlijk ?
            Dat ze de spullen tot aan je voordeur brengen en er dan ook nog geld bij krijgt.
            Als je dan die camera zo graag hebt koop hem dan nieuw en val de mensen niet lastig met je mierenneukerij.
            Sorry, mede BDers als ik negatief overkom maar dit moest ik toch even kwijt.
            Je hebt vraag en aanbod.
            Als je de prijs die gevraagd wordt niet wil betalen dan is dat je volste recht maar om dan hier de verkoper met de vinger te gaan wijzen vindt ik erover.

            groetjes
            Ronald
            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

            https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

            Comment


            • #7
              Re: prijzen 2e hands body's

              Dus als ik de 2/3 nieuwprijs neem kom ik aan 432 euro voor een 40D body 2e hands.
              Is dit voor beide partijen een eerlijke prijs?
              Ik heb nog nooit iets 2e hands gekocht maar vanwege het doel van deze body (eenmailg gebruik op reis) gaat mijn voorkeur uit naar 2e hands.

              @ digital hunter ik had het niet over jouw aanbieding.Kwam trouwens nog een body tegen op 2e hands.be voor 700 euro.Iedereen vraagt wat hij wil natuurlijk.
              En wat ik wil is een zo goedkoop mogelijke body,terwijl een verkoper uiteraard zoveel mogelijk wil
              Noem jij dat mierenneukerij ik noem dat onderhandelen.
              En dat jij graag van camera wisselt als een ander van ondergoed (staat regelmatig iets te koop van je) is je volste recht, maar dan moet je er ook tegen kunnen dat mensen een bod doen dat onder je verwachting zit.


              mir
              Last edited by mir; 14 februari 2009, 19:09.
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: prijzen 2e hands body's

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Waarom vragen ze hier 2e hands meer dan de nieuwprijs?
                Als ik iets 2e hands verkoop kijk ik eerst eens wat de huidige nieuwprijs is.
                Een voorbeeld:
                Er staat een 40D body te koop voor 650 euro.
                Als je eens op het net kijkt vind je die body nieuw met garantie voor 649 euro.


                Wat is volgens jullie dan een eerlijke prijs voor iets 2e hands?
                2/3 nieuwprijs ? Zeker al de prijs -21% btw?

                mir
                JIJ bepaalt wat JIJ betaald. Simpel. Maar er is geen regel.
                Onderhandel, en als het niet genoeg verschil is voor een nieuwe, koop je een nieuwe.
                Op interent zijn er ook dikwijls onrealistische nieuwprijzen, waar je nooit aan beleverd zal worden. Kijk naar kamera express, ik verdenk die gasten ervan, de laagste prijs te zetten op dingen die ze gewoon niet op stock hebben.
                Dus let ook daarmee op, het is niet allemaal zo rooskleurog als jij wil geloven.
                Overigens 40D is een speciaal geval. 50D krijgt veel negatieve kritiek, waardoor de tweedehands 40D net iets meer waard blijft. En zoals al gezegd, iemand die een 40D nieuw aan 1000 gekocht heeft, moet veel laten vallen aan 600 hé.
                Neem nu een 5D, op een gegeven ogenblik waren die gewoon aan het stijgen tweedehands, vraag en aanbod!

                Comment


                • #9
                  Re: prijzen 2e hands body's

                  Kopen en verkopen doe je tussen twee partijen. Als je niet tot een vergelijk komt, dan stopt het spelletje. Het forum heeft daar geen barst mee te maken.

                  Als je een aanbieding ziet waarvan de prijs je niet aanstaat, dan reageer je toch gewoon niet.

                  De aanbieder zal na een tijdje wel door hebben dat de gevraagde prijs niet realistisch was/is.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijzen 2e hands body's

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    @ digital hunter ik had het niet over jouw aanbieding.Kwam trouwens nog een body tegen op 2e hands.be voor 700 euro.Iedereen vraagt wat hij wil natuurlijk.
                    En wat ik wil is een zo goedkoop mogelijke body,terwijl een verkoper uiteraard zoveel mogelijk wil
                    Noem jij dat mierenneukerij ik noem dat onderhandelen.
                    En dat jij graag van camera wisselt als een ander van ondergoed (staat regelmatig iets te koop van je) is je volste recht, maar dan moet je er ook tegen kunnen dat mensen een bod doen dat onder je verwachting zit. mir
                    Dat vind ik nu net iets te persoonlijk worden. Je kunt bijvoorbeeld niet akkoord gaan met de prijs
                    die iemand vraagt, dat is natuurlijk je volste recht), maar om dan iemand te gaan verwijten dat hij
                    van camera verwisselt als een ander van ondergoed, vind ik not done

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijzen 2e hands body's

                      Aangezien het eerder over de prijs van 2de hands toestellen gaat en niet over technische specificaties past dit topic beter in het forum "algemeen"
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijzen 2e hands body's

                        Iedereen verklaarde me voor gek dat ik geld investeerde in een dure camera waar ik lang mee kon doen ipv een goedkope body en goede lenzen. Mijn lenzen zijn inmiddels bijna allemaal al wel een keer ingewisseld zonder al te veel verlies voor betere. De body heb ik nog steeds en voldoet nog uitstekend. Maw het is gewoon verstandiger (behalve dan in het geval van Mir) om een body te kopen waar je mee vooruit kunt. Bodies verliezen heel snel hun waarde, lenzen niet. Er komen ook steeds sneller vernieuwingen op de bodies waardoor ze snel uit het assortiment verdwijnen. Lenzen blijven vaak jaren in een assortiment staan.

                        Maar om op je vraag terug te komen. Het is inderdaad een kwestie van onderhandelen. Een camera die weinig clicks heeft, is meer waar dan 1 met een onnoemelijk hoeveelheid. Net als een auto met na 3 jaar 30.000 km op de teller meer waard is dan een auto met na 3 jaar 180.000 km op de teller. Een auto met een flinke deuk zal minder opleveren dan een puntgave van dezelfde leeftijd met dezelfde kilometerstand.

                        Gr. X.

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijzen 2e hands body's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                          Maar om op je vraag terug te komen. Het is inderdaad een kwestie van onderhandelen. Een camera die weinig clicks heeft, is meer waar dan 1 met een onnoemelijk hoeveelheid. Net als een auto met na 3 jaar 30.000 km op de teller meer waard is dan een auto met na 3 jaar 180.000 km op de teller. Een auto met een flinke deuk zal minder opleveren dan een puntgave van dezelfde leeftijd met dezelfde kilometerstand.

                          Gr. X.
                          Perfect uitgelegd Marion . . . dankje . . . je hebt me weeral wat typwerk gespaard
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: prijzen 2e hands body's

                            Dat zijn allemaal factoren die meetellen natuurlijk.
                            Ik zal wel iets vinden he heb nog tijd.
                            Ik ben van mijn 20D nog steeds tevreden,heb op reis enkel een 2e body nodig om niet steeds van lens te moeten wisselen tijdens een safari (= luxe probleem ik weet het) :-)

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: prijzen 2e hands body's

                              Mir,ik vindt gewoon dat je iemand niet op een publiek forum aanvalt terwijl de man in kestie zich niet kan verdedigen.
                              Ik vondt dat ik het voor die persoon even moest opnemen.
                              Je weet nooit wat de reden is waarom iemand iets verkoopt.
                              Mischien heeft die persoon wel 3 wolkjes van kindjes die hij met moeite kan blijven voeden (dankzij de zogenaamde krisis)en verkoopt hij daarvoor zijn camera.
                              Dan mag hij voor mij zoveel vragen als hij wil
                              Ik weet dat je het niet over mijn aanbieding hebt,maar dat doet er niet toe.
                              Trouwens hoe vaak ik van camera en/of lens verwissel gaat niemand ook maar iets aan.
                              Je kan me toch niet verwijten dat ik voor mezelf alleen maar het beste wil,wel?
                              Ik heb heel hard gewerkt en gespaart voor mijn uitrusting dus waar zou ik mij moeten voor verantwoorden.
                              Sinds mijn aankoop van de 500mm ben ik bijna waar ik wil zijn met mijn uitrusting.
                              Ik ga me nu de 50D nog aanschaffen en dan :
                              Zet ik de lenzen die elkaar te veel overlappen te koop.
                              Tenmiste als ik van U nog mag,hé.
                              Want je verdraagt het blijkbaar niet goed dat iemand anders ook plezier kan hebben aan zijn hobby.
                              Enfin,
                              ik heb mijn ei kunnen leggen en ga je veel geluk wensen met je zoektocht naar je 40D
                              Het laatste dat ik wil is dat dit uit de hand loopt.
                              Het zou heel jammer zijn voor de mensen die elke dag héél hard hun best doen om dit knappe forum draaiende te houden.
                              Waarvoor mijn dank en respekt
                              Dit mag ook wel eens gezegd worden.
                              Mvg.

                              Ronald
                              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                              Comment

                              Working...
                              X