Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bathing In Bokeh

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bathing In Bokeh

    Eentje met een extreme Bokeh...







    EXIF:

    ISO 400
    200mm
    f/1.8
    1/2000sec



    Smakelijk...
    CANON Inc. Made In Japan

  • #2
    Re: Bathing In Bokeh

    Heerlijk.

    Model komt me bekend voor

    Comment


    • #3
      Re: Bathing In Bokeh

      Diafragma wijd open,iso verhoogd naar 400,en een sluitertijd om een raceauto / vliegtuig in beweging mee te bevriezen.

      Was je soms bang dat ze heel snel zou knipperen?


      Slechte compositie (nietszeggende muur) en effect wat mij betreft.
      Of misschien wat toepasselijker een "wazige" foto.

      Comment


      • #4
        Re: Bathing In Bokeh

        vind dit best een goede foto.goed model ook,en de muur tja,die zeggen meestal niet veel hé!!

        Comment


        • #5
          Re: Bathing In Bokeh

          Mooi bokeh heeft die lens
          Ik snap alleen niet waar jij een lens haalt van 200 mm met een grootste diafragma van 1.8 Bestaat zoiets dan ? Ik heb dat nog nergens gezien. Waar verkopen ze zulke lenzen ???
          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

          Comment


          • #6
            Re: Bathing In Bokeh

            Inderdaad waanzinnige sluitertijd
            Iso 100 was toch nog 1/500ste? Maar idd, met zo'n DsII maakt iso 100 of 400 niet veel uit.
            Foto mocht zwartwit voor mij.

            Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
            Mooi bokeh heeft die lens
            Ik snap alleen niet waar jij een lens haalt van 200 mm met een grootste diafragma van 1.8 Bestaat zoiets dan ? Ik heb dat nog nergens gezien. Waar verkopen ze zulke lenzen ???
            Hier

            Comment


            • #7
              Re: Bathing In Bokeh

              Erg mooi, wat een sfeer wordt hier gecreeerd!

              Comment


              • #8
                Re: Bathing In Bokeh

                Hoewel ik een fan ben van flinterdunne bokes stoort het linkse van de foto me een beetje wegens te wazig. Ik heb liever in zo'n foto dat je structuur van de achtergrond blijft herkennen.

                Daarbuiten wel een mooi portret.

                Die lens is wel fenomenaal scherp op 1.8
                Jeroen

                Comment


                • #9
                  Re: Bathing In Bokeh

                  Een mooi model, maar van een bokeh is hier helemaal geen sprake.

                  Er is nog één begrip dat onlosmakelijk met het diafragma is verbonden, en dat is bokeh. Een raar woord, maar het is japanees, en dan mag dat. Met bokeh bedoelt men de harmonie van het onscherp afgebeeld gedeelte (alles wat dus buiten de dieptescherpte valt). Doorgaans geldt dat het bokeh fraaier is als het diafragma uit meer lamellen (sluiterbladen) is samengesteld. Zes lamellen zijn dan minder goed dan acht of tien. Bij minder lamellen worden verstrooiingscirkels niet als echte cirkels afgebeeld, maar als veelhoeken. En dat geeft een grof effect. De meeste spiegelobjectieven zijn gekend voor hun zeer matig bokeh.
                  De wazigheid eist alle aandacht op. Voor mij totaal misplaatst.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bathing In Bokeh

                    Mag ik me hier vragen bij stellen?
                    Ik heb niet de indruk dat het hier om een optisch bokeh gaat, maar om een blur. Om te beginnen klopt de 2/3 regel niet (scherpstellingszone): als op de ogen is scherpgesteld, moet de zone achter het hoofd nog tweemaal zoveel scherpte bieden als ervoor. Hier is het bijna omgekeerd.

                    Het verloop is ook niet gelijkmatig.

                    Ook de lens doet vragen rijzen. Waar heb je die vandaan gehaald?

                    Mooie foto, daar niet van, maar ik had ze zwaar gecropt. Zullen we maar zeggen: "lang leve Photoshop?"
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bathing In Bokeh

                      Even verduidelijken...

                      *met uitzondering van de kleurtoon GEEN manipulatie met Photoshop.
                      CANON Inc. Made In Japan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bathing In Bokeh

                        Der is toch een 200mm prime met f1.8? Of ik zit er zwaar naast

                        Btw, ik vind hier de aandacht juist goed naar het model gaan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bathing In Bokeh

                          Voor wat het waard is : ik vind dit gewoon PRACHTIG in alle opzichten
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bathing In Bokeh

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                            Ook de lens doet vragen rijzen. Waar heb je die vandaan gehaald?
                            Slecht geslapen ? Waar die lens vandaan komt doet er toch niet toe zeker ? Als je er echt ook eentje wil kijk dan eens in aangeboden hier
                            De foto zelf, een mooie met een boterzachte achtergrondonscherpte, eigen aan deze fantastische lens , persoonlijk zou ik de dof net ietsjes groter hebben gehouden.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bathing In Bokeh

                              Knappe foto
                              Proficiat met je "Hof" :
                              Canon-fan
                              www.photographypace.be
                              blog

                              Comment

                              Working...
                              X