Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto´s bedrijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto´s bedrijf

    Hey, ik start dit topic hier omdat ik graag enkele tips van jullie had gehad

    Vrienden van ons hebben een bedrijf (vleesverwerking) en omdat zij al veel voor ons gedaan hebben enzo, vroegen ze of ik soms eens tijd had om enkele foto´s in het bedrijf te gaan nemen. Ik doe dat gewoon als vriendendienst maar ik wil het wel goed doen. Daarom vroeg ik me af of hier mensen waren die ervaring hebben met dat soort fotowerk en of er tips zijn? Dingen waar ik op moet letten? Composities waar ik zeker aan moet denken? Ik verwacht me alvast aan TL-lampen en ja, verder weet ik het niet echt zo.
    Ik mag wel overal in het bedrijf maar ik weet niet goed waar ik me aan moet verwachten.
    Mijn materiaal: Canon 350d, Canon 50 mm f1.8 II, Canon 70-200 mm f4.0 L USM, Sigma 10-20 mm f4-5.6 EX DC HSM, Tamron 28-75 f2.8 XR DI LD-IF + Canon Speedlite 430 EX
    Alvast bedankt!
    http://blackletterday.wordpress.com

  • #2
    Re: Foto´s bedrijf

    dit heb ik enkele maanden geleden zelf gedaan voor mijn bedrijf (nou ja, het bedrijf waar ik werk) voor een nieuwe folder.
    mijn idee: veel variatie, enkele overzicht foto's van een productie afdeling, detail foto's van de producten (spelen met de dof). géén flits maar alles van statief met aanwezig licht. met lange sluitertijd beweging laten zien (dynamisch bedrijf). Foto's van werkende en vrolijke mensen doen het meestal ook wel goed. Probeer de sfeer van het bedrijf vast te leggen. daar zijn geen regeltjes of tips voor behalve: goed "observeren" (is iets anders dan kijken) en vooraf de tijd nemen om rond te lopen en het bedrijf een beetje te leren kennen. eigenlijk zoals met model fotografie: praat met de mensen en probeer er achter te komen wat ze zelf willen. dit doe je niet efkes op een vrij uurtje.

    Veel succes.
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto´s bedrijf

      Vrienden van ons hebben een bedrijf (vleesverwerking) en omdat zij al veel voor ons gedaan hebben enzo
      pensen en compote?

      Ik zou een klein trapladdertje meenemen, dan kan je af en toe een foto vanuit een hoger standpunt nemen, kan interessant zijn voor de compositie, dan kijk je boven de machinerie uit die anders soms in de weg staat.

      witbalans op TL zetten indien nodig, controleren op je schermpje en eventueel aanpassen.

      Comment


      • #4
        Re: Foto´s bedrijf

        Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
        dit heb ik enkele maanden geleden zelf gedaan voor mijn bedrijf (nou ja, het bedrijf waar ik werk) voor een nieuwe folder.
        mijn idee: veel variatie, enkele overzicht foto's van een productie afdeling, detail foto's van de producten (spelen met de dof). géén flits maar alles van statief met aanwezig licht. met lange sluitertijd beweging laten zien (dynamisch bedrijf). Foto's van werkende en vrolijke mensen doen het meestal ook wel goed. Probeer de sfeer van het bedrijf vast te leggen. daar zijn geen regeltjes of tips voor behalve: goed "observeren" (is iets anders dan kijken) en vooraf de tijd nemen om rond te lopen en het bedrijf een beetje te leren kennen. eigenlijk zoals met model fotografie: praat met de mensen en probeer er achter te komen wat ze zelf willen. dit doe je niet efkes op een vrij uurtje.

        Veel succes.
        Awel... ik kan 't niet beter samenvatten.

        Wat de witbalans betreft... maak gewoon een paar testfoto's. TL-licht is er in 30 soorten en witbalans op TL is vaak niet juist. Kunstlicht is vaak accurater. Automatisch zit er meestal ook niet ver naast. Eventueel handmatig instellen of werken met de grijskaart.

        Comment


        • #5
          Re: Foto´s bedrijf

          Bedankt voor de reacties! Zeker die met dat statief en de lange sluitertijd, had ik eerlijk gezegd zelf nog niet aan gedacht, wil ik zeker wel eens uitproberen.
          http://blackletterday.wordpress.com

          Comment

          Working...
          X