Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

    een voordeel van kleine kinderen... de dag na t concert vroeg wakker...om foto's te bekijken en te bewerken

    gisteren een goed intiem concertje gedaan in Kortrijk van Selah Sue, enkel rood frontlicht, dus hier resoluut gekozen voor Z/W.. (uitgenome spiegelfoto)

    De foto's zijn genomen met D700 + nikkor 24-70mm 2.8
    de meeste op 2.8 , ISO 2500-3200







    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

    Bwah... rood frontlicht... een nachtmerrie... de reden waarom ik dit optreden links liet liggen. 't Was in een winkel, niet?

    Knappe platen, voorkeur voor 2 en 3... mooie lach in die derde en de kleur en compositie maken de tweede heel appart...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

      ik ga voor de tweede omdat dit een uitzonderlijke compositie is, heel knap!
      knappe omzettingen ook
      WWW.JOPIX.BE
      Just one click away...

      Comment


      • #4
        Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

        Een 'slechte' z/w bewerking. Dat komt omdat het rode kanaal gebruikt wordt, en met rood licht levert dat deze vlakke plaatjes op. Probeer eens wat meer met de blauwe en groene kanalen te mengen. Zeker weten dat het betere resultaten op zal leveren.
        De tweede is prachtig.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #5
          Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

          Ook hier voorkeur voor de tweede, misschien eens proberen om dat hangende snoer weg te shoppen. Selah Sue
          Eric Van Aerschot BD0730BE

          Comment


          • #6
            Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

            Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
            Een 'slechte' z/w bewerking. Dat komt omdat het rode kanaal gebruikt wordt, en met rood licht levert dat deze vlakke plaatjes op. Probeer eens wat meer met de blauwe en groene kanalen te mengen. Zeker weten dat het betere resultaten op zal leveren.
            De tweede is prachtig.
            deze moet je me wel nader verklaren, bij het uitschakelen van rood, krijg ik dezelfde resultaten. bij heel wat foto's had ik idd last van "vervlakking" van het rode licht, maar ik dacht net niet bij deze, my 2 cents..
            nu ik gebruik graag high contrast bij mijn z/witjes, ik zie bij jou foto's net het omgekeerde, kwestie van smaak? ik vind dat zwart/wit effectief zwart wit dient te zijn en niet grijs.. wederom kwestie van smaak
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #7
              Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

              Nummer 2, zeker weten.. ik vind de omzettingen naar ZW ook niet echt geslaagd, veel gevoel van de foto is verdwenen.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Nummer 2, zeker weten.. ik vind de omzettingen naar ZW ook niet echt geslaagd, veel gevoel van de foto is verdwenen.
                Ook favoriet van grijs ipv zwart/wit ?
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                  Ook favoriet van grijs ipv zwart/wit ?
                  Neen, ben sowieso geen fan van zwart/wit

                  Die tweede vind ik subliem qua pose...
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

                    Vind de omzetting niet sterk eerlijk gezegd maar het is ook een kunst vind ik. De compos daarintegen zijn sober en niet echt boeiend met de tweede als beter resultaat. En daar vind ik weer dat de kleuren niet echt geslaagd zijn. Kadreding van de schuine shot zou wat centraler gemogen hebben want de loshangende kabel stoort wel omdat een kabel normaal recht naar beneden hangt en niet scheef...
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

                      Nog eens bekeken op een gekalibreerde monitor:

                      Nummer 1 en nummer 2, nummer 3 iets minder.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

                        bedankt iedereen voor jullie comments zowel pos als neg !!

                        feit is ;
                        - smaken verschillen sterk !
                        - het "volg-gedrag" slaat ook toe op BD
                        - het belangrijkst = dat je zelf content bent daar gaat het vgls mij allemaal om
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

                          Tweede is, mijn inziens, artistiek gezien een juweeltje

                          Comment


                          • #14
                            Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                            feit is ;
                            - smaken verschillen sterk !
                            - het "volg-gedrag" slaat ook toe op BD
                            - het belangrijkst = dat je zelf content bent daar gaat het vgls mij allemaal om
                            Volledig eens met jouw laatste opmerking... als ik minder positieve reacties krijg, kijk ik even op die manier naar mijn foto's... soms zijn de reacties terecht en dan leer je er iets uit, soms vind ik ze niet terecht en dan denk ik gelukkig ook dat smaken verschillen... Belangrijkste is inderdaad om zelf tevreden te zijn...
                            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                            Comment


                            • #15
                              Re: Selah Sue @ Baker Street (Kortrijk)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                              Volledig eens met jouw laatste opmerking... als ik minder positieve reacties krijg, kijk ik even op die manier naar mijn foto's... soms zijn de reacties terecht en dan leer je er iets uit, soms vind ik ze niet terecht en dan denk ik gelukkig ook dat smaken verschillen... Belangrijkste is inderdaad om zelf tevreden te zijn...
                              kon het niet beter zeggen
                              Photography helps people to see
                              -Berenice Abbott-
                              BD1050BE

                              Comment

                              Working...
                              X