Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldscherm , Monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldscherm , Monitor

    Hallo allemaal,

    nu zul je denken daar heb je er weer 1 die wil weten welk beeldscherm ze moet gaan gebruiken
    Ben al een aantal dagen aan het zoeken lezen kijken maar weet je kom er gewoon niet uit.
    Kijk als we beginnen met de Dell.
    Ik heb nu ook een Dell beeldscherm maar daar word je echt niet vrolijk van kleuren op dit scherm is ook niet de kleur die ik uit de printer krijg (epson R2880) houdt daar altijd rekenschap mee dus tja Dell moet ik die dan nog wel een keer proberen (is al wel een oudje 19 inch en een normale tft)

    dan heb je NEC.
    komen met een nieuwe op de markt maar die is 16ms is dat dan wel de juiste die je wilt hebben.

    Eizo
    Eizo hierin heb je ook veel verschillen oke zonder hardware kalibratie maar volgens mij kan je daar wel zonder en invensteren in een kalibrator.

    Wat wil ik uitgeven het liefst niet zo veel natuurlijk maar ben bereid voor de ultieme beeldscherm wel wat meer uit te geven. laten we zeggen dat ik begin met tot 800 euro!!!

    Er zijn er zoveel help ik weet het nu echt niet meer

  • #2
    Re: Beeldscherm , Monitor

    Ga eens in de winkel kijken.

    Comment


    • #3
      Re: Beeldscherm , Monitor

      Marco,

      dat is het probleem waar ik woon zit niet een winkel waar ik ze zo maar even kan gaan bekijken moet ik drie uur voor rijden

      Comment


      • #4
        Re: Beeldscherm , Monitor

        Ik heb net dezelfde zoektocht achter de rug en heb een Samsung T220P besteld.

        Er zal bij elk merk wel iets goeds te vinden zijn. Ik heb in elk geval naar voldoende resolutie gezocht, en van mijn vorige Samsung-scherm was ik tevreden; vandaar mijn keuze...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Beeldscherm , Monitor

          Ik heb deze ; http://www.prad.de/new/monitore/test...p-lp2275w.html

          Tot nu toe zeer tevreden van !! Zonder callibratie voor de moment...
          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

          Comment


          • #6
            Re: Beeldscherm , Monitor

            Hallo hier ben ik dan weer

            heb inmiddels een beelscherm aangeschaft het is een Eizo cg222
            moet erg wennen aan de veel lichtere scherm maar gaaf is hij nu al
            had een high key foto die ik nog wat bijgewerkt had en mijn oude scherm gaf overal evenveel wit aan maar met deze tjonge wat nog een kleurverschil.
            Dus tot nu toe heel blij heb echter wel een probleem en dat is onderstaand ik heb namelijk het beelscherm gecalibreed en onderstaande komt bij elke foto die ik open te staan.

            embedded profile mismatch
            en dan eronder de keuze wat ik ermee wil doen

            is dit op te lossen in 1 keer

            bedankt alvast
            Last edited by monique12; 8 februari 2009, 19:58.

            Comment


            • #7
              Re: Beeldscherm , Monitor

              Misschien ergens een sticky maken waarbij de laatste nieuwe monitoren gepost worden ?

              Mijn bijdrage:

              It seems that the name of Eizo needs no introduction, as the Japanese company is well known worldwide for its high-quality monitors professi...

              Comment


              • #8
                Re: Beeldscherm , Monitor

                dat is het probleem waar ik woon zit niet een winkel waar ik ze zo maar even kan gaan bekijken moet ik drie uur voor rijden
                Woon je in de Far West?

                Comment


                • #9
                  Re: Beeldscherm , Monitor

                  Heb me onlangs ook een Dell monitor aangeschaft.

                  Een Dell 2709w Ultrasharp A02.
                  Ik ben er super tevreden over.
                  Niet goedkoop maar goedkoper dan bij dell zelf.



                  Tot op heden nog niet gecalibreerd omdat mijn calibratietoestel vista niet ondersteund.
                  Maar ben tevreden over de kleuren en contrast.
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beeldscherm , Monitor

                    Halo Monique,

                    ik heb een Eizo (HD2441W) beeldscherm en een r2880 printer. De prints zijn van zeer goede kwaliteit maar een stuk minder bright dan op het scherm.

                    Nu weet ik wel dat het bijna altijd lichter is op het scherm aangezien een LCD een backlightprincipe is. Het beeldscherm is gekalibreerd en ik laat de kleuren door photoshop of Lightroom beheren en pas de profielen toe van de papier-leveranciers zoals Epson of Ilford.

                    Wat zijn inmiddels jouw ervaringen? Zijn je prints nog steeds een stuk donkerder of zijn ze nu acceptabel lichter?

                    Ik hoor/lees het graag van je.
                    I
                    Weet iemand een oplossing

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beeldscherm , Monitor

                      @ Monique

                      De foutmelding die je krijgt is vermoed ik in Photoshop? Zo ja, dan lijkt het me dat het kleurprofiel dat in je Photoshop werkruimte ingesteld staat niet hetzelfde is als dat van de foto die je opent. Welk profiel je best instelt in Photoshop is een andere discussie waar ik me niet aan waag, ik kan je enkel zeggen dat die bij mij op adobe RGB staat...

                      Hopelijk heb je hier wat aan...
                      www.135mm.be
                      @135mm_leuven
                      info@135mm.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beeldscherm , Monitor

                        Het was inderdaad zo dat in PS het kleurprofiel stond op sRGB en de foto die via Lightroom was geëxporteerd in de kleurruimte ProfotoRGB.
                        Na omzetting naar Profoto RGB in PS zag de foto in het voorbeeld van de printersoftware er net zo uit als de foto op het beeldscherm.

                        Helaas is de afdruk toch minder helder dan het beeldscherm maar al wel beter als de eerste foto.
                        Zou het toch aan het LCD backlightprincipe liggen tov het opvallend licht op de afdruk?

                        Comment

                        Working...
                        X