Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harry 'Kat' Even aangepast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harry 'Kat' Even aangepast

    De laatste tijd is het zodanig koud dat ik de kans niet echt meer heb om modellen te trekken dus hou ik me wat bezig met dieren te trekken

    Met deze post ik hier snel eens wat ik heb:









    Groetjes
    Last edited by Tjele; 6 februari 2009, 11:41.
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

  • #2
    Re: Harry 'Kat'

    Zou ze in ieder geval wat groter posten 900x600 en wat meer aandacht schenken aan de achtergrond, deze trekt in de eerste twee foto's teveel de aandacht weg van het onderwerp, foto 3 hoort voor mij niet thuis in showcase
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: Harry 'Kat'

      Met deze wat aangepast..

      Ik vind de reactie zeker goed, maar ik focuste me niet echt op de achtergrond, met een dier is dat zeer moeilijk.. Het is meer een gelukte snapshot als ik het zo mag noemen..
      Ik vond ze wel iets hebben om in de Showcase te zetten.

      Hopelijk is het nu beter? 900 langste zijde
      Yannick Desmet 2021
      yannickdesmet.com

      Comment


      • #4
        Re: Harry 'Kat'

        zoooooo lief ben dan ook een kattemens

        goed: de foto's...eerste heel mooie uitdrukking van de poes, beetje spijtig van de achtergrond maar je kon moeilijk je poes opnemen en ergens anders plaatsen (dan had je een heel anderen 'snoet'uitdrukking gehad van harry...

        de 2e lijkt er mij iets fout aan de kleuren, zeker als je ze beetje vergelijkt met de eerste foto (eens vragen aan iemand die het kan weten hoe dit komt????) ik ben nog niet zo technisch op dat vlak...de witbalans niet juist???))

        de derde...prachtig, mag zo op een postkaartje van mij...ik had op het eerste gezicht de neiging om het scherptepunt liever ergens anders te zien (nu ligt het op dat nageltje van de deur) maar bij nader inzien vind ik het goed zoals het is...nu kijk je eerst naar dat nageltje, dan volgt je oog het witte pootje om dan naar boven te gaan naar de snoet van harry...een foto die voor mij werkt

        Comment


        • #5
          Re: Harry 'Kat' Even aangepast

          Daarom heb ik van die derde foto veranderd.. Het is ongeveer dezelfde maar dan meer scherpgesteld op zijn ogen. Al dat het echt moeilijk was door die net.

          Kwa kleuren vond ik die tweede 'die nu eerst sta' heel goed, de witbalans is idd niet juist, maar het teveel rood erin doet me toch nog dat ietsje meerwaarde aan.

          De andere is dan wel weer juist kwa kleuren en de pose is ook anders. Hopelijk heeft iemand ook hetzelfde gevoel over die nu eerste foto..


          grtjs
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

          Comment


          • #6
            Re: Harry 'Kat' Even aangepast

            Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
            Zou in ieder geval wat meer aandacht schenken aan de achtergrond, deze trekt in de eerste twee foto's teveel de aandacht weg van het onderwerp, foto 3 hoort voor mij niet thuis in showcase
            Ik volg volledig. Ik vind ze persoonlijk ook niet echt showcasewaardig.
            De houding van de kat in foto 1 en 2 is misschien wel leuk, de achtergrond is dat niet en dat stoort mij toch wel wat moet ik zeggen...
            Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
            Met deze wat aangepast..

            Ik vind de reactie zeker goed, maar ik focuste me niet echt op de achtergrond, met een dier is dat zeer moeilijk.. Het is meer een gelukte snapshot als ik het zo mag noemen..
            Ik vond ze wel iets hebben om in de Showcase te zetten.
            Ik weet wat het is om dieren te fotograferen, maar ik moet toegeven dat ik geen foto maak van een dier als ik zie dat de achtergrond op niets trekt...
            De achtergrond van een foto mààkt dikwijls de foto.
            Probeer daar op te letten en je foto's zullen een pak verbeteren volgens mij
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: Harry 'Kat' Even aangepast

              Als ik modellen trek let ik er meer op omdat modellen ook kunnen luisteren.. Deze kat heeft zijn eigen willetje, ik was al zeer blij dat ik zover kon
              De meeste tijd loopt hij weg omdat hij weet dat er een flits zal afgaan..
              Daarom kijk ik niet zozeer naar de achtergrond..
              Moest ik dat doen, ik zou denkek geen schone foto kunnen trekken want mijn huis is niet een al te mooi achtergrond

              Maar ik vind het commentaar eerlijk. geen problemen mee.

              Ik zal de volgende keer voor jullie er dubbel op letten
              Yannick Desmet 2021
              yannickdesmet.com

              Comment


              • #8
                Re: Harry 'Kat' Even aangepast

                Ik vind de foto's zeer mooi, qua achtergrond, een dier leg je meestal vast in zijn natuurlijke omgeving en voor een huiskat is dat ... juist ja. Enfin, voor de kat zelf vast te leggen is nummer 1 mijn absolute favoriet en voor het 'prentje' nummer 3 (misschien nog wel iets oplichten bovenaan). Ik dacht toen ik naar beneden scrollde eerst een 'craquelure' effect te zien Nummer 2 is mijn insziens 'gewoontjes'.

                Comment


                • #9
                  Re: Harry 'Kat' Even aangepast

                  hey...die eerste foto is weg bij mij...nu staan er 2 dezelfde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Harry 'Kat' Even aangepast

                    de pootjes, de snoetjes, de kleuren en de poses, heerlijke kattenfotografie.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Harry 'Kat' Even aangepast

                      Oorspronkelijk geplaatst door mirs Bekijk bericht
                      hey...die eerste foto is weg bij mij...nu staan er 2 dezelfde
                      Mss eens refreshen? Ik had het ook de eerste twee keer :s maar het is nu in orde. Ik heb ze op dezelfde site gezet met dezelfde naam, mss daardoor wat verwarring ontstaan.. door die temporary files.

                      En bouk, dankuwel toch ene goeie reactie
                      Ik had nog zitten denken daarstraks over wat jullie zeiden over de achtergrond, wel ik zou zeggen probeer dat maar eens, me dunkt ga je lang mogen wachten tot je deze poses krijg toch zeker met deze kat..

                      Grts
                      Yannick Desmet 2021
                      yannickdesmet.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Harry 'Kat' Even aangepast

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                        Ik had nog zitten denken daarstraks over wat jullie zeiden over de achtergrond, wel ik zou zeggen probeer dat maar eens, me dunkt ga je lang mogen wachten tot je deze poses krijg toch zeker met deze kat..

                        Grts
                        Ik wil niet ambetant doen zenne, maar een huiskat kun je nog altijd gewoon oppakken en zetten waar je wilt hé, iets wat je met wilde dieren niet kunt...
                        Geduld is een schone deugd
                        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                        Comment


                        • #13
                          Re: Harry 'Kat' Even aangepast

                          Idd maar ge kunt moeilijk een mooi huis toveren é lol
                          Yannick Desmet 2021
                          yannickdesmet.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Harry 'Kat' Even aangepast

                            Ja, de achtergrond stoort een beetje, en toch vind ik dit leuke beelden van een leuk beestje. Een huiskat, ja, het woord zegt het zelf, dus waarom niet in huis? De derde vind ik dan weer zonder twijfel de beste van de reeks, echt een mooie!
                            "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                            website fotoblog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Harry 'Kat' Even aangepast

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                              Ik wil niet ambetant doen zenne, maar een huiskat kun je nog altijd gewoon oppakken en zetten waar je wilt hé, iets wat je met wilde dieren niet kunt...
                              je doet je naam geen eer aan hoor(Hellcat), heb hier zelf drie (huis)katten en inderdaad die kan je neer zetten waar je wil alleen.............ze blijven niet zitten!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X