Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

    Ik weet niet als dit hier juist staat, maar ik doe een poging.

    De situatie:
    Ik wil een Panasonic fz28 kopen. Bij Konijnenberg kost hij €279,62 en bij Vandenborre €369,00. Aangezien Konijnenberg aan de andere kant van het land is, heb ik mooi de aanbieding afgeprint en meegenomen naar Vandenborre.
    Daar aangekomen heb ik het getoond aan de (vriendelijke) verkoopster, deze ging het vragen aan de gerant. De gerant liet het niet toe omdat konijnenberg geen winkel is, maar een afhaalpunt. Mijn woord volstond niet, dus ik terug naar huis, de hele beschrijving en foto's afgeprint en terug naar Vandenborre waar ik het voorlegde. De gerant bekeek het en heeft een paar keer getelefoneerd. De beslissing was een grote NEE, andere garantievoorwaarden en het toestel was niet in voorraad bij Konijnenberg.
    Wat van mijn tak staan maken hielp dus niet.

    *Pauze*

    Toen ben ik weer naar huis gegaan en direct naar Konijnenberg gebeld, het toestel was WEL in voorraad. Daarna heb ik gebeld naar een andere Vandenborre, deze gaf direct toe dat onder extreme prijsverschillen het kan dat je de laagste prijs niet betaalt, maar ze wel een geste willen doen.
    Toen heb ik naar de klantendienst gebeld, met als resultaat: daar kan ik niet bij helpen, de gerant beslist daar over (terwijl deze zegt dat de "aan- of verkoopsdirecteur daar over beslist), en dat men het prijsverschil nooit vantevoren aftrekt.

    Wat kan ik doen
    Ik wil wel naar een echte fotozaak gaan, maar kan het me niet permiteren, we hebben net een huis gekocht
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

    Je zegt dat Konijnenberg aan de andere kant van het land is.

    Wel dit zijn de voorwaarden van Vandenborre:
    Artikel 2 : De garantie van de laagste prijs

    Vanden Borre garandeert u het hele jaar door de laagste prijs. Indien u desondanks hetzelfde toestel, nieuw en onmiddellijk beschikbaar met een goedkoper geafficheerde prijs, elders vindt (met dezelfde waarborg- en servicevoorwaarden, binnen de 30 dagen na aankoop en in een straal van 20 km rond uw Vanden Borre winkel in een fysiek verkooppunt in België), dan betaalt Vanden Borre u het verschil terug. U vraagt gewoon een terugbetalingsbon in uw Vanden Borre winkel en u stuurt deze ingevuld terug naar de Vanden Borre Klantendienst, Huysmanslaan 107, 1651 Lot. Deze bon kan u ook invullen via onze website (www.vandenborre.be). Vanden Borre vergoedt het verschil onder de vorm van een aankoopbon of door terugbetaling op uw bankrekening. Deze garantie is niet van toepassing op verkopen tijdens de soldenperiode en prijswijzigingen ingevolge een aanpassing van BTW-tarieven of de wet op de handelspraktijken. De laagste prijsgarantie geldt niet voor prijzen geafficheerd op websites.
    bron: http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Page72.vdb?Id=1
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

      Inderdaad, maar in een straal van 20km daar heb je ook een vandenborre, en dat telt ook.
      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

      Comment


      • #4
        Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

        Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
        Inderdaad, maar in een straal van 20km daar heb je ook een vandenborre, en dat telt ook.
        Dat telt inderdaad ook als je in die Vandenborre gaat kopen die in de straal van 20km ligt.
        De voorwaarden gelden niet als je in een andere Vandenborre gaat kopen die buiten die straal van 20km ligt.
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

          Die garantie is gewoon een marketing stunt ... en stelt dus NIETS voor !

          Ik heb het voor de fun tot met een advocaat toe aangepakt (is toch familie dus kostte niets) en noppes hoor.

          Een gps toestel bij Pixmania gezien voor 269 Euro, zelfde unit stond 399 Euro bij Vandenborre, dus ikke ook met heel de printout en hun 'garantie' naar de winkel ... hun antwoord was heel simpel : pixmania is geen winkel ...
          Mooi niet dus, er is wel degelijk een winkel in Brussel, dus dat pakte al niet, verkoper werd een beetje bleek ondertussen, belt met de verantwoordelijke ... die geloofde de prijs niet .

          Hij dus op internet nagekeken, prijs klopte wel degelijk ... , die verantwoordelijke belt de aankoopdienst van Vandenborre : de volgende uitvlucht : "jamaar meneer, dat is minder dan onze aankoopprijs, en dat mogen we niet doen, maar ik kan een geste doen ... hij deed er 50 Euro af .

          Ikke dus mijn advocaat erbij gehaald (ik wist dat ze zoiets zouden lappen, dus ik had hem al meegenomen ) ... moet je de garantie eens goed nalezen : "als je NA aankoop binnen een straal van 20km binnen de winkel waar je het goed hebt aangekocht hetzelfde artikel goedkoper vindt betalen ze je het verschil terug !?!?" dus je bent zowieso in 't zak gezet dan.

          Daarna was het ook nog : jamaar wij geven een betere service en 2 jaar garantie ... tuurlijk, als ie kapot is sturen ze hem ook maar op, net zoals al de andere winkels, en vermits ik dan de gps maar in Brussel bij Pixmania ben gaan ophalen moeten die ook 2 jaar garantie geven want je hebt het toestel in België gekocht (niet als je laat leveren, want dan komt het uit Frankrijk, dan gelden de Franse regels let hiermee op bij Pixmania)

          We hebben er achteraf eens goed mee gelachen over een pint ... Vandenborre, laat me niet lachen

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Die garantie is gewoon een marketing stunt ... en stelt dus NIETS voor !

            Ik heb het voor de fun tot met een advocaat toe aangepakt (is toch familie dus kostte niets) en noppes hoor.

            Een gps toestel bij Pixmania gezien voor 269 Euro, zelfde unit stond 399 Euro bij Vandenborre, dus ikke ook met heel de printout en hun 'garantie' naar de winkel ... hun antwoord was heel simpel : pixmania is geen winkel ...
            Mooi niet dus, er is wel degelijk een winkel in Brussel, dus dat pakte al niet, verkoper werd een beetje bleek ondertussen, belt met de verantwoordelijke ... die geloofde de prijs niet .

            Hij dus op internet nagekeken, prijs klopte wel degelijk ... , die verantwoordelijke belt de aankoopdienst van Vandenborre : de volgende uitvlucht : "jamaar meneer, dat is minder dan onze aankoopprijs, en dat mogen we niet doen, maar ik kan een geste doen ... hij deed er 50 Euro af .

            Ikke dus mijn advocaat erbij gehaald (ik wist dat ze zoiets zouden lappen, dus ik had hem al meegenomen ) ... moet je de garantie eens goed nalezen : "als je NA aankoop binnen een straal van 20km binnen de winkel waar je het goed hebt aangekocht hetzelfde artikel goedkoper vindt betalen ze je het verschil terug !?!?" dus je bent zowieso in 't zak gezet dan.

            Daarna was het ook nog : jamaar wij geven een betere service en 2 jaar garantie ... tuurlijk, als ie kapot is sturen ze hem ook maar op, net zoals al de andere winkels, en vermits ik dan de gps maar in Brussel bij Pixmania ben gaan ophalen moeten ze ook 2 jaar garantie geven (niet als je laat leveren, want dan komt het uit Frankrijk, let hiermee op bij Pixmania)

            We hebben er achteraf eens goed mee gelachen over een pint ... Vandenborre, laat me niet lachen

            Mark
            Ik heb er anders wel goede ervaring mee.
            Maar ik voldeed wel aan de voorwaarden.
            1. Fysiek verkooppunt
            2. Product eerst gekocht en een dag later teruggeweest naar Vandenborre.
            3. De winkel lag in een straal van 20km rond de Vandenborre waar ik mijn aankoop deed.

            Als je dat niet doet dan heb je inderdaad geen poot om op te staan en dan is dat niet Vandenborre's fout.
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

              Op dit moment is (volgens de website) de FZ28 bij konijnenberg aan 279 EUR "in bestelling bij leverancier". Is nog niet hetzelfde als "in voorraad".
              Voor 10 à 39 EUR kunnen ze het blijkbaar naar je thuis versturen.

              Bij pixmania staat hij momentaal aan 269 EUR (op voorraad) en kan hij al voor 4.90 via Kiala in je buurt geleverd worden. Let wel op dat het hier meer dan waarschijnlijk om een Franstalige handleiding gaat ipv Engelstalig (zoals bij KB) of Nederlandstalig (bij VDB).

              Bij VDB betalen ze het prijsverschil idd niet terug ingeval van internetwinkels genre pixmania... anders wel.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

                Ik snap het probleem niet goed. Bij winkel A kost een toestel €100, 15km verderop kost datzelfde toestel €130 bij Vandenborre. Waarom dan gaan mekkeren bij Vandenborre voor korting? Ga dan gewoon naar winkel A!
                Als je om welke reden dan ook per se bij VDB wil kopen (bv. winkel in de buurt, goede service, gratis thuislevering, betrouwbaar,...), doe dan niet flauw en betaal wat meer .
                Last edited by subby; 3 februari 2009, 18:39.

                Comment


                • #9
                  Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

                  Eerst en vooral, sorry voor de typfouten in mijn topictitel

                  Het gaat niet om 15km maar om 150 (enkele reis) en het is 3 x 30€.

                  Ik heb nog nooit geen klachten gehad van Vandenborre, ik vind het een spijtige situatie
                  Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                    Ik snap het probleem niet goed. Bij winkel A kost een toestel €100, 15km verderop kost datzelfde toestel €130 bij Vandenborre. Waarom dan gaan mekkeren bij Vandenborre voor korting? Ga dan gewoon naar winkel A!
                    Als je om welke reden dan ook per se bij VDB wil kopen (bv. winkel in de buurt, goede service, gratis thuislevering, betrouwbaar,...), doe dan niet flauw en betaal wat meer .
                    Volledig mee eens!!

                    Trouwens, pas een huis gekocht. Als 't echt op dat prijsverschil aankomt, zou ik me het water toch niet op de lippen zetten en nog eventjes wachten met m'n aankoop

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

                      Laat het dan gewoon opsturen voor die 15 EUR ofzo.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        Volledig mee eens!!

                        Trouwens, pas een huis gekocht. Als 't echt op dat prijsverschil aankomt, zou ik me het water toch niet op de lippen zetten en nog eventjes wachten met m'n aankoop

                        Mvg,
                        Frederic
                        Een prijsverschil van 90€, ik weet niet wat jullie doen van werk, maar ik mag toch al enige uurtjes werken voor dat geld.

                        Moet wel toegeven dat ik al spijt heb dat ik het aanbod heb afgeslaan om de stok in 2 te doen, ik was er zo op gebrand dat ik het ging hebben en was zo teleurgesteld dat het een nee was .
                        Morgen eens in een andere proberen
                        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

                          Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met " de laagste prijs " bij Vandenborre, onlangs MP3 speler willen aankopen, prijs bij MP3 shop was toen bijna 25€ lager, dus printje gemaakt en aan de verantwoordelijke van de VDB winkel voorgelegd, die heeft één telefoontje gedaan en is direct met de nieuwe en lagere prijs akkoord gegaan.
                          Ook bij de aankoop van mijn iPod Touch vermindering gekregen omdat die ergens anders goedkoper stond ( ik moet wel zeggen dat alle winkels zich in de provincie Antwerpen bevonden )
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                            Een prijsverschil van 90€, ik weet niet wat jullie doen van werk, maar ik mag toch al enige uurtjes werken voor dat geld.
                            Ik ook hoor!!
                            Maar aangezien dat je in je openingstopic aangaf dat een gewone fotoboer geen optie is omdat je pas een nieuw huis gekocht hebt is m'n logische redenering dat je 't heel erg krap moet hebben. In dat geval zou ik m'n aankoop zeker uitstellen...
                            Heb je 't niet zo krap, dan heeft dat huis totaal geen invloed bij je aankoop en zie ik de reden van het vermelden niet in

                            Mvg,
                            Frederic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vandenborre, gegarandeerd da laatste prijs ... hoe aanpakken?

                              Ik heb het niet enorm krap, en ik heb geen geld over
                              Ik weet alleen dat je voor die 90€ ook een mixer o.i.d. kunt kopen
                              Ik heb een fototoestel nodig, we staan aan het begin van het huishouden en ik weet dat we ook nog veel geld zullen nodig hebben , vandaar dat ik zo de kat uit de boom kijk.
                              Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

                              Comment

                              Working...
                              X