Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kanarie - live

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kanarie - live

    Mijn eerste keer dat ik in showcase 'durf' posten, dus laat maar komen





    En ja, het is een echte, levende kanarie...

  • #2
    Re: Kanarie - live

    Goed idee maar moeilijk vast te leggen (belichting en scherpteveld).
    De banaan komt er het best uit in de tweede, maar daar is de kanarie dan weer minder dan in de eerste - houding en een beetje uitgebrand.
    Ook de achtergrondkleur vind ik niet echt 100% geslaagd, maar dat is persoonlijk.
    Maar ook dit resultaat zou ik niet kunnen bereiken.

    Comment


    • #3
      Re: Kanarie - live

      ga voor de tweede opname, de eerste, zou ik in tweeën delen en dan 180 graden draaien.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Kanarie - live

        Thx voor de feedback, bij de eerste had ik de onderste helft bijgevoegd omdat ik de diepte nogal beperkt vond. Zal het eens proberen om hem te draaien. De tweede is wel wat uitgebrand aan de vleugels maar dat kan deels aan de bewerking liggen (heb hier het 7 punten systeem van Scott Kelby eens op getest).

        Comment


        • #5
          Re: Kanarie - live

          Eerst en vooral: knap, origineel idee. Je moet er maar op komen!

          Ben het eens met T.Trapper: heel moeilijk qua belichting en scherptediepte. Bij foto 2 toch al behoorlijk gelukt!

          Foto 1: De reflectie is er te veel aan. Het basisidee (gele banaan + gele kanarie) is op zich heel sterk. De reflectie zwakt het naar mijn gevoel af.

          Foto 2: Veel beter. Blijkbaar bekom je de beste foto als de scherpte eerder achteraan dan vooraan ligt. Misschien keek de kanarie beter de andere kant op. Dat beestje zit natuurlijk niet stil. Voor een volkomen scherpe banaan heb je wellicht een kleiner diafragma en langere sluitertijd nodig. Maar voor een scherpe kanarie, lijkt een langere sluitertijd dan weer uitgesloten. Tenzij dat beestje echt netjes blijft zitten. Lastig!

          Ik zou hier toch mee doorgaan. Je zult wat geluk moeten hebben, maar vroeg of laat levert dit een topfoto op.

          Alternatief: zet je toestel op een statief, stel scherp op de kanarie en klik. Haal de kanarie weg en fotografeer de banaan apart. Voeg beide foto's samen in PS of zo. Als het goed is, ziet niemand dat het om een trucage gaat. Lijkt me wel te doen.

          Groet,

          Gabriël
          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

          Comment


          • #6
            Re: Kanarie - live

            Zeer origineel idee
            Het is uw eerste post maar hopelijk niet uw laatste. Van frisse nieuwe ideen kan iedereen wat leren.

            Groeten,

            Rudy

            www.vogelsvanbelgie.be
            Mvg,
            Rudy
            www.vogelsvanbelgie.be

            Comment


            • #7
              Re: Kanarie - live

              héél goed idee, maar technisch is er nog heel wat werk aan ... zeker aan verder werken !

              Comment


              • #8
                Re: Kanarie - live

                Bedankt voor de feedback, zeer nuttig, ik ga zeker de suggesties eens uitproberen om zo een volledig scherpe foto te krijgen. Ik kan de sluitertijd nog wel wat verlagen want mijn 'model' is handtam en blijft (meestal) rustig zitten.

                Comment

                Working...
                X