Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stockfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stockfotografie

    Zijn er hier mensen met ervaring in stockfotografie?

    Ik heb onlangs http://www.takeapic.com/ gevonden (misschien zelfs via dit (of een andere) forum, ik weet het niet meer ).
    Is dit iets interresant? heeft iemand ervaring hiermee, of met andere, soortgelijke, sites?

    Hartelijk dank bij voorbaat.

    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    bedoel je ervaring met aankoop van beelden of het leveren van beelden?

    ik heb enkel ervaring met het aankopen van beelden. Kan je je vraag iets preciezer stellen: maw, wat wil je weten ivm stockfotografie?

    Comment


    • #3
      Ik heb er ook al over zitten denken om eens wat beelden aan te leveren aan een stocksite. Iemand die er ervaring mee heeft? Iemand die op die manier al foto's effectief verkocht heeft?

      Comment


      • #4
        Originally posted by pieter jelle
        Ik heb er ook al over zitten denken om eens wat beelden aan te leveren aan een stocksite. Iemand die er ervaring mee heeft? Iemand die op die manier al foto's effectief verkocht heeft?
        Wat ik wel weet, is dat stockbureaus een grote hoop materiaal vragen alvorens je op te nemen in hun bestanden. De meeste gaan er blijkbaar nog steeds van uit dat je film aanlevert, die zijn dan scannen in verschillende (en vaak erg hoge) resoluties. Gekocht heb ik al bij The Stock Solution en Fotostock.com (voor advertenties en brochures op het werk).
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          http://www.alamy.com/ was een stocksite die ik ooit eens van naderbij onderzocht, en daar dien je je foto's digitaal in te leveren. 6MP is wel een minimum, en foto's moeten in TIFF op CD worden opgestuurd. Analoog genomen foto's zijn uiteraard ook toegelaten, maar moeten met trommelscanners gescand worden op de hoogste resolutie (en dat moet je zelf (laten) doen). Als je wil verkopen dien je eerst 10-15 foto's op CD op te sturen, die men dan keurt. Als die goedgekeurd worden, komen ze te koop te staan, en vanaf dan kan je onbeperkt foto's opsturen. Lijkt me een redelijk systeem, maar ik heb het dus nog niet geprobeerd.

          Comment

          Working...
          X