Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Univers Zero @ Nivelles

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Univers Zero @ Nivelles

    Univers Zero is een instrumentale Belgische rockband die bekend is voor hun donkere muziek, zwaar beïnvloed door kamermuziek uit de 20e eeuw. De groep werd in 1974 gevormd door drummer Daniel Denis. Daniël Denis is de spin in het web van deze muzikale machinerie: vanaf de batterie worden niet alleen de ritmische netten uitgegooid, hier ontstaan ook vaak melodieën die nauw verweven zijn met de andere partijen, waardoor het totaalbeeld een indrukwekkende samenhang vertoont.

    Van UZ heb ik de laatste jaren geen enkel concert gemist op Belgische bodem. Hun optredens zijn magisch mooi. Gisteren speelde de band in het cultuurcentrum van Nivelles.

    Van uit mijn zitje maakte ik deze foto van hun fenomenale drummer Daniël Denis.



    upgrade

    om even het verschil eens te laten zien tussen een primelens 85 mm 1.8 (hierboven) en een zoom 70-200 2.8 (hier onder)





    de rest van mijn UZ pics: hier
    Last edited by jaak56; 2 februari 2009, 23:27.
    facebook

  • #2
    Re: Univers Zero @ Nivelles

    Knappe plaat Jaak, jij had zeker een goed zitje
    Eric Van Aerschot BD0730BE

    Comment


    • #3
      Re: Univers Zero @ Nivelles

      mij zegt de plaat niet zo veel.
      Lijkt me sterk verscherpt.
      al veel beter gezien maar jah,
      Als je een paar keer super beelden post, dan leg je de lat zelf een stuk hoger hé!
      WWW.JOPIX.BE
      Just one click away...

      Comment


      • #4
        Re: Univers Zero @ Nivelles

        Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
        mij zegt de plaat niet zo veel.
        zelf ben ik als fan van UZ erg tevreden over dit plaatje .....ik dacht DD achter zijn batterie op de juiste manier in beeld gebracht te hebben....mss dat ik het via een andere invalshoek bekijk ...

        Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
        Lijkt me sterk verscherpt.
        oei....ik ben precies (technisch) op de sukkel aan het geraken
        hier zou ik graag eens een bijkomende mening over horen.
        ik heb enkel wat usm toegepast bij het verkleinen.....maar mss zijn mijn instellingen niet in orde

        ik heb nog 2 bijkomende foto's' gepost die dezelfde standaard bewerking hebben ondergaan ..... valt hier hetzelfde op?........of zou het kunnen dat het te maken heeft met de gebruikte lens....

        je bezorgt me alvast wat denkstof

        Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
        al veel beter gezien maar jah,
        Als je een paar keer super beelden post, dan leg je de lat zelf een stuk hoger hé!
        maja...appels moeten met appels vergeleken worden en peren en peren ....
        Er is een groot verschil tussen bvb een spektakelband op een festival of een kamerorkest in een cultureel centrum....daar mogen we niet hetzelfde van verwachten hé ...Voor mij is concertfotografie de juiste sfeer van een concert proberen weer te geven.....en dat geldt ook voor concerten waarbij het visuele spektakel ontbreekt..
        Niet dat ik hiermee wil zeggen dat hogergenoemde plaatjes 'geslaagd' zijn....maar ik ben er binnen de gegeven context wel tevreden over...ondanks dat ik de laatste tijd wat aan het klungelen ben ....

        bedankt voor je gewaardeerde mening........maar heb nu wel schrik gekregen om hier nog wat te posten ..;-)
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Univers Zero @ Nivelles

          Het is zeker mijn bedoeling niet om uw schrik aan te jagen.
          Je bent een uitstekend concertfotograaf waar ik veel bewondering voor heb.
          Het USM probleem dat ik aanhaalde kan gerust aan mij liggen hoor maar in de tweede foto heb ik het dan weer niet.

          Ik denk dat het eerder met het resizen te maken heeft.
          Doe je dit op een andere manier dan een paar maand geleden?

          over de derde foto denk ik dat hij sterker was geweest als ofwel de strijkstok of het uiteinde naar de rechterbovenhoek wees, maar das gewoon een gedachtje hé
          WWW.JOPIX.BE
          Just one click away...

          Comment


          • #6
            Re: Univers Zero @ Nivelles

            Machtige eerste... alles klopt gewoon! Zeker om dat vanaf je zitje te doen!
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: Univers Zero @ Nivelles

              Bedankt voor de commnents.

              Een slideshow staat op hun myspace.....en hun grandiose muziek krijg je er gratis bij.......maar deze is enkel genietbaar voor de fijnproevers ;-)
              En het volledige album op hun website
              facebook

              Comment

              Working...
              X