Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bird

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bird

    Indien je dit niet showcase waardig vindt gelieve dit te melden dan vraag ik hem wel te verplaatsen ,maar voor mij staat hij juist gepost.
    Op of aanmerkingen worden in dank afgenomen .



    Heb de indruk dat de foto minder scherp (meer ruis) overkomt ,dan op mijn scherm.
    mvg @micka
    Last edited by micka; 1 februari 2009, 20:19. Reden: te scherpe foto

  • #2
    Re: bird

    Dag micka,

    Als hij voor jou juist gepost staat, dan is dat ook zo.

    Kijk misschien wel eens goed naar de roodborstjes van Rob26 en Herman Blockx hier in showcase. Vergelijk jouw roodborstje ermee. Let vooral op de verschillen in scherpte, ruis, achtergrond en compositie. Kun je veel van opsteken.

    Groet,

    Gabriël
    Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

    Comment


    • #3
      Re: bird

      Foto genomen achter venster?

      Ik zie een witte band van waas over de foto (ong het midden)
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: bird

        Getrokken achter oud glas .
        De aangehaald foto's zijn inderdaad scherper .
        Doch ze zijn op een totaal andere manier vastgelegd .
        Doelbewust geen DOF gebruikt ,.

        Comment


        • #5
          Re: bird

          Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
          Doelbewust geen DOF gebruikt.
          Ik weet niet zeker wat je hiermee bedoelt. DOF (=scherptediepte) heb je toch altijd? De andere foto's hebben weinig DOF, waardoor je een heel vage achtergrond krijgt. Jouw foto lijkt juist méér DOF te hebben.
          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

          Comment


          • #6
            Re: bird

            Ik vind'm veel te veel verscherpt, waardoor het een enorm onnatuurlijke indruk geeft.
            Het ziet eruit alsof de achtergrond, het hek en de vogel elk uit een andere foto komen en hier op elkaar zijn geplakt.
            Verder ook te veel ruis, en ik vermoed dat je redelijk gecropt hebt. (waardoor je hebt moeten verscherpen en tevens de ruis hebt verscherpt)
            Leuk als probeersel om eens een vogeltje vast te leggen, maar meer zie ik er niet in.

            En DoF is geen zelfstandig naamwoord maar een acroniem van "Depth of field", dus je kan niet zeggen "ik heb geen DOF gebruikt..."
            Niet verwarren met het nederlandse woord "dof".
            Troost u, ge zijt ni de enige die daarmee de mist ingaat...

            Comment


            • #7
              Re: bird

              Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
              Ik vind'm veel te veel verscherpt, waardoor het een enorm onnatuurlijke indruk geeft.
              Het ziet eruit alsof de achtergrond, het hek en de vogel elk uit een andere foto komen en hier op elkaar zijn geplakt.
              Verder ook te veel ruis, en ik vermoed dat je redelijk gecropt hebt. (waardoor je hebt moeten verscherpen en tevens de ruis hebt verscherpt)
              Leuk als probeersel om eens een vogeltje vast te leggen, maar meer zie ik er niet in.

              En DoF is geen zelfstandig naamwoord maar een acroniem van "Depth of field", dus je kan niet zeggen "ik heb geen DOF gebruikt..."
              Niet verwarren met het nederlandse woord "dof".
              Troost u, ge zijt ni de enige die daarmee de mist ingaat...

              Inderdaad, dat gevoel heb ik ook.. er zit helemaal geen diepte in de foto.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: bird

                nee hij heeft inderdaad geen diepte dus depth of field en mij verwoording was verwarrend.Wel flink gecropt en dus ook verscherpt ,maar net dat effect wou ik bekomen d.m.v. door oud glas mijn foto te maken .
                Daar ben ik dus niet zo in geslaagd .

                Comment


                • #9
                  Re: bird

                  Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                  dat effect wou ik bekomen d.m.v. door oud glas mijn foto te maken .
                  Enig idee wat het nut daarvan is?
                  Het enige wat je zo bekomt is een foto die zeer doet aan de ogen om naar te kijken...
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: bird

                    zopas op een ander scherm de foto bekeken en versta nu dat het pijn aan de ogen doet ,ik verweiderd de foto maa vndnvd zet ik hem terug iets minder verscherpt ,
                    waarvoor excuses voor de mensen die hier naar kijken en hopelijk geen blijvende oogschade opgelopen hebben

                    Comment


                    • #11
                      Re: bird

                      Het is dan nu wel jammer dat er helemaal geen foto staat, nu kunnen we niet eens vergelijken? graag snel een andere of de zelfde foto terug plaatsen. Op deze manier gaat ook het commentaar nergens meer over, en zullen mensen opden duur niets meer schrijven. dus graag de origineel geplaatste foto terug en daarbij eventueel een verbeterde versie.
                      Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                      Canon eos 7D Mijn site

                      Comment


                      • #12
                        Re: bird

                        staat terug de oude helemaal verwijderd hopelijk is deze minder orange

                        Comment


                        • #13
                          Re: bird

                          Foto hoort helemaal niet thuis in showcase. De belichting is ok, en waarschijnlijk ook de scherpte, maar die is verloren gegaan in de bewerking. Al de rest is fout zoals reeds aangehaald in de andere commentaren.
                          Een roodborstje is nochthans een zeer dankbaar vogeltje om te fotograferen. Met wat geduld en voedsel komt het tot op 2 m.
                          Met andere woorden, met wat geduld plaats je hier volgende week een foto die het wel waard is hier gezien te worden.

                          Eric

                          Comment

                          Working...
                          X