Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Technische vraagjes bij huwelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Technische vraagjes bij huwelijk

    Ik heb binnenkort een trouw in het stadhuis van Antwerpen en heb daar in het verleden al eens wat foto's genomen. De zaal is redelijk donker en de muren zijn alles behalve wit waardoor je volgens mij last kunt hebben van kleurzweem bij het bouncen.

    Om foto's te maken met behoud van wat ambient light kom je al snel bij ISO 1600 met een trage sluitertijd van 1/20 in combinatie met flitsen en daar gaan juist mijn vragen over.

    1. Welke ISO zou je max gebruiken voor het burgelijk huwelijk want er zullen wellicht een paar foto's tussen zitten die op groter formaat zullen gedrukt worden? Hoe groot kan je een foto genomen op 800 en 1600 iso afdrukken zonder al te veel kwaliteitsproblemen? Ik heb daar geen ervaring mee omdat ik doorgaans al mijn foto's op het scherm bekijk.
    2. Welke flits techniek zou je hier toepassen? Bouncen met een white card 90° naar het plafond zodat toch nog een klein deel van het licht naar voren gaat of direct flitsen met een omnibounce of lightsphere cloud, ...? (heb deze 3 accesoires).

    Ik werk met een Canon 400D, trek de foto's in RAW en werk met de volgende lenzen:
    Tamron 18-55 f/2.8 : zal ik gebruiken in het stadhuis
    Tamron 28-70 f/2.8 (zal deze wellicht niet gebruiken)
    Canon 50 f/1.8
    Canon 70-200 f/2.8 IS : zal vooral gebruikt worden voor de fotoshoot in het park
    Canon 430EX.

    Voor de volledigheid zal ik er nog even bij vermelden dat indien nodig ik een shootthrough paraplu kan meenemen met statief en remote trigger maar er is doorgaans niet veel tijd om zo iets op te stellen.

    Hier zijn een aantal foto's om een indruk te geven van het stadhuis.






    Alvast bedankt,
    Maxisphere
    Last edited by maxisphere; 29 januari 2009, 09:53.
    -/-

  • #2
    Re: Technische vraagjes bij huwelijk