Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverhogingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverhogingen

    Zojuist op de radio gehoord : door de sterke yen worden prijsverhogingen van 10 tot 20% in het vooruitzicht gesteld.
    't Komt er dus op aan om asap nog de reeds lang gewenste lens, body, e.d. aan te schaffen denk ik.
    30D 40D 10-22 24-105 100-400

  • #2
    Re: Prijsverhogingen

    Oorspronkelijk geplaatst door Wamaii Bekijk bericht
    't Komt er dus op aan om asap nog de reeds lang gewenste lens, body, e.d. aan te schaffen denk ik.
    voor sommigen is 't al te laat: lees maar
    --> "De prijsstijgingen zullen in de komende maanden worden doorgevoerd. Het nieuws werd aan de redacties van beide kranten bevestigd door de Japanse elektronicareuzen. Een van hen verhoogde op 1 januari reeds de prijs van zijn lenzen voor reflexcamera's met 15 procent." © De Tijd
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverhogingen

      misschien daarom dat ... er gene canon 50 1.8, 1.4, 85 1.8 ... nergens meer te krijgen is al voor een maand? is in bestelling.... maar niet op voorraad : konijn, studio 73, grobet....
      En binnen een maand leverbaar ( ofzo) en dan +10% ?

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverhogingen

        Volgens mij schieten ze zich enorm in de voeten met deze prijsstijgingen. Maar bon, we'll see.
        mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverhogingen

          Hoe duurder alls wordt, hoe meer mijn materiaal tweedehands waard is.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverhogingen

            Als je nu uw 50mm (of eender welke lens) besteld, en ze brengen die pas over een maand, dan betaald je normaal gezien de prijs van nu
            zou anders maar smerig zijn denk ik ..
            No rules. Great shots.
            -
            Online

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverhogingen

              Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
              Als je nu uw 50mm (of eender welke lens) besteld, en ze brengen die pas over een maand, dan betaald je normaal gezien de prijs van nu
              zou anders maar smerig zijn denk ik ..
              't leven is smerig
              30D 40D 10-22 24-105 100-400

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverhogingen

                laat ze maar een aantal maand zitten met hun materiaal dankzij hun prijsstijging
                eens zien of ze dan niet hun prijzen terug omlaag laten gaan

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsverhogingen

                  Als de prijzen te hoog worden door de dure Yen, dan zal de Japanse export daar ook mee in de problemen komen, en dan zakt de Yen weer terug.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsverhogingen

                    dus voorlopig alles boycotten dus
                    en dan terug vollenbak shoppen

                    economie 101
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsverhogingen

                      en wie denkt er nu eerlijk dat iemand ne lens niet gaat kopen omdat hij 40 euro is opgeslagen?
                      Laat me niet lachen ( en "le lapin" ook niet).
                      als ge morgen ne nieuwe lens wilt, dan koop ge die, en niemand zal het hier "boycotten" want het is nog altijd : eerst ikke, en de rest kan stikke, iemand al daadwerkelijk ne liter naft NIET gekocht omdat hij zo opgeslagen is?
                      heb gezien dat die lens die ik wil, al stilaan een 30 euro duurder is geworden tegenover een dikke maand geleden, maar als ge bij den dozenschuiver gaat zien op ne zaterdag, vergeet dan geen nummerke te trekken, want ge staat er tot 's avonds als ze toe doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsverhogingen

                        misschien best interessant in dit verband is hetvolgende :

                        de sony 70-300G , kost in nederland 700€ - 100€ cashback ( makkelijk te fixen als je iemand kent met een nederlandse rekening )
                        Komt dus neer op 600€ !

                        Diezelfde sony G is sinds eergisteren bij foto rubens opgeslagen naar 819€ !!

                        Diezelfde G-lens is bij de fotokonijnenberg op dit moment nog 709€ ( voor hoe lang nog? )

                        DUS : als ge over deze lens aan het twijfelen zijt zou ik uw beslissing toch niet TE lang uitstellen.

                        Dit voorbeeld geeft voor mij toch wel aan dat het niet over 30 euro gaat.
                        Nog iets dat dit bewijst is het feit dat de flitsen ook 10% omhoog zouden gaan.
                        Waar gaat dit eindigen ? ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsverhogingen

                          Oorspronkelijk geplaatst door c_v Bekijk bericht
                          Waar gaat dit eindigen ? ...
                          In onze portomonee, zit het einde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsverhogingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                            en wie denkt er nu eerlijk dat iemand ne lens niet gaat kopen omdat hij 40 euro is opgeslagen?
                            Laat me niet lachen ( en "le lapin" ook niet).
                            als ge morgen ne nieuwe lens wilt, dan koop ge die, en niemand zal het hier "boycotten" want het is nog altijd : eerst ikke, en de rest kan stikke, iemand al daadwerkelijk ne liter naft NIET gekocht omdat hij zo opgeslagen is?
                            heb gezien dat die lens die ik wil, al stilaan een 30 euro duurder is geworden tegenover een dikke maand geleden, maar als ge bij den dozenschuiver gaat zien op ne zaterdag, vergeet dan geen nummerke te trekken, want ge staat er tot 's avonds als ze toe doen.
                            een auto kan ik niet missen in verband met mijn werk (openbaar vervoer is geen optie)
                            een lens kan ik missen en een camera kan ik nog wel wat uitstellen tot die terug zakt
                            als de crisis zich nog wat verder doorzet hier in België dan zullen er veel mensen serieus besparen op hun hobby en aankopen zolang mogelijk uitstellen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsverhogingen

                              Toch even een kanttekening. De prijzen waren het afgelopen jaar wel degelijk gedaald - ik spreek hier wel over lenzen en niet prijsgevoelige DSLR's.
                              Als ik nu de prijsverhogingen zie van bijvoorbeeld een Nikon 14-24/2.8, dan is deze lens gewoon weer op zijn prijspeil van een jaar geleden geplaatst.
                              We mogen hier in België niet vergeten dat we jaren de allerduurste waren inzake fotomateriaal, nu is dit toch wel even anders. Duitsland was vroeger een stuk gunstiger, dit is al lang het geval niet meer.
                              Ik ben ook geen voorstander van prijsstijgingen, maar koersschommelingen kan men nu eenmaal niet tegenhouden.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X