Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe een foto-cd maken

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe een foto-cd maken

    Ik geloof dat men dit een Kodac-foto-cd noemt.

    Ik zou graag mijn foto's op tv zien verschijnen, en dit via een cd die afspeelbaar is op een DVD-speler.

    Graag Uw ondervindingen met de Uw gebruikte software, eventuele links voor handleidingen en/of software.

    Dank bij voorbaat voor U reactie's

    Pipoco@europe.com


  • #2
    Zoek eens in het forum Fotobewerking, daar vind je een aantal topics over foto's op cd en dvd.

    Een extra opmerking: Niet elke dvd-speler kan direct met het Photo-CD formaat (Kodak inderdaad) overweg. Bij sommige spelers staat in de handleiding vermeld dat Photo-CD niet correct wordt weergegeven op tv (tenminste bij een aantal van de gecombineerde DVD/MP3/VCD/sVCD/CD-etc players). Voor cd-i spelers zou het geen probleem moeten zijn

    Comment


    • #3
      Gebruik hiervoor Nero, selekteer vcd en sleep hier de foto's in en branden maar

      Comment


      • #4
        Je kan inderdaad zelf photo-cd's schrijven indien je over de juiste software beschikt. Het gaat dan wel om echte photo-cd's waarbij je het formaat van je foto's moet aanpassen naar de juiste afmetingen voor photo-cd en vervolgens je foto's omzetten naar pcd formaat mbv van graphic workshop bevoorbeeld.

        Vervolgens dient nog een procedure uitgevoerd te worden waarbij een tweetal files gecreeerd worden nodig om te foto's te kunnen afspelen. Dan rest echter het schrijven zelf nog wat in een specifiek formaat dient te gebeuren wat bij mijn weten enkel met winoncd kan gebeuren. Het resultaat van dit alles is een photo-cd die men kan afspelen in een cdi speler, photocd speler of op pc. Er is wel een beperking op het aantal foto's dat men op 1 cd kan zetten. Dit is maximaal 115 dacht ik.

        Ik heb met nero ook geprobeerd om vcd te schrijven, maar mijn dvd speler is blijkbaar te oud om deze te kunnen afspelen en op cdi met videomodule was het niet om aan te zien.

        Let wel, nieuwe cdi spelers zijn vrijwel niet meer te vinden, de produktie hiervan is al een paar jaartjes gestopt, 2de hands kan je ze echter nog wel eens op de kop tikken ( heb er reeds 3 gekocht (1 kapot door bliksem) en nu eentje aan de tv hangen om te tonen en een kleine die makkelijk mee te nemen is op visite of om pas gemaakte cd's te testen in mijn bureau.

        Voor de geinteresseerden heb ik wel de juiste beschrijving van de procedure en de programma's voor de specieke files aan te maken.

        Bogey

        Canon 7D + grip /Canon 10-22 ef-s / Sigma 24 1.8 / Canon 17-55 ef-s IS /Canon 50 1.8 / Canon 70-200 L 4 / Canon 100-400 L / Kenko 1.4 teleconvertor en een Canon Powershot SX-10 voor het lichtere werk.

        Comment

        Working...
        X