Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hoofdstuk op het forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw hoofdstuk op het forum

    Aan moderators, leden en gasten.

    Aangezien de nieuwe trend blijkbaar tegenwoordig flitsen al dan niet draadloos is, was mijn vraag.
    Is het niet handig hier een appart hoofdstuk voor te voorzien onder camera's en objectieven ? bevoorbeeld "Strobist"
    Ik denk samen met mij dat er heel veel mensen hun ervaringen willen delen en of vragen willen stellen over het volledige strobist-gebeuren.

    Dit zou vervolgens veel efficienter zijn naar het zoeken en het ordenen van alle topics rond dit toch wel steeds belangrijk wordende item.

    Nog een voordeel is mss dat de rest van de topics niet meer overspoeld worden met dezelfde vragen.

    Ik steek alvast mijn vinger op .
    Wie heeft er nog interesse ???
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

  • #2
    Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

    je kan toch gewoon onder "Tips & Trucs" of "Ter Zake" je vragen kwijt?

    zet gewoon duidelijk in je titel dat het strobist-gericht is.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

      Het opstarten van een strobist forum is nog een kwestie van enkele dagen, misschien zelfs uren, dus nog eventjes geduld . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Het opstarten van een strobist forum is nog een kwestie van enkele dagen, misschien zelfs uren, dus nog eventjes geduld . . .
        nou nou, kijk eens aan
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          je kan toch gewoon onder "Tips & Trucs" of "Ter Zake" je vragen kwijt?

          zet gewoon duidelijk in je titel dat het strobist-gericht is.
          vind ik ook.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

            Het woord strobist bestaat niet, zelfs niet in het Engels!
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Het woord strobist bestaat niet, zelfs niet in het Engels!
              Best mogelijk, maar ontstaan alle nieuwe woorden niet op deze manier? ( swaffelen bestond vroeger ook niet )
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                Zeer goed nieuws, proficiat! Ik hoop dat het "Flitstechnieken" of "Flitslicht" of zo iets gaat heten. Ikzelf hou niet zo van de Engelse term "strobist", om verschillende redenen. Bovendien is dit neologisme niet terug te vinden in Engelse woordenboeken (Collins, Merriam-Webster, Harraps...). En doet het verkeerdelijk denken aan stroboscopisch licht.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Best mogelijk, maar ontstaan alle nieuwe woorden niet op deze manier? ( swaffelen bestond vroeger ook niet )
                  Het is niet omdat de een of andere begint met een foute inhoud aan een woord te geven dat je dat zomaar klakkeloos moet overnemen...
                  Over de mediastunt met het swaffelgedoe spreek ik me niet uit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Best mogelijk, maar ontstaan alle nieuwe woorden niet op deze manier? ( swaffelen bestond vroeger ook niet )
                    denk je? Ik swaffel toch al lang hoor
                    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Zeer goed nieuws, proficiat! Ik hoop dat het "Flitstechnieken" of "Flitslicht" of zo iets gaat heten. Ikzelf hou niet zo van de Engelse term "strobist", om verschillende redenen. Bovendien is dit neologisme niet terug te vinden in Engelse woordenboeken (Collins, Merriam-Webster, Harraps...). En doet het verkeerdelijk denken aan stroboscopisch licht.
                      Heu, ik dacht dat het woord strobist enkel gebruikt werd voor iemand die stroboscopisch flitst. Klopt dat niet dan?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                        Oorspronkelijk geplaatst door GretchenRoss Bekijk bericht
                        Heu, ik dacht dat het woord strobist enkel gebruikt werd voor iemand die stroboscopisch flitst. Klopt dat niet dan?
                        Nee, dat klopt dus niet. Zie maar op http://strobist.blogspot.com/2006/02...-strobist.html. Het gaat om flitsfotografie op lokatie, met een of meestel meerdere kleine flitsers genre Metz, Speedlight, enz. los van de camera en met hulpstukken à la paraplu, soft box en zo meer.

                        Vandaar mijn pleidooi om het woord "strobist" niet te gebruiken. Het bestaat niet, het is fout afgeleid van stroboscoop en schept alleen maar verwarring.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Vandaar mijn pleidooi om het woord "strobist" niet te gebruiken. Het bestaat niet, het is fout afgeleid van stroboscoop en schept alleen maar verwarring.
                          "Strobist" is ondertussen een begrip geworden, net als "Urban" wat eigenlijk "stedelijk" betekend maar waar wij "verlaten plaatsen" onder verstaan.
                          Wereldweid hebben fotografen dit soort fotografie beoefenen zich gegroepeerd in Strobist Groups (waaronder de "Belgium strobist Group").
                          Strobist gaat meer dan enkel over off camera flitsen, het is ook onderanderen het gebruite materiaal en de technieken om met deze materialen om te gaan.

                          Enig voorstel voor een nederlandse naam die goed weergeeft wat wij onder strobist verstaan?
                          Last edited by zunoel; 21 januari 2009, 15:25.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            "Strobist" is ondertussen een begrip geworden, net als "Urban" wat eigenlijk "stedelijk" betekend maar waar wij "verlaten plaatsen" onder verstaan.

                            Enig voorstel voor een nederlandse naam die goed weergeeft wat wij onder strobist
                            verstaan?
                            Zie #8 en #9.
                            En urban is wèl echt Engels. Toch kan ook hier gemakkelijk een Nederlands equivalent voor gevonden worden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw hoofdstuk op het forum

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Zie #8 en #9.
                              En urban is wèl echt Engels. Toch kan ook hier gemakkelijk een Nederlands equivalent voor gevonden worden.
                              Flitstechniek is bvb ook gebruik maken van de ingebouwde flits van de camera (niet echt hetgeen we onder strobist verstaan).

                              Urban is inderdaad Engels maar wordt door fotografen in de verkeerde context gebruikt.
                              Net als Urbex een verbastering is van Urban Exploration en in die context een nieuw begrip heeft gevormt is ook Stobist een begrip voor de gebruiker van off-camera reportageflitsers als zijnde studioflitsers.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X